Research Article
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Cite

Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)

Year 2018, Volume 7, Issue 3, 63 - 70, 30.09.2018

Abstract

Bu çalışma bir üniversitesinin hemşirelik bölümü öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerini belirmek için yapılmıştır. Yaratıcılık  gerçekte olmayan bir şeyi yaratmak değil var olan şeyi ortaya çıkarmaktır. Sorun çözmenin sadece insan zekasıile ilgili olmadığı yaratıcı zekayla da ilgili olduğu belirtilmektedir. Hemşirelik bir sorun çözme becerisidir. Hemşirelik süreci ise hemşirenin problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini birleştirip etkili bir çözüm bulma yöntemidir. Bu sebeple hemşirelik eğitim müfredatında ezbere dayalı bir sistem değil de öğrencilerin yaratıcılık, sorun çözme becerilerini geliştirici bir sistem kullanılmalıdır.Tanımlayıcı tipte yapılan araştırma Nisan-Mayıs 2017 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri (n=400) oluşturdu.Araştırmaya katılan öğrencilerin %67.1’i kadın ve %59.2’si 21-24 yaş grubunda,%60’da gelir gidere eşit ve en sıklıkla %24.3’karadeniz,%20.4’ü Akdeniz,%18.4’ü Akdeniz bölgesinde yaşadığını belirtmiştir. Ayrıca, bireysel yenilikçiliğin 5 kategorisi açısından ölçek sonuçları ele alındığında, çalışmamızda 46 puan altı alan 158 öğrencinin  %62.4 oranıyla beşinci kategoride (gelenekçiler) yer aldığı belirlenmiştir.Bireysel yenilikçilik ölçeği soruları değerlendirildiğinde, öğrencilerin sorulara verdikleri cevaplarda çoğunlukla kararsız kaldıkları görülmüştür. Çalışmamızda öğrencilerin bireysel yenilikçilik düzeyleri incelendiğinde öğrencilerin yenilikçilik düzeyinin düşük olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar açısından bakıldığında hemşirelik müfredatında öğrencilerin problem çözme becerilerini artırıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirici konulara yer verilmesi gerekmektedir.

References

  • 1. Cam O, Engin E. (2013) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı Istanbul: Istanbul Medical Bookstore, 969-1010.
  • 2. Türk Dil Kurumu. Yaratıcılık 20 Haziran 2017, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option.comgts&aramagts&guidTDK.GTS.594904db831de9.70527294.
  • 3. Vexliard A.Yaratıcılık Teorileri Ve Eğitim (Erişim Tarihi: 20 Haziran 2017), http://dergiler.ankara. edu.tr/dergiler/34/964/11878.pdf.
  • 4. Tiryaki Şen H, Taşkın Yılmaz F, Paslı GürdoğanE . Hemşirelikte Yaratıcılık. AcademicViewReview, 38.
  • 5. Emir S. (2001) Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaratıcı Düşünmenin Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Ankara: Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsi.

Year 2018, Volume 7, Issue 3, 63 - 70, 30.09.2018

Abstract

References

  • 1. Cam O, Engin E. (2013) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı Istanbul: Istanbul Medical Bookstore, 969-1010.
  • 2. Türk Dil Kurumu. Yaratıcılık 20 Haziran 2017, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option.comgts&aramagts&guidTDK.GTS.594904db831de9.70527294.
  • 3. Vexliard A.Yaratıcılık Teorileri Ve Eğitim (Erişim Tarihi: 20 Haziran 2017), http://dergiler.ankara. edu.tr/dergiler/34/964/11878.pdf.
  • 4. Tiryaki Şen H, Taşkın Yılmaz F, Paslı GürdoğanE . Hemşirelikte Yaratıcılık. AcademicViewReview, 38.
  • 5. Emir S. (2001) Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaratıcı Düşünmenin Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Ankara: Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsi.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Sciences and Services
Journal Section Original Article
Authors

Elanur ULUDAĞ
0000-0001-5448-5427


Sevda UZUN
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
0000-0002-5954-717X
Türkiye

Publication Date September 30, 2018
Published in Issue Year 2018, Volume 7, Issue 3

Cite

Bibtex @research article { gumussagbil432138, journal = {Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2146-9954}, address = {}, publisher = {Gumushane University}, year = {2018}, volume = {7}, pages = {63 - 70}, doi = {}, title = {Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)}, key = {cite}, author = {Uludağ, Elanur and Uzun, Sevda} }
APA Uludağ, E. & Uzun, S. (2018). Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği) . Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 7 (3) , 63-70 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/gumussagbil/issue/39501/432138
MLA Uludağ, E. , Uzun, S. "Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)" . Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7 (2018 ): 63-70 <https://dergipark.org.tr/en/pub/gumussagbil/issue/39501/432138>
Chicago Uludağ, E. , Uzun, S. "Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)". Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7 (2018 ): 63-70
RIS TY - JOUR T1 - Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği) AU - Elanur Uludağ , Sevda Uzun Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 63 EP - 70 VL - 7 IS - 3 SN - -2146-9954 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği) %A Elanur Uludağ , Sevda Uzun %T Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği) %D 2018 %J Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi %P -2146-9954 %V 7 %N 3 %R %U
ISNAD Uludağ, Elanur , Uzun, Sevda . "Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)". Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7 / 3 (September 2018): 63-70 .
AMA Uludağ E. , Uzun S. Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018; 7(3): 63-70.
Vancouver Uludağ E. , Uzun S. Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018; 7(3): 63-70.
IEEE E. Uludağ and S. Uzun , "Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)", Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 7, no. 3, pp. 63-70, Sep. 2018