Giyinmek; insanlar için beslenme, barınma gibi temel
ihtiyaçlarının başında gelmektedir. Fakat zaman içerisinde yaşam standartları
değişmiş, giyim kuşam kültürü içerisinde de bir takım hammadde kaynaklarına
erişim kolaylaşmış, teknoloji ilerlemiş ve giyinmek yalnızca örtünme işlevini
gören bir eylem olmanın dışına taşmaya başlamıştır. Bu noktada moda olgusu
ortaya çıkmaktadır. Moda; insanların giydikleri giysiler ile bir kimliğe
bürünmelerine yardımcı olmakta ve bir nevi insanları sınıflandırmaya aracılık
etmektedir. Giyilen giysiler markası, tarzı, kalitesi gibi birçok parametreye
bağlı olarak görünmez bir şekilde insanları sınıflandırmaktadır.
Denim; bir tür kaba pamuklu kumaştır. Denim giysiler
ilk olarak çeşitli meslek grupları tarafından benimsenmiş olmasına rağmen
işlevsellikleri sayesinde ilerleyen moda tarihinde hemen hemen toplumların her
kesimi tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Denim; moda gibi sürekli bir
arayış içerisinde sektörde her sezon varlığını korumaktadır. Zamansız,
milliyetsiz, cinsiyetsiz bir giysi olarak denim; moda sektörü göz önüne
alındığında benzersiz bir giysi olarak ayrılmaktadır. Bütün toplumlar
tarafından kabul gören ve her kesimden insanın kendi tarzına ve yaşayışına göre
biçimlendirebildiği bir giysi; insanların sınıflandırılması ve ayrıştırılmasına
bir engel niteliğindedir. Bu özelliklerinden dolayı denim; moda olgusu
içerisinde modaya baş kaldıran ikonik bir giysidir.
Bu çalışma ile denimin (blue Jean-kot) ortaya
çıkışı, toplumun her kesimi tarafından kabul ve tercih edilmesi ve moda tasarım
olgusu içerisinde denimin ikonik duruşu incelenecektir. Denimin moda
sektöründeki duruşu sosyolojik ve kültürel olarak değerlendirilmesi açısından
önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |