Amaç:
Bu
araştırma, üniversite öğrencilerinin şiddet yaşantısı ve şiddeti oluşturan
faktörlere ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem:
Araştırmada,
nitel araştırma yöntemlerinden “durum çalışması” kullanılmıştır. Çalışma grubu,
maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak belirlenmiştir.
Gönüllülük
ilkesine göre araştırmaya katılmayı kabul eden, Aydın Adnan Menderes
Üniversitesi’nde farklı fakültelerde eğitim gören 70 öğrenci, çalışma grubunu oluşturmuştur.
Çalışma grubuna ulaşmada kartopu örneklemesi kullanılmıştır.
Veriler,
kişisel bilgi formu ve beş adet açık uçlu sorudan oluşan soru formu ile toplanmıştır.
Veriler, betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin %65.7’si kadın, %34.3’ü
erkektir. Öğrencilerin %27.1’si hemşirelik, %22.9’u eğitim, %15.7’i fen-edebiyat,
%12.9’u tıp, %12.9’u sağlık bilimleri, %5.7’i mühendislik, %1.4’ü iletişim ve
%1.4’ü veterinerlik fakültelerinde okumaktadırlar. Öğrencilerin büyük bir
çoğunluğu (%80) şiddete tanık olduğunu ifade etmiştir. Öğrencilerin açık uçlu
sorulara verdikleri yanıtlar temelinde beş tema ve her bir tema ile ilgili
kodlar belirlenmiştir. Temalar, şiddet tanımı, şiddet kaynağı, şiddet
sebepleri, şiddet önlemede sorumluluklar, şiddet mağdurunun yardım aramada
engelleri olarak belirlenmiştir.
Sonuç:
Öğrenciler, kendi şiddet deneyimleri ile tanık oldukları yaşantılar temelinde
bu kavramı çok boyutlu olarak irdeleyebilmişlerdir. Bu bağlamda, üniversitede öğrencilerinin
öncelikle kendi ruh sağlığını koruma ve var olan şiddete yönelik farkındalık ve
bilgi düzeylerini artırıcı bir farklı eğitim programlarının düzenlenmesi
önerilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | November 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.