BibTex RIS Cite

Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma

Year 2018, Issue: 1, 82 - 94, 01.04.2018

Abstract

Bu çalışmada üniversite hazırlık öğrencilerinin İngilizce konuşma becerisini geliştirmek ve bu konuda motivasyonunu artırmak için motivasyon modeli ile birleştirilmiş anlamaya dayalı tasarım modeli kullanılmıştır. Tasarım tabanlı yaklaşımının kullanıldığı bu çalışmada üç döngüde farklı yöntemlerle öğrencilerin konuşma becerisine ilişkin sonuçlar değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel yöntemin baskın olduğu karma yöntem kullanılmıştır. Her bir döngü boyunca araştırmacı gözlem formu ve öğrenci yansıtma raporu kullanılmıştır. Birinci döngüde sunum etkinliği yaptırılmıştır ve kelime bilgisinin konuşmada etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Veri toplama aracı olarak akran formunun sonuçları, gözlem formu ve öğrencilerin yansıtma raporları kullanılmıştır. Sunumda görülen bazı eksiklikler üzerine münazara etkinliğinin kullanıldığı bir tasarım yapılmıştır. Burada da öğrenciler akıcı konuşmanın ve ders içerisinde aktif olmanın onlar için faydalı olduğunu düşünmüşlerdir. Veri toplama aracı olarak gözlem formu ve öğrencilerin yansıtma raporları kullanılmıştır. Sürenin daha fazla kullanılacağı ve daha aktif olacakları daha küçük gruplardan oluşan konuşma etkinliklerinin daha faydalı olacağı düşünülüp üçüncü döngüde ‘rol oynama etkinliğine’ karar verilmiştir. Veri toplama aracı olarak akran formunun sonuçları, gözlem formu ve öğrencilerin yansıtma raporları kullanılmıştır. Tasarımın sonunda öğrencilerle odak grup ve bireysel görüşmeler yapılmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre motivasyon modeli ile birleştirilmiş anlamaya dayalı tasarım öğrencilerin konuşma becerisinin gelişimi ve konuşma motivasyonu üzerinde genel olarak olumlu yönde etkili olmuştur

References

  • Anderson, T., & Shattuck, J. (2012). Design-based research: A decade of progress in education research? Educational Researcher, 41(1), 16-25
  • Barın, M. (1997). Dinleme-konuşma becerilerinin önemi, dil öğretimine katkıları ve Atatürk Üniversitesi İngiliz dili bölümlerinde uygulanışı (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Erzurum. Boonkit, K. (2010). Enhancing the development of speaking skills for non-native speakers of English. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1305-1309.
  • Brown, A. (1992). Design experiments: Theoretical and methodological challenges in creating complex interventions in classroom settings. Journal of the Learning Sciences, 2(2), 178
  • Celce-Murcia, M., & Olshtain E. (2000). Discourse and context in language teaching: A guide for language. Cambridge
  • Cambridge University Press. Cheng, H., & Dornyei, Z. (2007). The use of motivational strategies in language instruction: The case of EFL teaching in Taiwan.
  • Innovation in Language Learning and Teaching, 1(1), 153–174. Cunningham-Florez, M. A. (1999). Improving adult English language learners’ speaking skills. ERIC Digest (ED425304)
  • National Center for ESL Literacy Education. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED435204.pdf
  • Çavuşoğlu-Deveci, C., Arslan-Buyruk, A., Erdoğan, P., & Yücel-Toy, B. (2016). İngilizce konuşma becerisinin öğretimine ilişkin ihtiyaçların değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, (14), 915-934.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi. Pamukkale
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 173-182. Dornyei, Z., & Csizér, K. (1998). Ten commandments for motivating language learners: Results of an empirical study. Language
  • Teaching Research, 2(3) 203–229. Yurtseven, N., & Altun S. (2017). Understanding by Design (UbD) in EFL Teaching: Teachers’ Professional Development and Students’ Achievement. Educational Sciences: Theory and Practice, 17(2), 437-461. Retrieved from https://www.estp. com.tr/wp-content/uploads/2017/02/ESTP-2017-0226_ OnlineFirst.pdf
  • Yurtseven, N., Doğan, S., & Altun, S. (2015). “Ubd (Understanding By Design)” modeline göre hazırlanmiş farklılaştırılmış fen ve teknoloji dersi öğretim planı: Türkiye örneği. Siirt Üniversitesi

The Effects of Understanding by Design UbD Model enriched with Model of Motivational Design on the Students’ Speaking Skills and Motivation in English: A Design Based Research

Year 2018, Issue: 1, 82 - 94, 01.04.2018

Abstract

In this study, “understanding by design” model combined with model of motivational design was used to improve English-speaking skills ofuniversity preparatory school students and to increase their motivation. By using the design-based approach, the performance of students’ speaking skills was evaluated with different techniques in three cycles. The mixed method, in which the qualitative method dominated, was used in the study. The researcher observation form and student reflection report were used throughout each cycle. In the first cycle, presentation activity was done and it was found that word knowledge was effective in speaking. A peer form, an observation form and reflection reports of the students were used as data collection tools. However, because of students’ poor performance at some points in the presentation activity, it was supported by a debate activity in the second cycle. In this regard, students thought that it was useful for them to speak fluently and be active in the classroom. The observation form and reflection reports of students were used as data collection tools. In the third cycle, ‘role-play activity’ was used by taking account of its effectiveness with smaller groups and extra time. A peer form, an observation form and reflection reports of the students were used as data collection tools. At the end of the design, the focus group and individual interviews were made with the students. Finally, the data which was obtained from teachers’ and students’ views showed that the design increased motivation and improved students’ speaking skills.

References

  • Anderson, T., & Shattuck, J. (2012). Design-based research: A decade of progress in education research? Educational Researcher, 41(1), 16-25
  • Barın, M. (1997). Dinleme-konuşma becerilerinin önemi, dil öğretimine katkıları ve Atatürk Üniversitesi İngiliz dili bölümlerinde uygulanışı (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Erzurum. Boonkit, K. (2010). Enhancing the development of speaking skills for non-native speakers of English. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1305-1309.
  • Brown, A. (1992). Design experiments: Theoretical and methodological challenges in creating complex interventions in classroom settings. Journal of the Learning Sciences, 2(2), 178
  • Celce-Murcia, M., & Olshtain E. (2000). Discourse and context in language teaching: A guide for language. Cambridge
  • Cambridge University Press. Cheng, H., & Dornyei, Z. (2007). The use of motivational strategies in language instruction: The case of EFL teaching in Taiwan.
  • Innovation in Language Learning and Teaching, 1(1), 153–174. Cunningham-Florez, M. A. (1999). Improving adult English language learners’ speaking skills. ERIC Digest (ED425304)
  • National Center for ESL Literacy Education. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED435204.pdf
  • Çavuşoğlu-Deveci, C., Arslan-Buyruk, A., Erdoğan, P., & Yücel-Toy, B. (2016). İngilizce konuşma becerisinin öğretimine ilişkin ihtiyaçların değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, (14), 915-934.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi. Pamukkale
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 173-182. Dornyei, Z., & Csizér, K. (1998). Ten commandments for motivating language learners: Results of an empirical study. Language
  • Teaching Research, 2(3) 203–229. Yurtseven, N., & Altun S. (2017). Understanding by Design (UbD) in EFL Teaching: Teachers’ Professional Development and Students’ Achievement. Educational Sciences: Theory and Practice, 17(2), 437-461. Retrieved from https://www.estp. com.tr/wp-content/uploads/2017/02/ESTP-2017-0226_ OnlineFirst.pdf
  • Yurtseven, N., Doğan, S., & Altun, S. (2015). “Ubd (Understanding By Design)” modeline göre hazırlanmiş farklılaştırılmış fen ve teknoloji dersi öğretim planı: Türkiye örneği. Siirt Üniversitesi
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Arzu Arslan Buyruk This is me

Polat Erdoğan

Ceyda Çavuşoğlu Deveci This is me

Banu Yücel Toy This is me

Publication Date April 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 1

Cite

APA Arslan Buyruk, A., Erdoğan, P., Çavuşoğlu Deveci, C., Yücel Toy, B. (2018). Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 82-94.
AMA Arslan Buyruk A, Erdoğan P, Çavuşoğlu Deveci C, Yücel Toy B. Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma. J Higher Edu Sci. April 2018;(1):82-94.
Chicago Arslan Buyruk, Arzu, Polat Erdoğan, Ceyda Çavuşoğlu Deveci, and Banu Yücel Toy. “Motivasyon Modeli Ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine Ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 1 (April 2018): 82-94.
EndNote Arslan Buyruk A, Erdoğan P, Çavuşoğlu Deveci C, Yücel Toy B (April 1, 2018) Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 82–94.
IEEE A. Arslan Buyruk, P. Erdoğan, C. Çavuşoğlu Deveci, and B. Yücel Toy, “Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma”, J Higher Edu Sci, no. 1, pp. 82–94, April 2018.
ISNAD Arslan Buyruk, Arzu et al. “Motivasyon Modeli Ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine Ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (April 2018), 82-94.
JAMA Arslan Buyruk A, Erdoğan P, Çavuşoğlu Deveci C, Yücel Toy B. Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma. J Higher Edu Sci. 2018;:82–94.
MLA Arslan Buyruk, Arzu et al. “Motivasyon Modeli Ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine Ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 1, 2018, pp. 82-94.
Vancouver Arslan Buyruk A, Erdoğan P, Çavuşoğlu Deveci C, Yücel Toy B. Motivasyon Modeli ile Zenginleştirilmiş Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımının Öğrencilerin İngilizce Konuşma Becerisine ve Motivasyonlarına Etkisi: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma. J Higher Edu Sci. 2018(1):82-94.