Amaç: COVID-19 pandemisi eğitim yöntemlerinin değişmesini ve öğrencilerin eğitimlerinde aldığı sorumluluğun artmasını zorunlu kılmıştır. Diğer taraftan, bu süreçte teknik olmayan mesleki becerilerinin gelişim düzeyi incelenmeye değer bir konudur. Araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerileri ile mesleki değer uyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlandı.
Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı tasarımdaki araştırma İstanbul’da bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 773 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Veriler; Bireysel Özellikler Formu, Öz-Yönetimli Öğrenme Ölçeği ve Hemşirelerin Mesleki Değerleri Ölçeği’ni içeren e-form ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma ve Spearman korelasyon analizi kullanıldı.
Bulgular: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin mesleki değer uyumları toplam puan ortalamasının 104,13±14,97 (28-125), Öz-Yönetimli Öğrenme toplam puan ortalamasının ise 87,19±10,41 (21-105) olduğu bulundu. Öğrencilerin öz yönetimli öğrenme becerileri ile mesleki değerler uyumları arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi (r=0,561, p<0,01).
Sonuç: Araştırmanın sonuçları; hemşirelik öğrencilerinin mesleki değer uyumlarının ve öz-yönetimli öğrenme becerilerinin yüksek olduğunu, öz-yönetimli öğrenme becerileri arttıkça, mesleki değer uyumlarının da arttığını göstermektedir.
Araştırmaya başlamadan önce bir vakıf üniversitesinin Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan etik onay (Karar No: 979 – Tarih: 24/12/2020) ve araştırmanın yapılacağı Fakülte Dekanlığı/Yüksekokul Müdürlüğünden yazılı izin alındı. Araştırmanın süreci Helsinki Bildirgesine uygun olarak yürütüldü.
Yazarlar araştırma projesinin planlanması veya sürdürülmesinde herhangi bir kurum ya da kuruluştan finansal destek almamıştır.
Yazarlar, bu araştırma projesine katılmayı kabul eden öğrencilere görüşlerini paylaştıkları için teşekkür eder.
Objective: The COVID-19 pandemic has forced modifications to teaching strategies and a rise in the amount of accountability placed on students for their education. However, it is important to look into how much non-technical professional skill development has occurred during this process. The study was conducted to determine the relationship between nursing students' self-directed learning skills and their professional values adaptation.
Methods: The descriptive-correlational design study was carried out with 773 students studying at a foundation university in Istanbul who agreed to participate in the study. Data were collected via an e-form containing the Individual Characteristics Form, the Self-Directed Learning Scale, and the Nurses' Professional Values Scale. Number, percentage, mean, standard deviation and Spearman correlation analysis were used to evaluate the data.
Results: In the study, it was found that the mean total score of the Professional Value Scale of nursing students was 104.13±14.97 (28-125) and the mean total score of the Self-Directed Learning Skills Scale was 87.19±10.41 (21-105). It was determined that there was a positive and moderately significant relationship between students' self-directed learning skills and their professional values compliance (r=0.561, p<0.01).
Conclusion: The results of the study showed that nursing students' professional value congruence and self-directed learning skills were high, and as self-directed learning skills increased, their professional value congruence also increased.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Nurse Education, Fundamentals of Nursing |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | August 22, 2025 |
| Submission Date | September 20, 2024 |
| Acceptance Date | December 30, 2024 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 2 |