Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinde intihara yönelik damgalamanın belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın örneklemini Ekim-Aralık 2018 tarihleri arasında bir devlet
üniversitesinde öğrenim gören 534 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur.
Bulgular: Öğrencilerin damgalama, izolasyon/depresyon, yüceleştirme/normalleştirme alt boyut puan
ortalamaları sırasıyla 2,54±0,65, 3,76±0,66, 2,44±0,70’dır. Erkek öğrencilerin damgalama ve
yüceleştirme/normalleştirme puan ortalamalarının kız öğrencilere göre anlamlı olarak daha yüksek olduğu
belirlenmiştir. Kız öğrencilerin ise izolasyon/depresyon puan ortalamalarının erkek öğrencilere göre anlamlı
olarak daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin yaşı ile damgalama alt boyut puan ortalamaları arasında
negatif yönlü, çok zayıf ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Birinci sınıfa devam eden
öğrencilerin damgalama puan ortalamaları anlamlı olarak en yüksek bulunmuştur. İntihar girişiminde bulunan
ve psikiyatrik tedavi alan öğrencilerin damgalama puan ortalamaları anlamlı olarak düşük ve
yüceleştirme/normalleştirme puan ortalamalarının yüksek olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Öğrencilerin yaşı ve sınıf düzeyi arttıkça intihara yönelik damgalayıcı tutumlarının azaldığı ve erkek
öğrencilerin intihara yönelik daha damgalayıcı bir tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Bu sonuçlar
doğrultusunda, hemşirelik eğitiminin ilk yılında ders konularında intihar riski olan bireye yaklaşım konusuna
yer verilmesi ve erkek öğrencilerde intihara yönelik damgalayıcı tutumun nedenlerinin araştırılması
önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3 |