Research Article
BibTex RIS Cite

Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler

Year 2021, Volume: 11 Issue: 2, 629 - 648, 29.12.2021
https://doi.org/10.32957/hacettepehdf.935268

Abstract

AB anlaşmasının 2.maddesinde yer alan AB’nin temel değerlerinin, özellikle hukuk devleti prensibinin sistematik şekilde ihlâli nedeniyle AB Anlaşmasının 7.madde, 1.fıkrasına göre bir üye devlete karşı başlatılan mekanizmanın Avrupa Tutuklama Emrinin gereğinin yerine getirilmemesinde bir dayanak oluşturup oluşturmayacağı AB Hukukunda düzenlenmemiştir. İrlanda Yüksek Mahkemesinin AB Adalet Divanına yapmış olduğu 27 Mart 2018 tarihli önkarar başvurusu ve Divanın (Büyük Daire) bunun üzerine vermiş olduğu 25 Temmuz 2018 tarihli önkararı bu çerçevede bir dönüm noktası oluşturmaktadır. Yargı bağımsızlığı eksikliklerinin adil yargılanma hakkı üzerindeki etkisi esas alınarak Avrupa Tutuklama Emrine göre iadesi gereken sanıklarla ilgili taleplerin AB anlaşmasının 7.madde, 1.fıkrası muvacehesinde haklarında işlem başlatılan üye devletler bakımından Avrupa Temel Haklar Şartı’nın 47.madde, 2.fıkrasında yer alan “fair” yargılamaya ilişkin temel hakkın ihlâl edilme riski nedeniyle kabul edilmeme olasılığı tartışılan makalede ayrıca AB Anlaşmasının 7.madde, 1.fıkrasında öngörülen, siyasi yaptırım mekanizması olarak nitelendirilen prosedürün işletilebilmesi için gerekli oy çokluğunun sağlanamama riskinin AB Anlaşmasının 2.maddesinde öngörülen AB değerlerinin ihlâli nedeniyle ihlâl davası açılarak aşılabileceği ele alınmaktadır.

References

  • BIERNAT, Stanislaw/KAWCZYŃSKA, Monika, Why the Polish Supreme Courts Reference on Judical Independence to the CJEU is Admissible after all, VerfBlog, 2018/8/23, https://verfassungsblog.de/why-the-polish-supreme-courts-reference-on-judicial-independence-to-the-cjeu-is-admissible-after-all/, DOI: 10.17176/20180823-162630-0. (erişim tarihi 02.03.2021)
  • HUMMER, Waldemar, “Erneute Rechtstaatlichkeitsprobleme in Ungarn”, Europäische Rundschau, Yıl;2017, Sayı:2.
  • HUMMER, Waldemar, “Rechtstaatlichkeit Probleme in Ungarn und Polen. Misst die Europäische Kommission dabei mit zweierlei Mass”, (Teil I), EU-Infothek (I.Kısım), Yıl:2017 (12 Mayıs), EU-Infothek (II.Kısım), Yıl: 2017 (16 Mayıs).
  • HUMMER, Waldemar, “Neuer Frühwarnmechanismus bei Gefährdung der Rechtsstaatlichkeit in der EU”, EU-Infothek, Yıl: 2014 (8 Nisan).
  • MYCIELSKI, Martin, While Poles defend courts, Kaczyński hijacks EU elections, https://euobserver.com/opinion/142484 (erişim tarihi 02.03.2021).
  • PALLOKAT, Jan, “Justizreform vor EU-Rat. Polen im “Dämmerzustand”, tagesschau.de, Yıl:2018 (26 Haziran).
  • SULIAK, Hasso, Europäisches Haftbefehl aus Polen, Vollstreckung nur bei fairem Verfahren, Legal Tribune Online, 25.07.2018 Az. C-216/18 PPU.
  • TEFFER, Peter, “EU Commission step up legal case against Poland”, euobserver, Yıl: 2018 (14 Ağustos); https://euobserver.com/political/142585 (erişim tarihi 02.03.2021).

The Effects of the Sanction Mechanism Against Poland Due to the Deficiencies of the Rule of Law

Year 2021, Volume: 11 Issue: 2, 629 - 648, 29.12.2021
https://doi.org/10.32957/hacettepehdf.935268

Abstract

It is not regulated by EU Law whether the mechanism initiated against a member state in accordance with Article 7, paragraph 1 of the EU Treaty, due to the systematic violation of the fundamental values of the EU included in Article 2 of the EU Treaty, especially the rule of law, will constitute a basis for the failure to comply with the European Arrest Order. The request for a preliminary ruling of the Supreme Court of Ireland to the EU Court of Justice dated 27 March 2018 and the preliminary ruling of the Court (Grand Chamber) dated 25 July 2018 constitute a turning point in this context. The possibility of rejection due to the risk of violation of the fundamental right to a "fair" trial based on the impact of the lack of judicial independence on the right to a fair trial, the requests regarding the defendants who are required to be extradited according to the European Arrest Warrant are in accordance with the Article 47, paragraph 2 of the European Charter of Fundamental Rights for the member states under Article 7, paragraph 1 of the EU Treaty was discussed. The article also discusses that the risk of not achieving the necessary majority of votes for the operation of the procedure, which is defined as a political sanction mechanism, foreseen in the Article 7, paragraph 1 of the EU Treaty, can be overcome by filing a violation case due to the violation of the EU values stipulated in the Article 2 of the EU Treaty.

References

  • BIERNAT, Stanislaw/KAWCZYŃSKA, Monika, Why the Polish Supreme Courts Reference on Judical Independence to the CJEU is Admissible after all, VerfBlog, 2018/8/23, https://verfassungsblog.de/why-the-polish-supreme-courts-reference-on-judicial-independence-to-the-cjeu-is-admissible-after-all/, DOI: 10.17176/20180823-162630-0. (erişim tarihi 02.03.2021)
  • HUMMER, Waldemar, “Erneute Rechtstaatlichkeitsprobleme in Ungarn”, Europäische Rundschau, Yıl;2017, Sayı:2.
  • HUMMER, Waldemar, “Rechtstaatlichkeit Probleme in Ungarn und Polen. Misst die Europäische Kommission dabei mit zweierlei Mass”, (Teil I), EU-Infothek (I.Kısım), Yıl:2017 (12 Mayıs), EU-Infothek (II.Kısım), Yıl: 2017 (16 Mayıs).
  • HUMMER, Waldemar, “Neuer Frühwarnmechanismus bei Gefährdung der Rechtsstaatlichkeit in der EU”, EU-Infothek, Yıl: 2014 (8 Nisan).
  • MYCIELSKI, Martin, While Poles defend courts, Kaczyński hijacks EU elections, https://euobserver.com/opinion/142484 (erişim tarihi 02.03.2021).
  • PALLOKAT, Jan, “Justizreform vor EU-Rat. Polen im “Dämmerzustand”, tagesschau.de, Yıl:2018 (26 Haziran).
  • SULIAK, Hasso, Europäisches Haftbefehl aus Polen, Vollstreckung nur bei fairem Verfahren, Legal Tribune Online, 25.07.2018 Az. C-216/18 PPU.
  • TEFFER, Peter, “EU Commission step up legal case against Poland”, euobserver, Yıl: 2018 (14 Ağustos); https://euobserver.com/political/142585 (erişim tarihi 02.03.2021).
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Law in Context
Journal Section Research Articles
Authors

Ayşe Füsun Arsava

Publication Date December 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Arsava, A. F. (2021). Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(2), 629-648. https://doi.org/10.32957/hacettepehdf.935268
AMA Arsava AF. Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler. Hacettepe HFD. December 2021;11(2):629-648. doi:10.32957/hacettepehdf.935268
Chicago Arsava, Ayşe Füsun. “Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler”. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi 11, no. 2 (December 2021): 629-48. https://doi.org/10.32957/hacettepehdf.935268.
EndNote Arsava AF (December 1, 2021) Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi 11 2 629–648.
IEEE A. F. Arsava, “Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler”, Hacettepe HFD, vol. 11, no. 2, pp. 629–648, 2021, doi: 10.32957/hacettepehdf.935268.
ISNAD Arsava, Ayşe Füsun. “Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler”. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi 11/2 (December 2021), 629-648. https://doi.org/10.32957/hacettepehdf.935268.
JAMA Arsava AF. Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler. Hacettepe HFD. 2021;11:629–648.
MLA Arsava, Ayşe Füsun. “Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler”. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, vol. 11, no. 2, 2021, pp. 629-48, doi:10.32957/hacettepehdf.935268.
Vancouver Arsava AF. Hukuk Devleti Eksiklikleri Nedeniyle Polonya’ya Karşı Yürütülen Yaptırım Mekanizmasının Doğurduğu Etkiler. Hacettepe HFD. 2021;11(2):629-48.