Bu kesitsel çalışma, pediatri hemşirelerinin bilişsel bozukluğu olan çocuklarda ağrı yönetimine ilişkin bilgi ve uygulamalarını belirlemek amacıyla yapıldı. Araştırmanın örneklemini bir ilde bulunan iki farklı hastanede görev yapan 65 pediatri hemşiresi oluşturdu. Kurum izinleri, etik kurul izni ve katılımcı onamının alınmasının ardından veriler tanıtıcı özellikler veri formu ile bilişsel bozukluğu olan çocuklarda ağrı yönetimine ilişkin bilgi ve uygulamaları belirlemeye yönelik bir anket formu kullanılarak toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel analizler ve ki-kare testi kullanıldı.
Pediatri hemşirelerinin çoğunluğu, bilişsel bozukluğu olan çocuklarda ağrının değerlendirilmesinde kullanılan parametreleri, yüz ifadeleri ve davranışsal tepkiler olarak bildirdi. Hemşirelerin sadece %16.9'unun ağrıyı ölçek kullanarak değerlendirdiği saptandı. Bilişsel bozukluğu olan çocukların ağrısının giderilmesinde hemşirelerin çalıştıkları klinikte %55.4'ünün nonfarmakolojik, %35.4'ünün farmakolojik yöntemleri kullandıkları ve %9.2'sinde spesifik bir yöntem kullanılmadığı belirlendi. Hemşirelerce en sık kullanılan nonfarmakolojik yöntemlerin sırasıyla dikkati başa yöne çekme, masaj, soğuk uygulama olduğu belirlendi. Nonfarmakolojik yöntem kullanma ile hemşirelerin cinsiyeti ve daha önce ağrı yönetimi konusunda eğitim alma arasında anlamlı farklılık bulundu (p<0.05). Bilişsel bozukluğu olan çocuklarda ağrının değerlendirilmesi ve nonfarmakolojik ağrı giderme yöntemleri hakkında hemşirelere yönelik eğitimler düzenlenmesi, ayrıca kliniklerde ağrı değerlendirmesinde uygun ölçeklerin kullanımının yaygınlaştırılması önerilir.
This study was conducted with a cross-sectional design to determine pediatric nurses' knowledge and practices related to pain management in children with cognitive impairment. The sample of the study consisted of 65 pediatric nurses working in two different hospitals in one city. After obtaining institutionals, ethics committee permissions, and written consent from participants, the data were collected using a ıntroductory characteristics form and a questionnaire to determine knowledge and practices regarding pain management in children with cognitive impairment. Descraiptive statistics and Chi-square tests were used for data analyses.
The majority of the pediatric nurses reported the parameters used to assess pain among children with cognitive impairment as facial expressions and behavioral responses. Only 16.9% of nurses evaluated pain using a scale. In terms of reducing the pain of children with cognitive impairment, 55.4%, 35.4% of nurses reported that they used nonpharmacological, pharmacological methods, respectively, and 9.2% no specific methods were used in the clinic where they worked. The commonly used nonpharmacological methods were distraction, massage, cold application, etc. A significant difference was found in the use of nonpharmacological methods with respect to gender and previous training on pain management (p<0.05). It is recommended to organize training for nurses on the assessment of pain in children with cognitive impairment and non-pharmacological pain relief methods, and to popularize the use of appropriate scales in pain assessment in clinics.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Pediatric Health and Illnesses Nursing |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 4 |