İletişim, toplumsal kültürün bir parçası ve toplumun gelişim yönündeki hareketinin önemli bir sebebidir. İlk insanla birlikte başlayan iletişim, insanların birbirleriyle sözlü, yazılı, sesli, görüntülü ve sanal araçlarla kurduğu bağla günümüze kadar ulaştı. İletişimle uzaklar yakınlaştı, zaman daraldı ve dünya önce küresel bir köye, sonra da büyülü küçük kutulara sığacak kadar küçüldü. Günlük yaşamımızda ve kültürümüzde önemli bir yer tutmaya başlayan internet, aynı zamanda insanların dini inanç ve düşüncelerini de paylaştığı bir alan oldu. İnsanlar internet aracılığıyla kutsal gece ve bayramlarda birbirlerine elektronik posta gönderiyor, dini içerikli sayfaları ziyaret ediyor, haftanın hutbesini dinliyor, dini sohbet ve forumlara katılarak düşüncesini ifade ediyor ve dini hayatı ile ilgili örnek uygulamalar hakkında bilgi alışverişinde bulunuyor. Bu makalede internet kullanıcılarının olgusal kimliği, internet kullanımı, dini içerikli internet sitelerini kullanım düzeyleri ve alışkanlıkları ile ilgili analiz sonuç ve değerlendirmelere yer verilmiştir
Communication is a part of social culture and a reason for society`s development. Communication which has started with the existence of first man, has reached today by oral, written, audiol, visual and cyber communication between human beings. By the help of communication, distances have become shorter, time has got shorter and
the world has turned into first a global village and then a very small thing
that could get into small magical boxes.
Internet, began to hold an important place in our daily lives and our
culture. At the same time internet is an area of people's religious beliefs and
thoughts were shared. People are sending electronic mail to celebrate to
each others holy nights and holidays, visiting the pages of religious
content, listening to sermon of the week, expresses the idea of religion and
religious life by participating in chat, and forums related to the exchange of
information about the sample applications are located.
This article includes the analysis, outcome,and estimations about the
internet users' factual identitiy, the use of the internet, and the level, and
the habits of the usage of the religious sites.
Other ID | JA62BY24UV |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 28 Issue: 28 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.