İşletmelerin müşterilerini memnun edebilmesi ve rakiplerine karşı rekabetçi üstünlüğünü sürdürebilmesi için çalışanlarının iş tatminini ve motivasyonunu arttıracak yöntemler üzerine odaklanması gerekmektedir. İçsel pazarlama, işletmelerin daha iyi hizmet sağlaması noktasında çalışanlarının iç müşteri olarak görülerek, istek ve ihtiyaçlarının karşılandığı iş ortamının yaratılması olarak ifade edilebilmektedir. Bu bağlamda literatürde içsel pazarlamanın iş tatmini ile pozitif bir ilişkisi olduğu, iş tatmininin ise uzun dönemde örgütsel bağlılığı artırıcı bir etki gösterebileceği ileri sürülmektedir. Sağlık sektöründe ise müşteri/hasta memnuniyetini sağlayan önemli unsurlardan biri olan hizmet kalitesi iç müşteri olarak kabul edilen çalışanların tutum ve davranışlarına bağlıdır. Çalışanların istek ve ihtiyaçları doğrultusunda iş ortamından beklentilerinin karşılanmasının, iş tatminlerini, işletmeye karşı örgütsel bağlılıklarını ve dolayısıyla müşteri/hasta yönelimli örgüt kültürü oluşumunu olumlu yönde etkileyebileceği düşünülmektedir. örgütsel bağlılıklarını olumlu yönde etkilediği bununla beraber anket sonuçları, çalışanlar açısından vizyon geliştirme ve katma değer yönetimi yönüyle örgütte kalmanın anlamlı bir getirisi olmadığını göstermektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 13 Sayı: 2 |