Tıp Fakültesi ve Hemşirelik
bölümünde eğitim gören öğrencilerde NMP-Q’nun faktör yapısı incelenerek
nomofobinin değerlendirmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı nitelikte yapılan
araştırmanın evrenini bir üniversitenin hemşirelik bölümü ve tıp fakültesi
öğrencileri oluşturmuştur (N=1735). Örneklem seçilmemiş, çalışmaya katılmayı
kabul eden 846 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri
anket formu ve Nomofobi Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde
sayı, yüzdelik dağılımları, ortalama, standart sapma, Ki-Kare t testi, tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.
Öğrencilerin yaş ortalaması
21,2±2,3 olup (Max= 38; Min=17), orta düzeyde nomofobiye (78,7 ± 24,6) sahip
oldukları belirlenmiştir. kadın, 17-21 yaş grubunda ve hemşirelik
öğrencilerinde Nomofobi ölçeği alt ölçeğinin puanları anlamlı derecede yüksek
olduğunu gözlemledik (p<0,05).
Ayrıca, Nomofobi ölçeği alt boyutun ortalama puanlarının, şarj cihazı
taşıyan, günde 49 kez bir cep telefonu kontrol eden ve 5 saatten fazla bir süre
için bir cep telefonu kullanan öğrencilerde anlamlı derecede yüksek olduğunu
bulduk (p<0,05).
Öğrencilerin orta düzeyde
nomofobiye sahip oldukları belirlenmiştir. Cep telefonu, öğrencilerin
eğitiminin ve günlük yaşamının hem olumlu hem de olumsuz yönlerini
etkilemektedir. Nomofobinin öğrencilerin yaşamını ve sağlığını, özellikle
sağlık ve iletişim boyutlarını nasıl etkilediği üzerine daha fazla çalışmaya
ihtiyaç vardır.
Nomofobi Genç yetişkinler Fobi Akıllı telefon bağımlılığı Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |