Öz
Kamu ve özel temel dinamikleri birbirinden farklı olan sektörlerdir. Kamu sektöründe temel motivasyon sosyal fayda yaratmak iken, özel sektörde kar elde etmektir. Günümüzde özel sağlık hizmetlerinin gelişimi ile birlikte kamu sağlık kuruluşları için rekabette sürdürülebilirlik öncelikli konulardan birisi haline gelmiştir. Sağlık kuruluşlarının sürdürülebilirliğini sağlayabilmek ve rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için sağlık yöneticilerinin sağlık hizmetleri tüketicilerinin sağlık hizmetleri seçimlerine etki eden faktörleri bilmeleri gereklidir. Bu teorik incelemede bir örgütsel alan olarak sağlık sektörüne odaklanılarak kamu ve özel sektör arasındaki temel motivasyon farklılıkları dikkate alındığında sağlık hizmetleri tüketicilerinin sağlık kuruluşu seçimini etkileyen faktörlerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Yapılan incelemede sosyo-demografik faktörler, hizmete erişim ve hizmet sunumunda profesyonellik derecesi gibi çok çeşitli faktörlerin sağlık hizmetleri tüketicilerinin sağlık kuruluşu seçiminde etkili olduğu görülmüştür. Sağlık hizmetleri pazarında tüketicilerin tercihlerini etkileyen faktörlerin farkında olan kamu ve özel sektör yöneticilerinin bu çalışmada sunulan teorik bilgileri sınayarak rekabet ortamında fark yaratabilecek stratejiler geliştirmeleri beklenmektedir.