Research Article
BibTex RIS Cite

Marka Tercihi ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma

Year 2018, Volume: 21 Issue: 3, 449 - 460, 28.09.2018

Abstract

Bu çalışmanın amacı, özel hastane marka tercihi ile bu hastaneleri tercih eden bireylerin demografik özellikleri arasında bir ilişki olup olmadığını tespit etmektedir. Çalışmada cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim düzeyi ve gelir düzeyi değişkenleri ile hastane tercihi arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu amaçla, Gaziantep’te faaliyet gösteren dört özel hastanede, poliklinik hizmeti alan 620 hasta ve yakınıyla yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde Ki-kare bağımsızlık testleri yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre katılımcıların cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim düzeyi ve gelir düzeyleri ile hastane markası tercihleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • 1. Adaman F., Ardiç O. P., Erus B. and Tuzemen D. (2009) Hospital Choice: Survey Evidence from Istanbul. Turkish Studies 10(3): 443–468. 2. Aguerrebere P. M., Gazol P. B. and Heath R. L. (2015) Brand Dissemination in Canadian Hospitals Through Facebook. The International Journal of Communacation and Health (7): 27–39. 3. Akıncı F., Esatoğlu A. E., Tengilimoğlu D. and Parsons A. (2005) Hospital Choice Factors. Health Marketing Quarterly 22(1): 3–19. 4. Al-Doghaither A. H., Abdelrhman B. M., Saeed A. A.W. and Magzoub M. E. M. A. (2003) Factors Influencing Patient Choice of Hospitals in Riyadh, Saudi Arabia. The Journal of the Royal Society for the Promotion of Health 123(2): 105–109. 5. Andaleeb S. S. (2000) Public and Private Hospitals in Bangladesh: Service Quality and Predictors of Hospital Choice. Health Policy and Planning 15(1): 95–102. 6. Bilgili E. ve Ecevit E. (2008) Sağlık Hizmetleri Piyasasında Asimetrik Bilgiye Bağlı Problemler ve Çözüm Önerileri. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 11(2): 200–228. 7. Birk H. O. and Henriksen L. O. (2012) Which Factors Decided General Practitioners’ Choice of Hospital on Behalf of Their Patients in an Area With Free Choice of Public Hospital? A Questionnaire Study. BMC Health Services Research 12(1): 126-136. 8. Bostan S., Usta I., Taş B., Doğan D. and Kaynak E. (2017) Factors Affecting Patients’ Preferences for Hospital: Black Sea Example. Patient Friendly and Smart Healthcare İçinde: Özata M. ve Bostan S. (Eds.) ss 103. Nobel Akademik Yayıncılık, Trabzon. 9. Chang C. S., Chen S. Y. and Lan Y. T. (2013) Service Quality, Trust, and Patient Satisfaction in Interpersonal-Based Medical Service Encounters. BMC Health Services Research 13(1). 10. Chernew M., Scanlon D. and Hayward R. (1998) Insurance Type and Choice of Hospital for Coronary Artery Bypass Graft Surgery. Health Services Research 33(3 Pt 1): 447–466. 11. Corbin C.L., Kelley S.W. and Schwartz R.W. (2001) Concepts in Service Marketing for Healthcare Professionals. American Journal of Surgery 181(1): 1–7. 12. Çınaroğlu S. (2015) Ankara Metropolitan Alanda Bulunan Hastanelerin İtibar ve İmaj Algısı Açısından Kümelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 20(1): 277–290. 13. Çınaroğlu S. (2017) Kamu ve Özel Sağlık Hizmetlerinin Seçimini Etkileyen Faktörler: Teorik Bir İnceleme. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 20(2): 259–274. 14. De Cruppé W. and Geraedts M. (2017) Hospital Choice in Germany from the Patient’s Perspective: A Cross-Sectional Study. BMC Health Services Research 17(1): 1–10. 15. De Groot I. B., Otten W., Dijs-Elsinga J., Smeets H. J., Kievit J. and Marang-van de Mheen P. J. (2012) Choosing Between Hospitals. Medical Decision Making 32(6): 764–778. 16. Demirgil H. (2010) Parametrik Olmayan (Non- Prametric) Hipotez Testleri. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. İçinde: Kalaycı Ş. (Ed.) ss 426. 5. Baskı, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. 17. Dijs-Elsinga J., Otten W., Versluijs M. M., Smeets H. J., Kievit J., Vree R. and Marang-van de Mheen P. J. (2010) Choosing a Hospital for Surgery: The Importance of Information on Quality of Care. Medical Decision Making 30(5): 544–555. 18. Ekiyor A. ve Tengilimoğlu D. (2014) Sağlıkta Reklam Serbest Olmalı mı? Tüketici Görüşleri. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2(16): 45–71. 19. Erol H. ve Özdenir A. (2014) Türkiye ’ de Sağlık Reformları ve Sağlık Harcamalarının Değerlendirilmesi. Sosyal Güvenlik Dergisi 4: 9–34. 20. Fischer S., Pelka S. and Riedl R. (2015) Understanding Patients’ Decision-Making Strategies in Hospital Choice: Literature Review and a Call for Experimental Research. Cogent Psychology 2: 1–24. 21. Ghosh M. (2015) An Empirical Study on Hospital Selection in India. International Journal of Health Care Quality Assurance 28(1): 27–39. 22. Guiry M. and Guanajuato S. (2013) Bumrungrad International Hospital’s Brand Personality : A Content Analysis of Medical Tourists ’ Online Patient Testimonials. Int. J. Leisure and Tourism Marketing 3(4): 328–343. 23. Habtom G. K. and Ruys P. (2007) The Choice of a Health Care Provider in Eritrea. Health Policy 80(1): 202–217. 24. Jannati A. and Bahrami M. A. (2013) A Survey of Factors Affecting Patients ’ Decision in Selecting Governmental and Private Hospitals in Tabriz , Iran. Middle East Journal of Family Medicine 11(January 2013): 2–5. 25. Jung K., Feldman R. and Scanlon D. (2011) Where Would You Go for Your Next Hospitalization? Journal of Health Economics 30(4): 832–841. 26. Karaçor S. ve Arkan A. (2014). Sağlık Kuruluşlarında Pazarlama : Sağlık Pazarlama Karması Unsurlarının Hasta /Müşterı̇ Açısından Önemı̇. Selçuk İletişim 8(2): 90–118. 27. Kemp E., Jillapalli R. and Becerra E. (2014) Healthcare Branding: Developing Emotionally Based Consumer Brand Relationships. Journal of Services Marketing 28(2): 126–137. 28. Khalaf Ahmad A. M., Al-Borie H. M., Kamal E. A., Abdulfattah F. A. and Abdullah Rhbeini A. Y. (2016) The Impact of Brand Equity on Patients’ Purchasing Behaviors in Private Dental Practice in Jeddah, Saudi Arabia. Journal of Business Administration Research 5(2): 41–55. 29. Kim K. H., Kim K. S., Kim D. Y., Kim J. H. and Kang S. H. (2008) Brand Equity in Hospital Marketing. Journal of Business Research 61(1): 75–82. 30. Kitapci O., Akdogan C. and Dortyol İ. T. (2014) The Impact of Service Quality Dimensions on Patient Satisfaction, Repurchase Intentions and Word-of-Mouth Communication in the Public Healthcare Industry. Procedia - Social and Behavioral Sciences 148: 161–169. 31. Laverty A. A., Dixon A. and Millett C. (2013) Do Patients’ Information Requirements for Choice in Health Care Vary With Their Socio-Demographic Characteristics? Health Expectations 18: 1127–1138. 32. Lee W. I., Shih B. Y. and Chung Y. S. (2008) The Exploration of Consumers’ Behavior in Choosing Hospital by The Application of Neural Network. Expert Systems with Applications 34(2): 806–816. 33. Leister J. and Stausberg J. (2007) Why Do Patients Select a Hospital? Journal of Hospital Marketing and Public Relations 17(2): 13–31. 34. Mosadeghrad, A. M. (2014) Patient Choice of a Hospital: Implications for Health Policy and Management. International Journal of Health Care Quality Assurance 27(2): 152–164. 35. Morrison M., Murphy T. and Nalder C. (2004) Consumer Preferences for General Practitioner Services. Health Marketing Quarterly 20(3): 3–19. 36. Moscone F., Tosetti E. and Vittadini G. (2012) Social Interaction in Patients’ Hospital Choice: Evidence from Italy. Journal of the Royal Statistical Society 175(2): 453–472. 37. Özdemir E., Kılıç S. ve Aydın Z. B. (2010) Sosyal Güvenlı̇k Reformu Sonrası Tüketı̇cı̇ Olarak Hastaların Hastane Seçı̇mı̇: Pazarlama Açısından Bir Alan Araştırması. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 29(1): 1–27. 38. Özkoç H. (2013) Hastaların Sağlık Kurumu Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Uygunluk Analizi ve Nested Logit Model. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15(2): 267–250. 39. Petromilli M. and Michalczyk D. (1999) Your Most Valuable Asset. Increasing the Value of Your Hospital Through Its Brand. Marketing health services 19(2): 4–9. 40. Piaralal S. and Mei T. M. (2015) Determinants of Brand Equity in Private Healthcare Facilities in Klang Valley, Malaysia. American Journal of Economics 5(2): 177–182. 41. Robertson R. and Burge P. (2011) The Impact of Patient Choice of Provider on Equity: Analysis of a Patient Survey. Journal of Health Services Research and Policy 16(Suppl. 1): 22–28. 42. Roh C. Y. and Moon M. J. (2005) Nearby, but Not Wanted? The Bypassing of Rural Hospitals and Policy Implications for Rural Health Care Systems. Policy Studies Journal 33(3): 377–394. 43. Sloane G., Tidwell P. and Horsfield M. (1999) Identification of the Decision Maker for a Patient’s Hospital Choice: Who Decides Which Hospital? Journal of Hospital Marketing 13(1) 57–77. 44. Şantaş F., Kurşun A. ve Kar A. (2016) Hastane Tercihine Etki Eden Faktörler : Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Perspektifinden Alan Araştırması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 19(1): 17–33. 45. Tai W. T. C., Porell F. W. and Adams E. K. (2004) Hospital Choice of Rural Medicare Beneficiaries: Patient, Hospital Attributes, and the Patient-Physician Relationship. Health Services Research 39(6): 1903–1922. 46. Tang, C., Luo Z., Fang P. and Zhang F. (2013) Do Patients Choose Community Health Services (CHS) for First Treatment in China? Results from a Community Health Survey in Urban Areas. Journal of Community Health 38(5): 864–872. 47. Tengilimoğlu D. (2001) Hastane Seçimine Etkili Olan Faktörler: Bir Alan Uygulaması. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi 3(1): 85–98. 48. Yip W. C, Wang H. and Liu Y. (1998) Determinants of Patient Choice of Medical Provider: a Case Study in Rural China. Health Policy and Planning 13(3): 311–322. 49. You C. H. and Kwon Y. D. (2012) Factors Influencing Medical Institution for Outpatient Services. Journal of The Korean Medical Association 5(9): 898–910. 50. Zerenler M. ve Öğüt A. (2007) Sağlık Sektöründe Algılanan Hı̇zmet Kalı̇tesı̇ ve Hastane Tercı̇h Nedenlerı̇ Araştırması: Konya Örneğı̇. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (18): 501–519.
Year 2018, Volume: 21 Issue: 3, 449 - 460, 28.09.2018

Abstract

References

  • 1. Adaman F., Ardiç O. P., Erus B. and Tuzemen D. (2009) Hospital Choice: Survey Evidence from Istanbul. Turkish Studies 10(3): 443–468. 2. Aguerrebere P. M., Gazol P. B. and Heath R. L. (2015) Brand Dissemination in Canadian Hospitals Through Facebook. The International Journal of Communacation and Health (7): 27–39. 3. Akıncı F., Esatoğlu A. E., Tengilimoğlu D. and Parsons A. (2005) Hospital Choice Factors. Health Marketing Quarterly 22(1): 3–19. 4. Al-Doghaither A. H., Abdelrhman B. M., Saeed A. A.W. and Magzoub M. E. M. A. (2003) Factors Influencing Patient Choice of Hospitals in Riyadh, Saudi Arabia. The Journal of the Royal Society for the Promotion of Health 123(2): 105–109. 5. Andaleeb S. S. (2000) Public and Private Hospitals in Bangladesh: Service Quality and Predictors of Hospital Choice. Health Policy and Planning 15(1): 95–102. 6. Bilgili E. ve Ecevit E. (2008) Sağlık Hizmetleri Piyasasında Asimetrik Bilgiye Bağlı Problemler ve Çözüm Önerileri. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 11(2): 200–228. 7. Birk H. O. and Henriksen L. O. (2012) Which Factors Decided General Practitioners’ Choice of Hospital on Behalf of Their Patients in an Area With Free Choice of Public Hospital? A Questionnaire Study. BMC Health Services Research 12(1): 126-136. 8. Bostan S., Usta I., Taş B., Doğan D. and Kaynak E. (2017) Factors Affecting Patients’ Preferences for Hospital: Black Sea Example. Patient Friendly and Smart Healthcare İçinde: Özata M. ve Bostan S. (Eds.) ss 103. Nobel Akademik Yayıncılık, Trabzon. 9. Chang C. S., Chen S. Y. and Lan Y. T. (2013) Service Quality, Trust, and Patient Satisfaction in Interpersonal-Based Medical Service Encounters. BMC Health Services Research 13(1). 10. Chernew M., Scanlon D. and Hayward R. (1998) Insurance Type and Choice of Hospital for Coronary Artery Bypass Graft Surgery. Health Services Research 33(3 Pt 1): 447–466. 11. Corbin C.L., Kelley S.W. and Schwartz R.W. (2001) Concepts in Service Marketing for Healthcare Professionals. American Journal of Surgery 181(1): 1–7. 12. Çınaroğlu S. (2015) Ankara Metropolitan Alanda Bulunan Hastanelerin İtibar ve İmaj Algısı Açısından Kümelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 20(1): 277–290. 13. Çınaroğlu S. (2017) Kamu ve Özel Sağlık Hizmetlerinin Seçimini Etkileyen Faktörler: Teorik Bir İnceleme. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 20(2): 259–274. 14. De Cruppé W. and Geraedts M. (2017) Hospital Choice in Germany from the Patient’s Perspective: A Cross-Sectional Study. BMC Health Services Research 17(1): 1–10. 15. De Groot I. B., Otten W., Dijs-Elsinga J., Smeets H. J., Kievit J. and Marang-van de Mheen P. J. (2012) Choosing Between Hospitals. Medical Decision Making 32(6): 764–778. 16. Demirgil H. (2010) Parametrik Olmayan (Non- Prametric) Hipotez Testleri. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. İçinde: Kalaycı Ş. (Ed.) ss 426. 5. Baskı, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. 17. Dijs-Elsinga J., Otten W., Versluijs M. M., Smeets H. J., Kievit J., Vree R. and Marang-van de Mheen P. J. (2010) Choosing a Hospital for Surgery: The Importance of Information on Quality of Care. Medical Decision Making 30(5): 544–555. 18. Ekiyor A. ve Tengilimoğlu D. (2014) Sağlıkta Reklam Serbest Olmalı mı? Tüketici Görüşleri. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2(16): 45–71. 19. Erol H. ve Özdenir A. (2014) Türkiye ’ de Sağlık Reformları ve Sağlık Harcamalarının Değerlendirilmesi. Sosyal Güvenlik Dergisi 4: 9–34. 20. Fischer S., Pelka S. and Riedl R. (2015) Understanding Patients’ Decision-Making Strategies in Hospital Choice: Literature Review and a Call for Experimental Research. Cogent Psychology 2: 1–24. 21. Ghosh M. (2015) An Empirical Study on Hospital Selection in India. International Journal of Health Care Quality Assurance 28(1): 27–39. 22. Guiry M. and Guanajuato S. (2013) Bumrungrad International Hospital’s Brand Personality : A Content Analysis of Medical Tourists ’ Online Patient Testimonials. Int. J. Leisure and Tourism Marketing 3(4): 328–343. 23. Habtom G. K. and Ruys P. (2007) The Choice of a Health Care Provider in Eritrea. Health Policy 80(1): 202–217. 24. Jannati A. and Bahrami M. A. (2013) A Survey of Factors Affecting Patients ’ Decision in Selecting Governmental and Private Hospitals in Tabriz , Iran. Middle East Journal of Family Medicine 11(January 2013): 2–5. 25. Jung K., Feldman R. and Scanlon D. (2011) Where Would You Go for Your Next Hospitalization? Journal of Health Economics 30(4): 832–841. 26. Karaçor S. ve Arkan A. (2014). Sağlık Kuruluşlarında Pazarlama : Sağlık Pazarlama Karması Unsurlarının Hasta /Müşterı̇ Açısından Önemı̇. Selçuk İletişim 8(2): 90–118. 27. Kemp E., Jillapalli R. and Becerra E. (2014) Healthcare Branding: Developing Emotionally Based Consumer Brand Relationships. Journal of Services Marketing 28(2): 126–137. 28. Khalaf Ahmad A. M., Al-Borie H. M., Kamal E. A., Abdulfattah F. A. and Abdullah Rhbeini A. Y. (2016) The Impact of Brand Equity on Patients’ Purchasing Behaviors in Private Dental Practice in Jeddah, Saudi Arabia. Journal of Business Administration Research 5(2): 41–55. 29. Kim K. H., Kim K. S., Kim D. Y., Kim J. H. and Kang S. H. (2008) Brand Equity in Hospital Marketing. Journal of Business Research 61(1): 75–82. 30. Kitapci O., Akdogan C. and Dortyol İ. T. (2014) The Impact of Service Quality Dimensions on Patient Satisfaction, Repurchase Intentions and Word-of-Mouth Communication in the Public Healthcare Industry. Procedia - Social and Behavioral Sciences 148: 161–169. 31. Laverty A. A., Dixon A. and Millett C. (2013) Do Patients’ Information Requirements for Choice in Health Care Vary With Their Socio-Demographic Characteristics? Health Expectations 18: 1127–1138. 32. Lee W. I., Shih B. Y. and Chung Y. S. (2008) The Exploration of Consumers’ Behavior in Choosing Hospital by The Application of Neural Network. Expert Systems with Applications 34(2): 806–816. 33. Leister J. and Stausberg J. (2007) Why Do Patients Select a Hospital? Journal of Hospital Marketing and Public Relations 17(2): 13–31. 34. Mosadeghrad, A. M. (2014) Patient Choice of a Hospital: Implications for Health Policy and Management. International Journal of Health Care Quality Assurance 27(2): 152–164. 35. Morrison M., Murphy T. and Nalder C. (2004) Consumer Preferences for General Practitioner Services. Health Marketing Quarterly 20(3): 3–19. 36. Moscone F., Tosetti E. and Vittadini G. (2012) Social Interaction in Patients’ Hospital Choice: Evidence from Italy. Journal of the Royal Statistical Society 175(2): 453–472. 37. Özdemir E., Kılıç S. ve Aydın Z. B. (2010) Sosyal Güvenlı̇k Reformu Sonrası Tüketı̇cı̇ Olarak Hastaların Hastane Seçı̇mı̇: Pazarlama Açısından Bir Alan Araştırması. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 29(1): 1–27. 38. Özkoç H. (2013) Hastaların Sağlık Kurumu Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Uygunluk Analizi ve Nested Logit Model. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15(2): 267–250. 39. Petromilli M. and Michalczyk D. (1999) Your Most Valuable Asset. Increasing the Value of Your Hospital Through Its Brand. Marketing health services 19(2): 4–9. 40. Piaralal S. and Mei T. M. (2015) Determinants of Brand Equity in Private Healthcare Facilities in Klang Valley, Malaysia. American Journal of Economics 5(2): 177–182. 41. Robertson R. and Burge P. (2011) The Impact of Patient Choice of Provider on Equity: Analysis of a Patient Survey. Journal of Health Services Research and Policy 16(Suppl. 1): 22–28. 42. Roh C. Y. and Moon M. J. (2005) Nearby, but Not Wanted? The Bypassing of Rural Hospitals and Policy Implications for Rural Health Care Systems. Policy Studies Journal 33(3): 377–394. 43. Sloane G., Tidwell P. and Horsfield M. (1999) Identification of the Decision Maker for a Patient’s Hospital Choice: Who Decides Which Hospital? Journal of Hospital Marketing 13(1) 57–77. 44. Şantaş F., Kurşun A. ve Kar A. (2016) Hastane Tercihine Etki Eden Faktörler : Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Perspektifinden Alan Araştırması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 19(1): 17–33. 45. Tai W. T. C., Porell F. W. and Adams E. K. (2004) Hospital Choice of Rural Medicare Beneficiaries: Patient, Hospital Attributes, and the Patient-Physician Relationship. Health Services Research 39(6): 1903–1922. 46. Tang, C., Luo Z., Fang P. and Zhang F. (2013) Do Patients Choose Community Health Services (CHS) for First Treatment in China? Results from a Community Health Survey in Urban Areas. Journal of Community Health 38(5): 864–872. 47. Tengilimoğlu D. (2001) Hastane Seçimine Etkili Olan Faktörler: Bir Alan Uygulaması. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi 3(1): 85–98. 48. Yip W. C, Wang H. and Liu Y. (1998) Determinants of Patient Choice of Medical Provider: a Case Study in Rural China. Health Policy and Planning 13(3): 311–322. 49. You C. H. and Kwon Y. D. (2012) Factors Influencing Medical Institution for Outpatient Services. Journal of The Korean Medical Association 5(9): 898–910. 50. Zerenler M. ve Öğüt A. (2007) Sağlık Sektöründe Algılanan Hı̇zmet Kalı̇tesı̇ ve Hastane Tercı̇h Nedenlerı̇ Araştırması: Konya Örneğı̇. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (18): 501–519.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Emre Çolakoğlu

İbrahim Halil Seyrek

Publication Date September 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 21 Issue: 3

Cite

APA Çolakoğlu, E., & Seyrek, İ. H. (2018). Marka Tercihi ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 21(3), 449-460.
AMA Çolakoğlu E, Seyrek İH. Marka Tercihi ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma. HSİD. September 2018;21(3):449-460.
Chicago Çolakoğlu, Emre, and İbrahim Halil Seyrek. “Marka Tercihi Ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 21, no. 3 (September 2018): 449-60.
EndNote Çolakoğlu E, Seyrek İH (September 1, 2018) Marka Tercihi ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 21 3 449–460.
IEEE E. Çolakoğlu and İ. H. Seyrek, “Marka Tercihi ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma”, HSİD, vol. 21, no. 3, pp. 449–460, 2018.
ISNAD Çolakoğlu, Emre - Seyrek, İbrahim Halil. “Marka Tercihi Ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 21/3 (September 2018), 449-460.
JAMA Çolakoğlu E, Seyrek İH. Marka Tercihi ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma. HSİD. 2018;21:449–460.
MLA Çolakoğlu, Emre and İbrahim Halil Seyrek. “Marka Tercihi Ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, vol. 21, no. 3, 2018, pp. 449-60.
Vancouver Çolakoğlu E, Seyrek İH. Marka Tercihi ile Demografik Özellikler Arasındaki İlişki: Gaziantep’teki Özel Hastaneler Üzerinde Bir Araştırma. HSİD. 2018;21(3):449-60.