Research Article
BibTex RIS Cite

KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI

Year 2018, Volume: 5 Issue: 14, 347 - 362, 07.09.2018

Abstract

Kültürel
unsurların gerek ekonomide, gerek siyasette, gerekse de turizmde kullanımı
sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Özellikle son dönemlerde eğlence sektöründe
geleneksel unsurların hem orijinal hem de dönüştürülmüş hallerinin kullanımı
yaygınlık kazanmıştır. Eğlence kültüründe artık bayramlar, festivaller gibi
büyük bütçelerle, büyük topluluklar tarafından yapılan kutlamaların yanı sıra
evde, bahçede ya da kafede küçük bütçelerle fakat profesyonel bir kutlama şekli
yaygınlık kazanmaya başlamıştır. Bu kutlama sırasında; kullandığınız tabak,
çatal ve bardaklara kadar sizin adınız işleniyor, tüm mekan sizin
fotoğraflarınızın basılı olduğu eşyalar ile dekore ediliyor, sizin hayatınıza
dair küçücük bir gelişme büyük bir kutlamaya vesile oluyor ve tüm bunlar sizi
hiç yormadan bu işi meslek haline getirmiş bir grup insan tarafından organize
ediliyor. Şirketler çoğu zaman geleneksel kültürde var olan kutlama unsurlarını
temel alıyor, arzuya ve bütçeye göre uygun paketler hazırlıyorlar. Bu yazıda
doğum, diş buğdayı, kına, düğün, ölüm gibi geleneksel kültürde var olan kutlama
unsurlarının organizasyon şirketleri tarafından nasıl kullanıldığı açıklanmaya
çalışılacaktır.

References

  • Alangu, T. (1983) ‘’Türkiye Folkloru El Kitabı’’, İstanbul: Adam Yayınları,Boratav, P.N. (2013) ‘’100 Soruda Türk Folkloru’’, Ankara, Bilge Su Yayıncılık s. 167Baudrıllard, J. (1997) ‘’Tüketim Toplumu’’ Çev: H. Deliçaylı- F. Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Debord, G. (1996) ‘’Gösteri Toplumu’’, Ayrıntı Yayınları, Çeviri: Ayşen Ekmekçi Okşan TaşkentGüneş, S. (2001) “ Modern Kitle Toplumunda Medya Kültür İlişkisi, Medya Ve Kültür’’ Ankara: Vadi Yayınları, s.127-128.http://Asirkinaorganizasyonu.Com/https://Dugun.Com/Dugun-Organizasyon/Makaleler/Yoksa-Siz-Hala-Dugun-Temanizi-Secmediniz-Mi-919https://Kiymetlim.Net/Anne-Bebek-Parti-Paketleri/Kiz-Mi-Erkek-Mi-Partisihttps://Www.Partisepeti.Com/Baby-Showerhttps://Www.Prima.Com.TrMora, N. (2008) ‘’ Medya Ve Kültürel Kimlik’’ Uluslararası Bilim Dergisi, c. 5 s. 1Oğuz, Ö. (2001) ”Küreselleşme Ve Ulusal Kalıt Kavramları Arasında Türk Halk Bilimi” Ankara, Milli Folklor, Feryal Mat.Örnek, S. V. (2014) ‘’Türk Halk Bilimi’’, Ankara, Bilge Su Yayınları s. 226Ergin, M. (2009). ‘’Dede Korkut Kitabı’’ İstanbul, Boğaziçi Yayınları, s 59https://www.youtube.com/watch?v=qCznXWOCzmk
Year 2018, Volume: 5 Issue: 14, 347 - 362, 07.09.2018

Abstract

References

  • Alangu, T. (1983) ‘’Türkiye Folkloru El Kitabı’’, İstanbul: Adam Yayınları,Boratav, P.N. (2013) ‘’100 Soruda Türk Folkloru’’, Ankara, Bilge Su Yayıncılık s. 167Baudrıllard, J. (1997) ‘’Tüketim Toplumu’’ Çev: H. Deliçaylı- F. Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Debord, G. (1996) ‘’Gösteri Toplumu’’, Ayrıntı Yayınları, Çeviri: Ayşen Ekmekçi Okşan TaşkentGüneş, S. (2001) “ Modern Kitle Toplumunda Medya Kültür İlişkisi, Medya Ve Kültür’’ Ankara: Vadi Yayınları, s.127-128.http://Asirkinaorganizasyonu.Com/https://Dugun.Com/Dugun-Organizasyon/Makaleler/Yoksa-Siz-Hala-Dugun-Temanizi-Secmediniz-Mi-919https://Kiymetlim.Net/Anne-Bebek-Parti-Paketleri/Kiz-Mi-Erkek-Mi-Partisihttps://Www.Partisepeti.Com/Baby-Showerhttps://Www.Prima.Com.TrMora, N. (2008) ‘’ Medya Ve Kültürel Kimlik’’ Uluslararası Bilim Dergisi, c. 5 s. 1Oğuz, Ö. (2001) ”Küreselleşme Ve Ulusal Kalıt Kavramları Arasında Türk Halk Bilimi” Ankara, Milli Folklor, Feryal Mat.Örnek, S. V. (2014) ‘’Türk Halk Bilimi’’, Ankara, Bilge Su Yayınları s. 226Ergin, M. (2009). ‘’Dede Korkut Kitabı’’ İstanbul, Boğaziçi Yayınları, s 59https://www.youtube.com/watch?v=qCznXWOCzmk
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Aslihan Arslan 0000-0002-5543-8873

Publication Date September 7, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 14

Cite

APA Arslan, A. (2018). KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(14), 347-362.
AMA Arslan A. KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI. ASBİDER. September 2018;5(14):347-362.
Chicago Arslan, Aslihan. “KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5, no. 14 (September 2018): 347-62.
EndNote Arslan A (September 1, 2018) KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 14 347–362.
IEEE A. Arslan, “KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI”, ASBİDER, vol. 5, no. 14, pp. 347–362, 2018.
ISNAD Arslan, Aslihan. “KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5/14 (September 2018), 347-362.
JAMA Arslan A. KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI. ASBİDER. 2018;5:347–362.
MLA Arslan, Aslihan. “KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 14, 2018, pp. 347-62.
Vancouver Arslan A. KÜLTÜREL UNSURLARIN ORGANİZASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN KULLANIMI. ASBİDER. 2018;5(14):347-62.