Verimlilik ve etkililik konusunda güdülemenin ve araçlarının rolü yönetim ve organizasyon literatüründe yıllardan beri tartışılmaktadır. Çünkü örgütsel başarı örgütte görevli insanların iş görme yetenek ve isteklerine bağlıdır. Hastaneler farklı meslek gruplarını sağlık hizmeti üretmek amacıyla bir araya getiren matriks organizasyonlar olarak tanımlanmaktadırlar. Sağlık hizmetlerinin üretilmesinde farklı sağlık meslek mensupları önemli rol üstlenmelerine rağmen, hekimler temel sorumluluğu üstlenmektedirler. Bu çalışmada, SSKB (Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı) hastanelerinde görev yapan başhekim yardımcılarının, çalıştıkları hastanelerde mevcut olan motivasyon araçlarından beklentilerinin ne kadar karşılandığı ve mevcut motivasyon araçlarının işten tatmin olma durumları üzerinde önemli bir etkiye sahip olup olmadığı araştırılmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, çoklu regresyon analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Faktör analizi sonucu, 19 motivasyon aracı 6 faktör altında toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda başhekim yardımcılarının yaptıkları işten memnun olma dereceleri üzerinde bireysel özelliklerden çok örgütsel özelliklerin daha önemli rol oynadığı görülmüştür
SSKB Hastaneleri Başhekim Yardımcıları Motivasyon Araçları İş Tatmini
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 3 |