Dillerin küresel değişimlerden etkilenmesi kaçınlmaz bir durumdur çünkü diller insanlar arası iletişimi
sağlayan başlıca etkendir. Yıllar boyunca yaşanan küresel değişimlerin sonucunda dünya dili olarak İngilizce
kabul edilmiştir. Bunun sonucunda dünyadaki gelişmelere uyum sağlamak için İngilizce öğrenmek ve
öğretmek bir zorunluluk halini almıştır. Bu çalışmanın amacı, anadili İngilizce olmayan İngilizce
öğretmenlerinin yabancı dil olarak İngilizce'ye ilişkin öz yeterlik algılarını Türkiye bağlamında araştırıp
yaşadıkları kaygının öğretmenlik becerilerini nasıl etkilediğini incelemektir. Bu çalışmada, eşzamanlı iç içe
karma yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmada 2021-2022 eğitim öğretim yılında Türkiye'deki 125 İngilizce
öğretmeninden nicel veriler toplanmıştır. Araştırmada nitel veri elde etmek için 2021-2022 eğitim öğretim
yılında Türkiye'de görev yapan 20 İngilizce öğretmeni çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Nicel verilerin
analizinde tanımlayıcı istatistikler, betimsel istatistikler; nitel veri analizi için betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Bu çalışmanın nitel ve nicel verileri analiz edildiğinde, öğretmenlerin öz yeterlik algılarının orta
düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada erkek öğretmenlerin öz yeterlik algılarının kadın
öğretmenlere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada İngilizce öğretmenlerinin öz
yeterlik algılarının yurt dışında bulunma durumuna, eğitim düzeyine, yaş aralığına, öğretim kademesine ve
mesleki deneyime göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Bu çalışma anadili İngilizce olmayan
İngilizce öğretmenleri için çeşitli çıkarımlar içermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |