Digitalization has significantly transformed the construction of professional identity and professional visibility. LinkedIn, an important digital platform in terms of working life, has diversified the way labor is presented in almost all sectors and has made it possible for media professionals to build their professional identities and reach large audiences. In this context, the study aims to reveal which impression management strategies media professionals use on LinkedIn and through which elements they construct their professional identities. In the study, content analysis method was preferred and three reporters, three editors and three editors-in-chief among media professionals were included in the study through purposive sampling. By comparatively analyzing the profile summary, experience and skill information of these users, it was discussed which impression management practices different professional groups have on LinkedIn. In this context, it is understood that media professionals' impression management strategies vary in line with different priorities.
Digital labor media professional impression management LinkedIn
Dijitalleşme mesleki kimlik inşasını ve profesyonel görünürlüğü önemli derecede dönüştürmüştür. Çalışma hayatı açısından önemli bir dijital platform olan LinkedIn, nere-deyse tüm sektörlerde emeğin sunuluş biçimini çeşitlendirdiği gibi medya sektörü çalışanları için de profesyonel kimliklerini inşa edebilecekleri ve geniş kitlelere ulaşabilecekleri bir ortamı mümkün kılmıştır. Bu bağlamda çalışma medya profesyonellerinin LinkedIn üzerinde hangi izlenim yönetimi stratejilerini gerçekleştirdiklerini ve profesyonel kimliklerini hangi unsurlar üzerinden inşa ettiklerini ortaya koymayı amaçlamak-tadır. Araştırmada içerik analizi yöntemi tercih edilerek, amaçlı örnekleme yoluyla medya profesyonelleri arasından üç muhabir, üç editör ve üç genel yayın yönetmeni araştırmaya dahil edilmiştir. Bu kullanıcıların, profil özeti, deneyimleri ve yetenek bilgileri karşılaştırmalı olarak analiz edilerek farklı meslek gruplarının LinkedIn üzerinde hangi izlenim yönetimi pratiklerine sahip oldukları tartışılmıştır. Bu bağlamda medya profesyonellerinin farklı öncelikler doğrultusunda izlenim yönetimi stratejilerinin çeşitlilik gösterdiği anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 38 |