Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, , 1 - 18, 06.07.2023
https://doi.org/10.56671/hafizadergisi.1210550

Öz

Kaynakça

  • Alpöge, G. (1991). Çocuk ve Dil. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Aristoteles. (2017). Politika. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Bayraktar, L. (2014). Felsefe İle. Ankara: Aktif Düşünce Yayıncılık
  • Bayraktar, L. (2016). Medeniyet ve Felsefe. Ankara: Aktif Düşünce Yayıncılık. Bayraktar, L., & Dirican, R. (2017). Prof. Dr. Levent Bayraktar ile Çocuklar İçin Felsefe ve Türkiye’de Felsefe Algısı / Eylemi Üzerine Söyleşi. Çocuk ve Medeniyet, 2(4), 195-208. Bergson, H. (2021). Yaratıcı Tekamül. (M. Ş. Tunç, Çev.) İstanbul: Dergah Yayınları. Binyazar, A. (2016). Aklın İç Kalesi. İstanbul: Eksik Parça Yayınları. Dirican, R.(2022). Çocuklarla Felsefenin Eleştirisi. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, sayı:17, 48-62. Engel, Susan. (2021). Çocuk Zihnini Anlamak. (S. Ş. Özok, Çev.) İstanbul: Okuyan Us Yayınevi. Gadamer, H. G. (2008). Hakikat ve Yöntem I.Cilt (H. Arslan (ing.) ve İ.Yavuzcan (Alm.) Çev) İstanbul: Paradigma Yayıncılık.

Çocuklarla Felsefede Dil ve Düşüncenin Önemi

Yıl 2023, , 1 - 18, 06.07.2023
https://doi.org/10.56671/hafizadergisi.1210550

Öz

Felsefe varlık, bilgi ve değer üzerine sistemli ve tutarlı bir düşünme etkinliğidir. Felsefe etkinliği dil ve düşünce odağında gerçekleşmektedir. Çocuklarla felsefe için de geçerli olan dil ve düşünce etkileşimi çocuğun kendini tanıması ve hayatın içindeki anlamı keşfetmesi bakımından önemlidir. Çocukların öğrenme süreci yetişkinlere göre daha hızlı ve geniş ölçeklidir. Erken yaşlarda çocukların felsefe etkinliği ile buluşturulması çocuğun dilsel ve düşünsel becerilerini yetkinleştirmesi bakımından önemlidir. Çocuğun iyi bir insan olmasına ışık tutacak değerleri fark ederek özümsemesi yetkin bir dil ve düşünme alanı içinde oluşur. Dolayısıyla çocuklar için oluşturulmuş felsefe etkinliklerinin dil ve düşünce öğeleri bakımından incelenmesi ve çocuk gerçekliğinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Aksi durumda çocuk doğasının tahrip edilmesi veya insan olmaklığın zarar görmesi olasılığı söz konusudur. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çocuklarla felsefenin ne olduğu ikinci bölümde çocuklarla felsefe çalışmalarında dil ve düşüncenin önemi ele alınmıştır. Sonuçta çocuklarla felsefenin dil ve düşünce ekseninde geniş bir alanı kapladığı; bu uygulamaların felsefi ve akademik bir zeminde yapılandırılmasının önemi açığa çıkmıştır.

Kaynakça

  • Alpöge, G. (1991). Çocuk ve Dil. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Aristoteles. (2017). Politika. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Bayraktar, L. (2014). Felsefe İle. Ankara: Aktif Düşünce Yayıncılık
  • Bayraktar, L. (2016). Medeniyet ve Felsefe. Ankara: Aktif Düşünce Yayıncılık. Bayraktar, L., & Dirican, R. (2017). Prof. Dr. Levent Bayraktar ile Çocuklar İçin Felsefe ve Türkiye’de Felsefe Algısı / Eylemi Üzerine Söyleşi. Çocuk ve Medeniyet, 2(4), 195-208. Bergson, H. (2021). Yaratıcı Tekamül. (M. Ş. Tunç, Çev.) İstanbul: Dergah Yayınları. Binyazar, A. (2016). Aklın İç Kalesi. İstanbul: Eksik Parça Yayınları. Dirican, R.(2022). Çocuklarla Felsefenin Eleştirisi. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, sayı:17, 48-62. Engel, Susan. (2021). Çocuk Zihnini Anlamak. (S. Ş. Özok, Çev.) İstanbul: Okuyan Us Yayınevi. Gadamer, H. G. (2008). Hakikat ve Yöntem I.Cilt (H. Arslan (ing.) ve İ.Yavuzcan (Alm.) Çev) İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehtap Temiz 0000-0002-8137-2732

Levent Bayraktar 0000-0001-5496-6896

Erken Görünüm Tarihi 6 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Temiz, M., & Bayraktar, L. (2023). Çocuklarla Felsefede Dil ve Düşüncenin Önemi. HAFIZA, 5(1), 1-18. https://doi.org/10.56671/hafizadergisi.1210550

Cited By

Dilin Anlam Dünyası: Alegori, Metafor, Mecaz ve Benzetme
Turkish Academic Research Review - Türk Akademik Araştırmalar Dergisi [TARR]
https://doi.org/10.30622/tarr.1444572

Creative Commons Atıf-Gayriticari  Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır.

Yayınlanan makaleler öncelikle iThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları devrolunmuştur.

.278312783027829