Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 Pandemisinde Hemşi̇reli̇k Öğrenci̇leri̇ni̇n Öz Yöneti̇mli̇ Öğrenme Beceri̇leri̇ ile Mesleki̇ Değer Uyumları Arasındaki̇ İli̇şki̇

Year 2025, Volume: 8 Issue: 2, 177 - 188, 22.08.2025
https://doi.org/10.54189/hbd.1553697

Abstract

Amaç: COVID-19 pandemisi eğitim yöntemlerinin değişmesini ve öğrencilerin eğitimlerinde aldığı sorumluluğun artmasını zorunlu kılmıştır. Diğer taraftan, bu süreçte teknik olmayan mesleki becerilerinin gelişim düzeyi incelenmeye değer bir konudur. Araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerileri ile mesleki değer uyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlandı.
Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı tasarımdaki araştırma İstanbul’da bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 773 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Veriler; Bireysel Özellikler Formu, Öz-Yönetimli Öğrenme Ölçeği ve Hemşirelerin Mesleki Değerleri Ölçeği’ni içeren e-form ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma ve Spearman korelasyon analizi kullanıldı.
Bulgular: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin mesleki değer uyumları toplam puan ortalamasının 104,13±14,97 (28-125), Öz-Yönetimli Öğrenme toplam puan ortalamasının ise 87,19±10,41 (21-105) olduğu bulundu. Öğrencilerin öz yönetimli öğrenme becerileri ile mesleki değerler uyumları arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi (r=0,561, p<0,01).
Sonuç: Araştırmanın sonuçları; hemşirelik öğrencilerinin mesleki değer uyumlarının ve öz-yönetimli öğrenme becerilerinin yüksek olduğunu, öz-yönetimli öğrenme becerileri arttıkça, mesleki değer uyumlarının da arttığını göstermektedir.

Ethical Statement

Araştırmaya başlamadan önce bir vakıf üniversitesinin Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan etik onay (Karar No: 979 – Tarih: 24/12/2020) ve araştırmanın yapılacağı Fakülte Dekanlığı/Yüksekokul Müdürlüğünden yazılı izin alındı. Araştırmanın süreci Helsinki Bildirgesine uygun olarak yürütüldü.

Supporting Institution

Yazarlar araştırma projesinin planlanması veya sürdürülmesinde herhangi bir kurum ya da kuruluştan finansal destek almamıştır.

Thanks

Yazarlar, bu araştırma projesine katılmayı kabul eden öğrencilere görüşlerini paylaştıkları için teşekkür eder.

References

  • Acaroğlu R. (2014). Revize edilen hemşirelerin mesleki değerleri ölçeği Türkçe formunun güvenirlik ve geçerliği. F.N. Hem. Derg, 22(1), 8-16.
  • Altun İ. (2014). Etik ve değerler. T. Atabek Aştı, A. Karadağ (Eds.), Hemşirelik esasları hemşirelik bilim ve sanatı 1- 2 içinde (s. 114-121), İstanbul: Akademi Yayınları.
  • Arries EJ. (2020). Professional values and ethical ideology: perceptions of nursing students. Nursing Ethics, 27(3), 726-740. doi:10.1177/00969733019889396
  • Aşkın İ. (2015). Üniversite öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aşkın Tekkol İ, Demirel M. (2018). Öz-yönetimli öğrenme becerileri ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9, 85-100. doi: 10.21031/epod.389208
  • Avdal EÜ. (2013). The effect of self-directed learning abilities of student nurses on success in Turkey. Nurse Education Today, 33, 838-841. doi:10.1016/j.nedt.2012.02.006
  • Bakır H. (2019). Hemşirelerin mesleki değerleri ile bakım verici rolleri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bimray P, Chipps J, Ticha V. (2023). Professional values of undergraduate students at a nursing school in South Africa. Nursing Research and Practice, Article ID 9635033. doi:10.1155/2023/9635033
  • Bleda S, Alvarez I, Prat M. (2020). The perceptions of professional values among students at a Spanish nursing school. Health Care, 8(2), 74. doi:10.3390/healthcare8020074
  • Büyükbayram Z, Aksoy M. (2022). COVID-19 salgını sürecinde hemşirelik mesleğinin toplumdaki imajının incelenmesi: kesitsel bir çalışma. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(3), 354-360.
  • Cazan AM, Schiopca BA. (2014). Self-directed learning, personality traits and academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences,127, 640-644.
  • Chaghari M, Saffari M, Ebadi A, Ameryoun A. (2017). Empowering education: a new model for in-service training of nursing staff. J. Adv. Med. Edu. Prof, 5 (1), 26-32.
  • Çetin Avcı S, Işık G, Egelioğlu Cetişli N, Üşümez D, Şencandan B, Bektaş C. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin profesyonel değerleri ve kariyer planları. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions, 6(2), 256-265. doi:10.17681/hsp.441835
  • Doğan P, Tarhan M, Sunal N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ile kendi kendine öğrenmeye hazıroluşluk düzeyleri arasındaki ilişki ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(3), 233-240.
  • Dost A, Aslan Huyar D, Tunçay HB. (2021). COVID-19 pandemisi döneminde intörn hemşirelerin mesleki imaj algılarının incelenmesi. IGUSABDER, 14, 270-284. doi:10.38079/igusabder.937846
  • Erbil N, Aslan Kaya N. (2019). Öğrenci hemşirelerin profesyonel değerleri ve etkileyen faktörler. Ordu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(3), 150-158.
  • Göriş S, Kılıç Z, Ceyhan Ö, Şentürk A. (2014). Hemşirelerin profesyonel değerleri ve etkileyen faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, Journal of Psychiatric Nursing, 5(3):137-142. doi:10.5505/phd.2014.74046
  • Green G. (2020). Examining professional values among nursing students during education: a comparative study. Nursing Forum, 55(4), 589-594. doi:10.1111/nuf.12474
  • Habeeb S. (2022). Importance of professional values in nursing and healthcare. Journal of Practical and Professional Nursing, 6(1), 1-4. doi:10.24966/PPN-5681/100033
  • Hemşirelik Ulusal Çekirdek Ulusal Eğitim Programı (HUÇEP). (2022). (Erişim tarihi: 11.11.2022), https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf
  • International Council of Nursing (ICN). (2021). The ICN Codes of Ethics for Nurses (Revised 2021). https://www.icn.ch/sites/default/files/2023-06/ICN_Code-of-Ethics_EN_Web.pdf
  • International Association of Universities (IAU). (2020). Regional/national perspectives on the ımpact of higher education. https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid-19_regional_perspectives_on_the_impact_of_covid-19_on_he_july_2020_.pdf
  • İlaslan N, Demiray A. (2021). Koronavirüs 2019 pandemi sürecinde hemşirelik eğitimi: belirsizlikler ve öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 171-176. doi:10.46483/deuhfed.806355
  • Kaçan CY. (2018). Kültürlerarası hemşirelik eğitiminin, öğrencilerin mesleki değerlerine, empatik becerilerine, kültürel duyarlılıklarına ve zekalarına etkisi: bir müdahale çalışması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karabulut N, Gürçayır D, Kavuran E, Yaman Y. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenmeye hazır oluş düzeyleri ve etkileyen faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-14.
  • Karadeniz H, Durmuş A, Gündüz CS, Bilgiç G, Can Gürkan ÖS. (2022). COVID-19 pandemisinin hemşirelerin mesleki imaj algısına etkisi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 255-261. doi:10.53424/balikesirsbd.1022453
  • Karakaplan S, Ulupınar S. (2023). Hastaların penceresinden: COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelerin mesleki imajı. JAREN, 9(2), 118-126. doi:10.55646/jaren.2023.79059
  • Kaya A, Kantek F. (2016). Yönetici hemşirelerin profesyonel değerler algısı ve etkileyen faktörler. Journal of Health and Nursing Management, 3(1), 8. doi:10.5222/SHYD.2016.018
  • Kaya H, Yüceyurt Küçük N, Şenyuva E, Ulupınar S. (2018). Value based nursing education; (Değer temelli hemşirelik eğitimi). Journal of Human Sciences, 15(3), 1727-1738.
  • Kim S. (2024). The effect of metacognition and self-directed learning readness on learning performance of nursing students in online practice classes during the COVID-19 pandemic period. Nursing Open, 11, e2093. doi: 10.1002/nop2.2093
  • Lee S, Kim DH, Chae S. (2020). Self-directed learning and professional values of nursing students. Nurse Education in Practice, 42, 102647. doi:10.1016/j.nepr.2019.102647
  • Murad MH, Coto Yglesias F, Varkey P, Prokop LJ, Murad AL. (2010). The effectiveness of self-directed learning in health professions education: a systematic review. Med. Educ., 44(11), 1057-1068. doi:10.1111/j.1365-2923.2010.03750.x
  • Nelwati KL, Abdullah KL, Chong MC. (2019). Factors influencing professional values among Indonesian undergraduate nursing students. Nurse Education in Practice, 41, 102648. doi:10.1016/j.nepr.2019.102648 Nothnagle M, Reis S, Goldman RE, Anandarajah G. (2014). Fostering professional formation in residency: development and evaluation of the "forum" seminar series. Teach. Learn. Med., 26(3), 230-238. doi: 10.1080/10401334.2014.910124
  • Özcan A. (2015). Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretiminin öğrencilerin motivasyonlarına tutumlarına, dil öğrenme inanışlarına ve kelime bilgilerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Necmettin Erbakan Üniveritesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Parandeh A, Khaghanizade M, Mohammadi E, Mokhtari Nouri J. (2014). Factors influencing development of professional values among nursing students and instructors: a systematic review. Glob. J. Health Sci., 7(2), 284-293. doi:10.5539/gihs.v7n2p284
  • Pattison P, Bridgeman A, Bulmer A, McCallum P, Miles R. (2022). Renewing the Sydney undergraduate curriculum. Higher Education, 8, 1-18. doi:10.1007/s10734-022-00982-x
  • Poorchangizi B, Borhani F, Abbaszadeh A, Mirzaee M, Farokhzadian J. (2019). Professional values of nurses and nursing students: a comparative study. BMC Medical Education, 19(1), 438. doi:10.1186/s12909-019-1878-2
  • Sharif A, Afzal M, Hussain M, Gilani SA. (2019). Professional values among undergraduate nursing students. International Journal of Graduate Research and Review, 5(1), 101-108.
  • Song Y, Yun SY, Kim SA, Ahn EK. (2015). Role of self-directed learning in communication competence and self-efficacy. Journal of Nursing Education, 54(10), 559-564. doi: 10.3928/01484834-20150916-03
  • Su S, Köse KN. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki değerleri ile hemşirelik tanılarını algılamaları arasındaki ilişki. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 20-28. doi:10.51123/jgehes.2021.14
  • Subaş F, Karaçay P. (2023). Factors associated with nursing students’ self-regulated learning in clinical practicum: a descriptive cross-sectional study. Nursing & Health Sciences, 25(1), 98-107. doi:10.1111/nhs.12997
  • Tuna R, Kahraman B. (2021). Bir devlet hastanesindeki ameliyathane hemşirelerinin profesyonel değerleri ve etkileyen faktörler. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, 25(2), 60-67.
  • Ulusoy AB. (2016). Lise öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ile eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Visiers-Jiménez L, Palese A, Brugnolli A, Cadorin L, Salminen L, Leino-Kilpi H, et al. (2022). Nursing students' self-directed learning abilities and related factors at graduation: A multi-country cross-sectional study. Nursing Open, 9(3), 1688-1699. doi:10.1002/nop2.1193
  • Weis D, Schank MJ. (2009). Development and psychometric evaluation of the nurses professional values scale-revised. Journal of Nursing Measurement, 17(3), 221-231. doi:10.1891/1061-3749.17.3.221
  • Yağcan H, Uludağ E, Okumuş H. (2021). Hemşirelik öğrencilerinde duygusal zekâ ve mesleki değerlerin karşılaştırması. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(3), 224-231. doi:10.46483/deuhfed.675733
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2020). Pandemi günlerinde Türk yükseköğretimi. (Erişim tarihi: 5 Kasım 2023), https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/pandemi-gunlerinde-turk-yuksekogretimi.aspx

The Relationship Between Self-Directed Learning Skills and Professional Values Adaptation of Nursing Students During the COVID-19 Pandemic

Year 2025, Volume: 8 Issue: 2, 177 - 188, 22.08.2025
https://doi.org/10.54189/hbd.1553697

Abstract

Objective: The COVID-19 pandemic has forced modifications to teaching strategies and a rise in the amount of accountability placed on students for their education. However, it is important to look into how much non-technical professional skill development has occurred during this process. The study was conducted to determine the relationship between nursing students' self-directed learning skills and their professional values adaptation.
Methods: The descriptive-correlational design study was carried out with 773 students studying at a foundation university in Istanbul who agreed to participate in the study. Data were collected via an e-form containing the Individual Characteristics Form, the Self-Directed Learning Scale, and the Nurses' Professional Values Scale. Number, percentage, mean, standard deviation and Spearman correlation analysis were used to evaluate the data.
Results: In the study, it was found that the mean total score of the Professional Value Scale of nursing students was 104.13±14.97 (28-125) and the mean total score of the Self-Directed Learning Skills Scale was 87.19±10.41 (21-105). It was determined that there was a positive and moderately significant relationship between students' self-directed learning skills and their professional values compliance (r=0.561, p<0.01).
Conclusion: The results of the study showed that nursing students' professional value congruence and self-directed learning skills were high, and as self-directed learning skills increased, their professional value congruence also increased.

References

  • Acaroğlu R. (2014). Revize edilen hemşirelerin mesleki değerleri ölçeği Türkçe formunun güvenirlik ve geçerliği. F.N. Hem. Derg, 22(1), 8-16.
  • Altun İ. (2014). Etik ve değerler. T. Atabek Aştı, A. Karadağ (Eds.), Hemşirelik esasları hemşirelik bilim ve sanatı 1- 2 içinde (s. 114-121), İstanbul: Akademi Yayınları.
  • Arries EJ. (2020). Professional values and ethical ideology: perceptions of nursing students. Nursing Ethics, 27(3), 726-740. doi:10.1177/00969733019889396
  • Aşkın İ. (2015). Üniversite öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aşkın Tekkol İ, Demirel M. (2018). Öz-yönetimli öğrenme becerileri ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9, 85-100. doi: 10.21031/epod.389208
  • Avdal EÜ. (2013). The effect of self-directed learning abilities of student nurses on success in Turkey. Nurse Education Today, 33, 838-841. doi:10.1016/j.nedt.2012.02.006
  • Bakır H. (2019). Hemşirelerin mesleki değerleri ile bakım verici rolleri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bimray P, Chipps J, Ticha V. (2023). Professional values of undergraduate students at a nursing school in South Africa. Nursing Research and Practice, Article ID 9635033. doi:10.1155/2023/9635033
  • Bleda S, Alvarez I, Prat M. (2020). The perceptions of professional values among students at a Spanish nursing school. Health Care, 8(2), 74. doi:10.3390/healthcare8020074
  • Büyükbayram Z, Aksoy M. (2022). COVID-19 salgını sürecinde hemşirelik mesleğinin toplumdaki imajının incelenmesi: kesitsel bir çalışma. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(3), 354-360.
  • Cazan AM, Schiopca BA. (2014). Self-directed learning, personality traits and academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences,127, 640-644.
  • Chaghari M, Saffari M, Ebadi A, Ameryoun A. (2017). Empowering education: a new model for in-service training of nursing staff. J. Adv. Med. Edu. Prof, 5 (1), 26-32.
  • Çetin Avcı S, Işık G, Egelioğlu Cetişli N, Üşümez D, Şencandan B, Bektaş C. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin profesyonel değerleri ve kariyer planları. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions, 6(2), 256-265. doi:10.17681/hsp.441835
  • Doğan P, Tarhan M, Sunal N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ile kendi kendine öğrenmeye hazıroluşluk düzeyleri arasındaki ilişki ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(3), 233-240.
  • Dost A, Aslan Huyar D, Tunçay HB. (2021). COVID-19 pandemisi döneminde intörn hemşirelerin mesleki imaj algılarının incelenmesi. IGUSABDER, 14, 270-284. doi:10.38079/igusabder.937846
  • Erbil N, Aslan Kaya N. (2019). Öğrenci hemşirelerin profesyonel değerleri ve etkileyen faktörler. Ordu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(3), 150-158.
  • Göriş S, Kılıç Z, Ceyhan Ö, Şentürk A. (2014). Hemşirelerin profesyonel değerleri ve etkileyen faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, Journal of Psychiatric Nursing, 5(3):137-142. doi:10.5505/phd.2014.74046
  • Green G. (2020). Examining professional values among nursing students during education: a comparative study. Nursing Forum, 55(4), 589-594. doi:10.1111/nuf.12474
  • Habeeb S. (2022). Importance of professional values in nursing and healthcare. Journal of Practical and Professional Nursing, 6(1), 1-4. doi:10.24966/PPN-5681/100033
  • Hemşirelik Ulusal Çekirdek Ulusal Eğitim Programı (HUÇEP). (2022). (Erişim tarihi: 11.11.2022), https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf
  • International Council of Nursing (ICN). (2021). The ICN Codes of Ethics for Nurses (Revised 2021). https://www.icn.ch/sites/default/files/2023-06/ICN_Code-of-Ethics_EN_Web.pdf
  • International Association of Universities (IAU). (2020). Regional/national perspectives on the ımpact of higher education. https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid-19_regional_perspectives_on_the_impact_of_covid-19_on_he_july_2020_.pdf
  • İlaslan N, Demiray A. (2021). Koronavirüs 2019 pandemi sürecinde hemşirelik eğitimi: belirsizlikler ve öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 171-176. doi:10.46483/deuhfed.806355
  • Kaçan CY. (2018). Kültürlerarası hemşirelik eğitiminin, öğrencilerin mesleki değerlerine, empatik becerilerine, kültürel duyarlılıklarına ve zekalarına etkisi: bir müdahale çalışması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karabulut N, Gürçayır D, Kavuran E, Yaman Y. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenmeye hazır oluş düzeyleri ve etkileyen faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-14.
  • Karadeniz H, Durmuş A, Gündüz CS, Bilgiç G, Can Gürkan ÖS. (2022). COVID-19 pandemisinin hemşirelerin mesleki imaj algısına etkisi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 255-261. doi:10.53424/balikesirsbd.1022453
  • Karakaplan S, Ulupınar S. (2023). Hastaların penceresinden: COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelerin mesleki imajı. JAREN, 9(2), 118-126. doi:10.55646/jaren.2023.79059
  • Kaya A, Kantek F. (2016). Yönetici hemşirelerin profesyonel değerler algısı ve etkileyen faktörler. Journal of Health and Nursing Management, 3(1), 8. doi:10.5222/SHYD.2016.018
  • Kaya H, Yüceyurt Küçük N, Şenyuva E, Ulupınar S. (2018). Value based nursing education; (Değer temelli hemşirelik eğitimi). Journal of Human Sciences, 15(3), 1727-1738.
  • Kim S. (2024). The effect of metacognition and self-directed learning readness on learning performance of nursing students in online practice classes during the COVID-19 pandemic period. Nursing Open, 11, e2093. doi: 10.1002/nop2.2093
  • Lee S, Kim DH, Chae S. (2020). Self-directed learning and professional values of nursing students. Nurse Education in Practice, 42, 102647. doi:10.1016/j.nepr.2019.102647
  • Murad MH, Coto Yglesias F, Varkey P, Prokop LJ, Murad AL. (2010). The effectiveness of self-directed learning in health professions education: a systematic review. Med. Educ., 44(11), 1057-1068. doi:10.1111/j.1365-2923.2010.03750.x
  • Nelwati KL, Abdullah KL, Chong MC. (2019). Factors influencing professional values among Indonesian undergraduate nursing students. Nurse Education in Practice, 41, 102648. doi:10.1016/j.nepr.2019.102648 Nothnagle M, Reis S, Goldman RE, Anandarajah G. (2014). Fostering professional formation in residency: development and evaluation of the "forum" seminar series. Teach. Learn. Med., 26(3), 230-238. doi: 10.1080/10401334.2014.910124
  • Özcan A. (2015). Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretiminin öğrencilerin motivasyonlarına tutumlarına, dil öğrenme inanışlarına ve kelime bilgilerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Necmettin Erbakan Üniveritesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Parandeh A, Khaghanizade M, Mohammadi E, Mokhtari Nouri J. (2014). Factors influencing development of professional values among nursing students and instructors: a systematic review. Glob. J. Health Sci., 7(2), 284-293. doi:10.5539/gihs.v7n2p284
  • Pattison P, Bridgeman A, Bulmer A, McCallum P, Miles R. (2022). Renewing the Sydney undergraduate curriculum. Higher Education, 8, 1-18. doi:10.1007/s10734-022-00982-x
  • Poorchangizi B, Borhani F, Abbaszadeh A, Mirzaee M, Farokhzadian J. (2019). Professional values of nurses and nursing students: a comparative study. BMC Medical Education, 19(1), 438. doi:10.1186/s12909-019-1878-2
  • Sharif A, Afzal M, Hussain M, Gilani SA. (2019). Professional values among undergraduate nursing students. International Journal of Graduate Research and Review, 5(1), 101-108.
  • Song Y, Yun SY, Kim SA, Ahn EK. (2015). Role of self-directed learning in communication competence and self-efficacy. Journal of Nursing Education, 54(10), 559-564. doi: 10.3928/01484834-20150916-03
  • Su S, Köse KN. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki değerleri ile hemşirelik tanılarını algılamaları arasındaki ilişki. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 20-28. doi:10.51123/jgehes.2021.14
  • Subaş F, Karaçay P. (2023). Factors associated with nursing students’ self-regulated learning in clinical practicum: a descriptive cross-sectional study. Nursing & Health Sciences, 25(1), 98-107. doi:10.1111/nhs.12997
  • Tuna R, Kahraman B. (2021). Bir devlet hastanesindeki ameliyathane hemşirelerinin profesyonel değerleri ve etkileyen faktörler. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, 25(2), 60-67.
  • Ulusoy AB. (2016). Lise öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ile eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Visiers-Jiménez L, Palese A, Brugnolli A, Cadorin L, Salminen L, Leino-Kilpi H, et al. (2022). Nursing students' self-directed learning abilities and related factors at graduation: A multi-country cross-sectional study. Nursing Open, 9(3), 1688-1699. doi:10.1002/nop2.1193
  • Weis D, Schank MJ. (2009). Development and psychometric evaluation of the nurses professional values scale-revised. Journal of Nursing Measurement, 17(3), 221-231. doi:10.1891/1061-3749.17.3.221
  • Yağcan H, Uludağ E, Okumuş H. (2021). Hemşirelik öğrencilerinde duygusal zekâ ve mesleki değerlerin karşılaştırması. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(3), 224-231. doi:10.46483/deuhfed.675733
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2020). Pandemi günlerinde Türk yükseköğretimi. (Erişim tarihi: 5 Kasım 2023), https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/pandemi-gunlerinde-turk-yuksekogretimi.aspx
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nurse Education, Fundamentals of Nursing
Journal Section Research Articles
Authors

Semih Kuzu 0000-0002-7790-4564

Pınar Doğan 0000-0002-3566-7070

Publication Date August 22, 2025
Submission Date September 20, 2024
Acceptance Date December 30, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Kuzu, S., & Doğan, P. (2025). COVID-19 Pandemisinde Hemşi̇reli̇k Öğrenci̇leri̇ni̇n Öz Yöneti̇mli̇ Öğrenme Beceri̇leri̇ ile Mesleki̇ Değer Uyumları Arasındaki̇ İli̇şki̇. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 8(2), 177-188. https://doi.org/10.54189/hbd.1553697