Genel
olarak literatür incelendiğinde yoksulluk, kendini gerçekleştirememe ve
istenilen yaşam standardına erişememe durumu olarak tanımlanmaktadır. Yoksulluk
kavramının açılımında her ne kadar maddiyat ön planda olsa da zamana ve mekâna
bağlı olarak ta değişiklik göstermektedir. Yoksulluk her kesimde olduğu gibi
sadece kadınları ilgilendiren olumsuz bir durum değildir. Ancak toplum içinde
kadına atfedilen rollerden dolayı yoksulluktan en fazla etkilenen kırsal alan
kadınlarının olduğu görülmüştür. Yoksulluğa etki eden nedenlerin başında ise
kadınlara sunulan eğitim imkânlarının yetersizliği ve kırsal alan ailelerin
eğitime karşı olan olumsuz tutumları gösterilmiştir. Bunun sonucunda da kırsal
alan kadının işgününe katılımı ve kendini gerçekleştirmesi ya zaman almakta ya
da hiç gerçekleşmemektedir. Eğitimden yeterince yararlanamayan kırsal alan
kadınlarının istihdamının da yapılamadığı görülmektedir. Bu durum bütün dünya
ülkelerinde bir sorun olmanın yanında ülkemizde de en önemli sorunların başında
gelmektedir. Gelişmenin ve kalkınmanın temelinde bireyin yeteneğinden
yararlanma ve her vatandaşın üretici bir birey olması aynı zamanda 21. yüzyılın
insana bakış açısını oluşturmuştur. Bu
çalışmada 2000-2016 yılları arası kırsal alan kadınlarının eğitimi, yoksulluğu,
iş güne katılımı ve istihdamı ile ilgili yapılmış olan 16 makale incelenerek
genel değerlendirilmesi yapılmıştır. Tarama modeli yöntemi kullanılarak yapılan
bu araştırmada kırsal alan kadınlarının eğitimi ile yoksulluk arasında ters
orantı, eğitim ile istihdam arasında ise doğru orantılı bir ilişkinin olduğu
görülmüştür.
Poverty can be defined as
being unable to realize oneself or to reach intended standards of life.
Although materiality is in the foreground in the definition of the concept
poverty, it may show differences depending on time and place. As in all
regions, poverty is not an unfavourable situation not only involving man but
also women. However, women in rural areas are the most affected ones due to the
roles attributed to women in the society. Inadequate education opportunities and negative
attitudes towards education of rural families may be one of the primary reasons
affecting poverty. As a result, participation in workforce or self-realization
of rural women is either taking long times or not possible to realize. It is
seen that rural women who are not able to take advantage of education are not
hired. This situation is still a problem in all over the world as well as in
our country. Benefitting from individual’s abilities and being productive
individuals underlying the development and improvement have created the
perspective of 21st century human being. In this study, 16 articles
related to rural poverty, education, workforce participation, and employment of
rural women between the years 2010-2016 has been investigated and evaluated.
Relations with inverse proportion between education and poverty of rural women
and direct proportion between education and employment has been seen with the
use of screening model in this study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 17 |