Her alanda olduğu gibi tıp fakültelerinde de daha iyi bir eğitim için yeniliklere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu yenilikler daha çok kullanılan eğitim materyallerinde ve yöntemlerinde kendini göstermektedir. Bu çalışmada anatomi gibi anlaşılması zor olabilen derslerde görsel ve farklı eğitim materyalleri ve yöntemleri kullanmanın öğrenmeye etkisini saptamak amaçlanmıştır. İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde 2016-2017 eğitim öğretim yılında topografik anatomi uygulama derslerinde diğer kurul uygulama derslerinden farklı olarak resimli çalışma föyleri, çalışma yönergesi içeren dokümanlar, video görüntüleri kullanılmış, uygulama derslerinde kısa sınavlar ve öğrencilerle birlikte ders sonrası diseksiyonlar yapılmıştır. Kullanılan farklı eğitim materyallerinin ve yöntemlerinin öğretme ve öğrenmeye olan katkısını öğrenmek, öğrencilerin ihtiyaçlarını daha çok fark edebilmek için 106 öğrencinin katıldığı bir anket çalışması yapılmıştır. Alınan geri bildirimlerle iyi olanın devam ettirilmesi, eksiklerin giderilmesi amacıyla da yeni öğretim şekillerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir
As in all areas, there is a need for innovations for better education in medical faculties. These innovations manifest themselves in more widely used educational materials and methods. In this study, it was aimed to determine the effect of using visual and different educational materials and methods in learning lessons which may be difficult to understand like anatomy. At the Istanbul University Cerrahpaşa Faculty of Medicine, in the course of application of topographical anatomy in the academic year of 2016-2017, pictorial work instruction manuals, documents containing a working directory, video images were utilized and dissections were made after the course with students, quizzes were applied unlike other board practice courses. A survey study was conducted by 106 students in order to learn the contribution of the different educational materials and methods used in teaching and learning and to be able to realize the needs of students more. It is aimed to continue the good with feedbacks and to develop new forms of teaching in order to overcome the deficiency
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 1 |