Aralık 2019’da Çin’in Vuhan kentinde ortaya çıkan ve kısa süre içerisinde tüm dünyaya yayılarak küresel bir boyut kazanan ‘koronavirüs(COVID-19)’ salgını yaşanmış ve hala yaşanmaktadır. Bu küresel salgının, hızlı yayılan bulaşıcı olması ve çok sayıda insanın hayatını kaybetmesi sonucu 12 Mart 2020 tarihinde Dünya Sağlık Örgütü(WHO) tarafından pandemi ilan edilmiştir. Yaşanan bu pandemi süreci, toplumların gündelik yaşam akışında birçok değişimlere neden olmuştur. Bu çalışmada, 2019-2022 yılları arasında Türkiye’de pandemi etkisi üzerine yapılan araştırmalardan yararlanarak bu sürecinin sağlık, eğitim, sosyo-ekonomik açıdan toplumda yaratığı etkilerin bir portresi çizilmek istenmiştir. Bu etkileri, sosyal inşacılık kuramı bakış açısıyla bir çerçeve oluşturulmuştur. Çünkü pandemi süreci alınan tedbirler ve uygulanan politikalarla birlikte birçok dönüm noktası(sıcak nokta/hot point) yaşanmıştır. Bu sıcak noktaların(hot point), karantina süreci, sokağa çıkma yasağı, uzaktan eğitim, sağlık/spor/sanat/sosyal yaşama ait getirilen kısıtlamalar ve normal yaşama kademeli geçiş sürecinin olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Review |
Authors | |
Early Pub Date | March 27, 2022 |
Publication Date | March 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 3 |