Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 63 - 70, 30.09.2018

Öz

Bu çalışma bir üniversitesinin hemşirelik bölümü öğrencilerinin
yaratıcı düşünme becerilerini belirmek için yapılmıştır. Yaratıcılık  gerçekte olmayan bir şeyi yaratmak değil var
olan şeyi ortaya çıkarmaktır. Sorun çözmenin sadece insan zekasıile ilgili
olmadığı yaratıcı zekayla da ilgili olduğu belirtilmektedir. Hemşirelik bir
sorun çözme becerisidir. Hemşirelik süreci ise hemşirenin problem çözme ve
yaratıcı düşünme becerilerini birleştirip etkili bir çözüm bulma yöntemidir. Bu
sebeple hemşirelik eğitim müfredatında ezbere dayalı bir sistem değil de
öğrencilerin yaratıcılık, sorun çözme becerilerini geliştirici bir sistem
kullanılmalıdır.Tanımlayıcı tipte yapılan araştırma Nisan-Mayıs 2017 tarihleri
arasında gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık
Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri (n=400) oluşturdu.Araştırmaya
katılan öğrencilerin %67.1’i kadın ve %59.2’si 21-24 yaş grubunda,%60’da gelir
gidere eşit ve en sıklıkla %24.3’karadeniz,%20.4’ü Akdeniz,%18.4’ü Akdeniz
bölgesinde yaşadığını belirtmiştir. Ayrıca, bireysel yenilikçiliğin 5
kategorisi açısından ölçek sonuçları ele alındığında, çalışmamızda 46 puan altı
alan 158 öğrencinin  %62.4 oranıyla
beşinci kategoride (gelenekçiler) yer aldığı belirlenmiştir.Bireysel
yenilikçilik ölçeği soruları değerlendirildiğinde, öğrencilerin sorulara
verdikleri cevaplarda çoğunlukla kararsız kaldıkları görülmüştür. Çalışmamızda
öğrencilerin bireysel yenilikçilik düzeyleri incelendiğinde öğrencilerin
yenilikçilik düzeyinin düşük olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar açısından
bakıldığında hemşirelik müfredatında öğrencilerin problem çözme becerilerini
artırıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirici konulara yer verilmesi
gerekmektedir.

Kaynakça

  • 1. Cam O, Engin E. (2013) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı Istanbul: Istanbul Medical Bookstore, 969-1010.
  • 2. Türk Dil Kurumu. Yaratıcılık 20 Haziran 2017, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option.comgts&aramagts&guidTDK.GTS.594904db831de9.70527294.
  • 3. Vexliard A.Yaratıcılık Teorileri Ve Eğitim (Erişim Tarihi: 20 Haziran 2017), http://dergiler.ankara. edu.tr/dergiler/34/964/11878.pdf.
  • 4. Tiryaki Şen H, Taşkın Yılmaz F, Paslı GürdoğanE . Hemşirelikte Yaratıcılık. AcademicViewReview, 38.
  • 5. Emir S. (2001) Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaratıcı Düşünmenin Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Ankara: Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsi.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Elanur Uludağ 0000-0001-5448-5427

Sevda Uzun 0000-0002-5954-717X

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Uludağ, E., & Uzun, S. (2018). Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 63-70.
AMA Uludağ E, Uzun S. Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği). Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Eylül 2018;7(3):63-70.
Chicago Uludağ, Elanur, ve Sevda Uzun. “Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7, sy. 3 (Eylül 2018): 63-70.
EndNote Uludağ E, Uzun S (01 Eylül 2018) Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7 3 63–70.
IEEE E. Uludağ ve S. Uzun, “Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 3, ss. 63–70, 2018.
ISNAD Uludağ, Elanur - Uzun, Sevda. “Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7/3 (Eylül 2018), 63-70.
JAMA Uludağ E, Uzun S. Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği). Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;7:63–70.
MLA Uludağ, Elanur ve Sevda Uzun. “Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği)”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 3, 2018, ss. 63-70.
Vancouver Uludağ E, Uzun S. Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin İncelenmesi (Gümüşhane İli Örneği). Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;7(3):63-70.