Since energy consumption increases continuously in the
world, some of the energy that is needed is provided by new energy sources. Renewable energy sources are
preferred in terms of their contribution to nature and resource efficiency in
the selection of these energy sources. Solar energy has
an important part in renewable energy
sources. Since the power requirement of electric railways reaches high levels,
the energy consumed should be optimized and used. The use of renewable energy
sources on railways is of great importance in controlling energy consumption.
In this study, the modeling and feasibility of solar cell system in a rail
system line with 1500 V DC supply was investigated. The feasibility of the area
used is intended to have optimal conditions for the design. For the study,
calculations were made using the data of a rail system line and the system was
analyzed. The results obtained were given comparatively and the performance and
the applicability of the system were demonstrated.
Dünyada enerji tüketimi sürekli olarak arttığı için ihtiyaç olan enerjinin bir kısmı yeni enerji kaynakları ile karşılanmaktadır. Bu enerji kaynaklarının seçiminde doğaya katkısı ve kaynak verimi açısından yenilenebilir enerji kaynakları tercih edilmektedir. Güneş enerjisi yenilenebilir enerji kaynakları içerisinde önemli bir paya sahiptir. Elektrikli demiryollarında güç ihtiyacı yüksek mertebelere ulaştığı için tüketilen enerjinin optimize edilerek kullanılması gerekmektedir. Yenilenebilir enerji kaynaklarının demiryollarında kullanılması enerji tüketiminin kontrol edilmesinde büyük öneme sahiptir. Bu çalışmada 1500 V DC beslemeli bir raylı sistem hattında solar hücre sisteminin modellenmesi ve fizibilitesi araştırılmıştır. Kullanılan alana ait fizibilite yapılarak tasarımın optimal şartlara sahip olması hedeflenmiştir. Çalışma için bir raylı sistem hattına ait veriler kullanılarak hesaplamalar yapılmış ve sistem analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar karşılaştırmalı olarak verilerek sistemin performansı ve doğrulanabilirliği ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
T. C. Haliç Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi