Amaç: Araştırma, hemşirelik öğrencilerinde akran etkileşimlerinin palyatif bakım bilinci, tutum ve davranışlarına etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin Hemşirelik Bölümü'nde öğrenim gören hemşirelik öğrencileri oluşturmuştur. Bir dönem önce 54 hemşirelik öğrencisi ilk kez “Palyatif Bakım Hemşireliğine Giriş” seçmeli dersini aldı. Kursu ilk alan öğrencilerin akran paylaşımlarını ölçmek için 26 soruluk bir anket oluşturulmuştur. Anket formu tüm hemşirelik öğrencilerine yüz yüze görüşme yöntemi ile uygulanmıştır.
Bulgular: Yanıt oranı% 79.02 idi (n: 410 öğrenciden 324'ü). 218 öğrenci palyatif bakım konseptini duydu. Öğrencilerin % 44,9’u (n=80) palyatif bakım dersini almış olan öğrencilerle akran etkileşimi olduğunu ve öğrencilerin % 28,6’sı (n=51) etkileşimin palyatif bakım konularından oluştuğunu belirtmiştir. Arkadaşları seçmeli palyatif bakım kursunu alan öğrencilerin% 64,6'sı bu alanda çalışmak istediklerini belirtirken, arkadaşları kursu almayan öğrencilerin sadece% 43,2'si aynı niyeti ifade etmiştir. Fark istatistiksel olarak anlamlıydı (p <0.05).
Sonuç: Akran etkileşiminin etkisi, hem palyatif bakım farkındalığını hem de bir profesyonel olarak çalışma niyetini oldukça güçlü olarak yansıtır. Akranlarla etkileşim, günümüzün aşırı yüklü müfredat ortamında palyatif bakım eğitiminde önemli bir araç olarak kullanılabilir.
Aim: The study was carried out to evaluate the effect of peer interactions on palliative care awareness, attitude and behavior in nursing students.
Materials and Methods: The population of the study was composed of nursing students studying in the Nursing Department of a university in the 2015-2016 academic year. A semester ago, 54 nursing students took “Introduction to Palliative Care Nursing” elective course for the first time. A questionnaire with 26 questions was created to measure the peer sharing of the students who took the course first. The questionnaire form was applied to all nursing students by face to face interview method. Data were collected and evaluated using appropriate statistical analysis.
Result: The response rate was 79.02% (n: 324 out of 410 students). 218 students heard about palliative care concept. 44.9 % (n=80) students had peer interaction with palliative care course attendants and 28.6% students (n=51) claimed that interaction consisted of palliative care topics. 64.6% of the students whose friends had taken the elective palliative care course stated that they wanted to work in this field, while only 43.2% of the students whose friends had not taken the course expressed the same intention. The difference was statistically significant (p<0.05).
Conclusion: The impact of peer interaction reflected as both the awareness of palliative care and the intention to work as a professional is rather strong. The interaction with peers could be used as an important tool in palliative care education in todays over-whelmed curriculum setting.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 13 Issue: 3 |
-