Objective: The aim of this descriptive study wasto examine the level of perceived core competency of nursing and midwifery students.Method: The study was conducted with 95 students who attended a faculty of health sciencesand agreed to join, at 30 May-7 July 2011. Thedata was collected by tanıtıcı bilgiler form and“Core Competencies for Public Health Professionals” CCPHP form. The number, persentage, t-test, One way Anova and Bonferroni testhave been used in evaluation of data.Result: It was established that the students included in the study, 54.7% midwifery, 45.3% nursingand midwifery students, 40.0% nursing studentsand midwifery students graduated from highschools, 40.0% nursing students and 44,4% midwifery students lived in dorms, 68.0% nursingstudents, 73.3% midwifery students income equal to expenses, nursing and midwifery students88.8% nuclear family structure. The total meanscore of students core competencies form is2.76±1.11. Students’ core competencies meanscores of all skill domain with a statistically significant difference p
Nursing student midwifery student competency core competency
Amaç: Bu araştırma hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin algıladıklarıöz yeterlik düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yürütülmüştür.Yöntem: Araştırma, bir sağlık bilimleri fakültesinde 30 Mayıs - 7 Haziran 2011 tarihleri arasında öğrenim gören ve çalışmaya katılmayıkabul eden toplam 95 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmanın verileri,tanıtıcı bilgiler formu ve “Halk Sağlığı Çalışanlarının Öz Yeterlikleri HSÇÖY ” formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, t testi, Tek yönlü varyans analizi ve Bonferronitesti kullanılmıştır.Bulgular: Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin %54.7’si ebelik,%45.3’ü hemşirelik öğrencisi, hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin%40.0’ı genel liseden mezun, hemşirelik öğrencilerinin %40.0’ının,ebelik öğrencilerinin %44.4’ünün yurtta yaşadığı, hemşirelik öğrencilerinin %68.0’ının, ebelik öğrencilerinin %73.3’ünün gelirinin giderine denk, hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin %88.8’inin çekirdek aileyapısına sahip olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin öz yeterlik formutoplam puan ortalaması 2.76±1.11’dir. Öğrencilerin tüm beceri alanlarından aldıkları öz yeterlik puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır p
Hemşirelik öğrencisi ebelik öğrencisi yeterlilik öz yeterlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 3 |