The developments on
science, technology and education necessitate the changes in educational
environments, curriculums, educational methods and techniques and evaluation
processes. With this reconstruction period the expectation form education has
been changed and renewed. Teaching of XXIst century key skills give students a
chance for adjusting the changes. The aim of this study is to determine the
level of use of XXIst century key skills of teacher candidates for religious
education. Quantitative method is employed for the research. For this purpose
two different scale employed; scale for XXIst Century Key Skills for Teachers
and scale for XXIst Century Key Skills for Learners. 928 students from Faculty
of Theologies participated to this research. According to findings; there is no
significant difference between man and woman on using XXIst century skills for
learners, but woman’s’ using level of XXIst century skills for teacher is
significantly higher than man. Among the 8 universities which participated to
the research, students’ using level of XXIst century skills for teachers and
learners of İzmir Katip Çelebi University is significantly higher than other
universities. Including the XXIst century skills to religious teaching helps
students to become active learners during the educational activities. It also
assists students to transfer the knowledge to the daily life.
Bilim, teknoloji,
iletişim ve eğitim alanında gözlemlenen değişimler eğitim-öğretim ortamlarının,
ders içeriklerinin, yöntem-tekniklerin ve değerlendirme süreçlerinin yeniden
yapılandırılmasını gerekli kılmıştır. Bu yeniden yapılanma durumu ile birlikte
eğitimden beklentiler geçmiş yüzyıllara göre değişmiş ve yenilenmiştir. Bu
noktada XXI. yüzyıl becerilerinin kazanımı, bireylerin değişime ayak uydurarak
yeni dünya düzenine uygun bir eğitimden geçmelerine olanak tanıyacaktır. Nicel
yöntemle yürütülen bu çalışmanın amacı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen
adaylarının XXI. yüzyıl becerilerini kullanım düzeylerini tespit etmektir. Bu
amaçla İlahiyat Fakültelerinden mezun durumunda olan 928 öğretmen adayından
‘XXI. Yüzyıl Öğrenen Ölçeği’ ve ‘XXI. Yüzyıl Öğreten Ölçeği’ başlıklı iki
farklı ölçek ile veri toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmen
adaylarının XXI. yüzyıl öğrenen ve öğreten becerilerini kullanım düzeyleri
yüksektir. Erkek ve kadın öğrencilerin öğrenen becerilerini kullanım düzeyleri
arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmazken kadın öğrencilerin öğreten
becerilerini kullanım düzeylerinin erkek öğrencilerden yüksek olduğu
görülmektedir. Veri toplanan 8 üniversite arasında İzmir Katip Çelebi
Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin öğrenen ve öğreten becerilerini
kullanım düzeyleri diğer üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerden anlamlı düzeyde
yüksek çıkmıştır. XXI. yüzyıl becerilerinin diğer branşların yanında din
eğitiminin de bir parçası olması, bir yandan öğrencilerin ilgilerinin ders
sürecinde aktif olmasını sağlarken diğer yandan öğrenme çıktılarının günlük
hayata aktarılmasında kolaylık sağlayabilir.
Din Eğitimi XXI. Yüzyıl Becerileri Öğrenen Becerileri Öğreten Becerileri İlahiyat Fakültesi Öğretmen Adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Acceptance Date | December 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 42 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.