The aim of this study is to determine the students' opinions about the “Pressure Injuries course” prepared by concept maps.
The study group of research consisted of 25 first year students who attend researcher’s skill laboratory within “Fundamentals Of Nursing” course in 2017-2018 academic year sipring term at an University of Nursing Department, 10 students in conformity with the criterias of research, attand in laboratovary group and approve and adap to investigation constituted the population of the study. The students' views on concept maps are combined according to their semantic similarities and combined under each code by creating the code names that can represent these views. Codes are grouped according to cohesion, and the names of the themes are created.
In the study, students defined concept maps as an understandable, intriguing, catchy and entertaining method. These definitions are categorized according to three areas of the learning process; and the majority of students (n:8) stated that concept maps have positive effects on the learning process.
In conclusion it can be said that the majority of the students see concept maps as an enjoyable method that makes them easy to learn, improve the persistence and support the holistic approach.
Araştırma, kavram haritası ile hazırlanan “Basınç Yaralanmaları” konusunda öğrencilerin kavram haritalarına yönelik görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde bir Üniversitenin Hemşirelik Bölümü birinci sınıfında öğrenim gören ve “Hemşirelik Esasları” dersi kapsamında araştırmacıların beceri laboratuvar grubunda yer alan 25 öğrenci, örneklemini ise; araştırma kriterlerine uyan, çalışmanın yapılacağı tarihte laboratuvarda hazır bulunan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 10 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin kavram haritalarına yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış, anlamsal olarak benzerliklerine göre birleştirilmiş ve bu görüşleri temsil edebilecek kod isimleri oluşturularak her bir kod altında birleştirilmiştir. Kodlar anlam bütünlüğüne göre gruplandırılmış ve bu kodları temsil edebilecek, tema isimleri oluşturulmuştur.
Araştırmada öğrenciler kavram haritalarını anlaşılır, derse merak uyandıran, akılda kalıcı ve eğlenceli bir yöntem olarak tanımlamışlardır. Bu tanımlamalar öğrenme sürecinin üç alanına göre kategorize edilmiş; ve öğrencilerin büyük çoğunluğu (n:8) kavram haritalarının öğrenme sürecine olumlu etkileri olduğunu belirtmişlerdir.
Araştırma sonucunda, öğrencilerin çoğunluğunun kavram haritalarını öğrenmeyi kolaylaştıran ve kalıcılık sağlayan, bütüncül yaklaşımı destekleyen eğlenceli bir yöntem olarak gördüğü söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |