Tanımlayıcı olarak yapılan bu araştırma
öğrenci hemşirelerin maneviyat ve manevi bakıma ilişkin algılarını ve bu algıyı
etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Karadeniz
Teknik Üniversitesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışmaya
201 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri ‘Kişisel Bilgi Formu’ ve
“Maneviyat ve Manevi Bakım Dereceleme Ölçeği (MMBÖ)” kullanılarak toplanmıştır.
Verilerin değerlendirilmesinde bir bilgisayar programı kullanılmıştır.
İstatistiksel analizlerde önemlilik düzeyi p<0,05 olarak alınmış,
tanımlayıcı istatistikler, t testi, Mann Whitney U testi kullanılmıştır.
Çalışmaya katılan öğrencilerin hemşirelerin %84,1’i kadın ve %37,8’i 2. Sınıfta
öğrenim görmektedirler. Öğrencilerin %60,7’sinin maneviyatı bilmediği,
%56,7’sinin manevi bakımı bilmedikleri belirlenmiştir. Çalışmada tüm örneklemde
MMBÖ puan ortalaması 55,08±5,10’dur. Öğrencilerin cinsiyet, bulundukları sınıf,
mezun olunan lise, ebeveynlerin eğitim durumu ve meslekleri, aile gelir düzeyi
ile MMBÖ puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
yoktur (p>0,05). Öğrencilerin uzun süre yaşadıkları yer, maneviyat ve manevi
bakımı bilme, ders içeriğinde manevi bakım eğitimi alma ve stajlarda manevi
bakım uygulama durumu ile MMBÖ puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak
anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır (p<0,05).
Çalışma sonuçlarına göre; öğrenci
hemşirelerin manevi bakıma ilişkin bir algıya sahip oldukları ancak bu konudaki
bilgi ve uygulamalarının yeterli olmadığı konuya yönelik eğitimler ile
geliştirilmesi gerekmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |