Kültürel
unsurların gerek ekonomide, gerek siyasette, gerekse de turizmde kullanımı
sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Özellikle son dönemlerde eğlence sektöründe
geleneksel unsurların hem orijinal hem de dönüştürülmüş hallerinin kullanımı
yaygınlık kazanmıştır. Eğlence kültüründe artık bayramlar, festivaller gibi
büyük bütçelerle, büyük topluluklar tarafından yapılan kutlamaların yanı sıra
evde, bahçede ya da kafede küçük bütçelerle fakat profesyonel bir kutlama şekli
yaygınlık kazanmaya başlamıştır. Bu kutlama sırasında; kullandığınız tabak,
çatal ve bardaklara kadar sizin adınız işleniyor, tüm mekan sizin
fotoğraflarınızın basılı olduğu eşyalar ile dekore ediliyor, sizin hayatınıza
dair küçücük bir gelişme büyük bir kutlamaya vesile oluyor ve tüm bunlar sizi
hiç yormadan bu işi meslek haline getirmiş bir grup insan tarafından organize
ediliyor. Şirketler çoğu zaman geleneksel kültürde var olan kutlama unsurlarını
temel alıyor, arzuya ve bütçeye göre uygun paketler hazırlıyorlar. Bu yazıda
doğum, diş buğdayı, kına, düğün, ölüm gibi geleneksel kültürde var olan kutlama
unsurlarının organizasyon şirketleri tarafından nasıl kullanıldığı açıklanmaya
çalışılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 14 |