BibTex RIS Cite

Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin ve Sınavının Değerlendirilmesi

Year 2018, Issue: 1, 106 - 110, 01.04.2018

Abstract

Her alanda olduğu gibi tıp fakültelerinde de daha iyi bir eğitim için yeniliklere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu yenilikler daha çok kullanılan eğitim materyallerinde ve yöntemlerinde kendini göstermektedir. Bu çalışmada anatomi gibi anlaşılması zor olabilen derslerde görsel ve farklı eğitim materyalleri ve yöntemleri kullanmanın öğrenmeye etkisini saptamak amaçlanmıştır. İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde 2016-2017 eğitim öğretim yılında topografik anatomi uygulama derslerinde diğer kurul uygulama derslerinden farklı olarak resimli çalışma föyleri, çalışma yönergesi içeren dokümanlar, video görüntüleri kullanılmış, uygulama derslerinde kısa sınavlar ve öğrencilerle birlikte ders sonrası diseksiyonlar yapılmıştır. Kullanılan farklı eğitim materyallerinin ve yöntemlerinin öğretme ve öğrenmeye olan katkısını öğrenmek, öğrencilerin ihtiyaçlarını daha çok fark edebilmek için 106 öğrencinin katıldığı bir anket çalışması yapılmıştır. Alınan geri bildirimlerle iyi olanın devam ettirilmesi, eksiklerin giderilmesi amacıyla da yeni öğretim şekillerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir

References

  • Acuner, A. M., Yalçın, M., Ersoy, M., Tekdemir, İ., & Ersoy, F. (1999). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 52(4), 211-218. Retrieved from http://dergipark.ulakbim.gov.tr/autfm/article/viewFile/ 5000081686/5000075996
  • Arı, İ., İrgil, E., Kafa, İ. M., & Şendemir, E. (2003). Bir anket çalışması: Anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 29(2), 15-18.
  • Cankur, N. Ş. (1997). Education of macroscopic anatomy in Turkey: Present status future targets. XIVth International Symposiıım On Morphological Sciences. Programme-Abstracts (p. 526). Beijing, China.
  • Çizmeci, O., Dinççağ, A., & Değerli, Ü. (2001). Olumlu bir öğrenim ortamı yaratmak. Tıp Eğitimi Dünyası, 4(1), 10-13.
  • Gülekon, İ. N. (2017). Anatomi eğitiminde radyolojik ve klinik anatominin yeri: Öğrenci görüşleri. Gazi Medical Journal, 28(3), 179-183. Retrieved from http://medicaljournal.gazi. edu.tr/index.php/GMJ/article/view/1424/1192
  • Hammoudi, N., Arangalage, D., Boubrit, L., Renaud, M. C., Isnard, R., Collet, J. P., Cohen, A., & Duguet, A. (2013). Ultrasoundbased teaching of cardiac anatomy and physiology to undergraduate medical students. Archives of Cardiovascular Diseases, 106(10), 487-491. https://doi.org/10.1016/j. acvd.2013.06.002
  • Küçük, S., Kapakin, S., & Göktaş, Y. (2015). Tıp fakültesi öğrencilerinin mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğrenimine yönelik görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 316- 323.
  • Otağ, İ., & Otağ, A. (2013). İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 2(3), 39-45.
  • Özdemir, S. T., Cankur, N. Ş., & Kurt, M. A. (2001). Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 27(1-2-3), 39-42.
  • Salman, F. T. (2010). İnfeksiyon ve cerrahlar. ANKEM Dergisi, 24(Ek 2), 1-11.
  • Sindel, M., Şenol, Y., & Gürpınar, E. (2008). Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde anatomi eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 28(1), 31-36.
  • Terzi, C. (2001). Toplum Sağlığına Bir Köprü: Tıp Eğitimi. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Torres, A., Staskiewicz, G. J., Lisiecka, J., Pietizyk, T., Czekajlo, M., Arancibia, C. U., Maciejewski, R., & Torres, K. (2016). Bridging the gap between basic and clinical sciences: A description of a radiological anatomy course. Anatomical Sciences Education, 9(3), 295-303. doi:10.1002/ase.1577.
  • Tuygar, F., Kuş, İ., Saygılı, A. K., Özcan, E., & Gülcan, B. (2015). Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimine yönelik memnuniyet düzeyleri ile ilgili değişkenlerin incelenmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 42(1), 5-14.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi Araştırma Komisyonu. (1991). Türkiye’de tıp eğitimi. Öğrenci boyutu. Cilt I. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Retrieved from http://212.174.157.46:8080/ xmlui/handle/11543/1801
  • Uygur, R., Çağlar, V., Topçu, B., Aktaş, S., & Özen, O. A. (2013). Anatomi eğitimi hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine, 1(2), 94-10.
  • Yıldırım, M. (2015). Sağlık yüksekokulları için resimli insan anatomisi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.

A Survey Study: Evaluation of Topographic Anatomy Practice Courses and Examination at the Istanbul University Cerrahpaşa Medical Faculty

Year 2018, Issue: 1, 106 - 110, 01.04.2018

Abstract

As in all areas, there is a need for innovations for better education in medical faculties. These innovations manifest themselves in more widely used educational materials and methods. In this study, it was aimed to determine the effect of using visual and different educational materials and methods in learning lessons which may be difficult to understand like anatomy. At the Istanbul University Cerrahpaşa Faculty of Medicine, in the course of application of topographical anatomy in the academic year of 2016-2017, pictorial work instruction manuals, documents containing a working directory, video images were utilized and dissections were made after the course with students, quizzes were applied unlike other board practice courses. A survey study was conducted by 106 students in order to learn the contribution of the different educational materials and methods used in teaching and learning and to be able to realize the needs of students more. It is aimed to continue the good with feedbacks and to develop new forms of teaching in order to overcome the deficiency

References

  • Acuner, A. M., Yalçın, M., Ersoy, M., Tekdemir, İ., & Ersoy, F. (1999). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 52(4), 211-218. Retrieved from http://dergipark.ulakbim.gov.tr/autfm/article/viewFile/ 5000081686/5000075996
  • Arı, İ., İrgil, E., Kafa, İ. M., & Şendemir, E. (2003). Bir anket çalışması: Anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 29(2), 15-18.
  • Cankur, N. Ş. (1997). Education of macroscopic anatomy in Turkey: Present status future targets. XIVth International Symposiıım On Morphological Sciences. Programme-Abstracts (p. 526). Beijing, China.
  • Çizmeci, O., Dinççağ, A., & Değerli, Ü. (2001). Olumlu bir öğrenim ortamı yaratmak. Tıp Eğitimi Dünyası, 4(1), 10-13.
  • Gülekon, İ. N. (2017). Anatomi eğitiminde radyolojik ve klinik anatominin yeri: Öğrenci görüşleri. Gazi Medical Journal, 28(3), 179-183. Retrieved from http://medicaljournal.gazi. edu.tr/index.php/GMJ/article/view/1424/1192
  • Hammoudi, N., Arangalage, D., Boubrit, L., Renaud, M. C., Isnard, R., Collet, J. P., Cohen, A., & Duguet, A. (2013). Ultrasoundbased teaching of cardiac anatomy and physiology to undergraduate medical students. Archives of Cardiovascular Diseases, 106(10), 487-491. https://doi.org/10.1016/j. acvd.2013.06.002
  • Küçük, S., Kapakin, S., & Göktaş, Y. (2015). Tıp fakültesi öğrencilerinin mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğrenimine yönelik görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 316- 323.
  • Otağ, İ., & Otağ, A. (2013). İnsan anatomisi ve fizyolojisi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 2(3), 39-45.
  • Özdemir, S. T., Cankur, N. Ş., & Kurt, M. A. (2001). Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 27(1-2-3), 39-42.
  • Salman, F. T. (2010). İnfeksiyon ve cerrahlar. ANKEM Dergisi, 24(Ek 2), 1-11.
  • Sindel, M., Şenol, Y., & Gürpınar, E. (2008). Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde anatomi eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 28(1), 31-36.
  • Terzi, C. (2001). Toplum Sağlığına Bir Köprü: Tıp Eğitimi. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Torres, A., Staskiewicz, G. J., Lisiecka, J., Pietizyk, T., Czekajlo, M., Arancibia, C. U., Maciejewski, R., & Torres, K. (2016). Bridging the gap between basic and clinical sciences: A description of a radiological anatomy course. Anatomical Sciences Education, 9(3), 295-303. doi:10.1002/ase.1577.
  • Tuygar, F., Kuş, İ., Saygılı, A. K., Özcan, E., & Gülcan, B. (2015). Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi eğitimine yönelik memnuniyet düzeyleri ile ilgili değişkenlerin incelenmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 42(1), 5-14.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi Araştırma Komisyonu. (1991). Türkiye’de tıp eğitimi. Öğrenci boyutu. Cilt I. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Retrieved from http://212.174.157.46:8080/ xmlui/handle/11543/1801
  • Uygur, R., Çağlar, V., Topçu, B., Aktaş, S., & Özen, O. A. (2013). Anatomi eğitimi hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine, 1(2), 94-10.
  • Yıldırım, M. (2015). Sağlık yüksekokulları için resimli insan anatomisi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Zennure Adıgüzel Şahin This is me

Göktuğ Benli This is me

Mehmet Selman Demirci This is me

Fatma Güler Kahraman Yıldırım This is me

Publication Date April 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 1

Cite

APA Adıgüzel Şahin, Z., Benli, G., Demirci, M. S., Kahraman Yıldırım, F. G. (2018). Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin ve Sınavının Değerlendirilmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 106-110.
AMA Adıgüzel Şahin Z, Benli G, Demirci MS, Kahraman Yıldırım FG. Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin ve Sınavının Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. April 2018;(1):106-110.
Chicago Adıgüzel Şahin, Zennure, Göktuğ Benli, Mehmet Selman Demirci, and Fatma Güler Kahraman Yıldırım. “Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin Ve Sınavının Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 1 (April 2018): 106-10.
EndNote Adıgüzel Şahin Z, Benli G, Demirci MS, Kahraman Yıldırım FG (April 1, 2018) Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin ve Sınavının Değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 106–110.
IEEE Z. Adıgüzel Şahin, G. Benli, M. S. Demirci, and F. G. Kahraman Yıldırım, “Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin ve Sınavının Değerlendirilmesi”, J Higher Edu Sci, no. 1, pp. 106–110, April 2018.
ISNAD Adıgüzel Şahin, Zennure et al. “Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin Ve Sınavının Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (April 2018), 106-110.
JAMA Adıgüzel Şahin Z, Benli G, Demirci MS, Kahraman Yıldırım FG. Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin ve Sınavının Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. 2018;:106–110.
MLA Adıgüzel Şahin, Zennure et al. “Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin Ve Sınavının Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 1, 2018, pp. 106-10.
Vancouver Adıgüzel Şahin Z, Benli G, Demirci MS, Kahraman Yıldırım FG. Bir Anket Çalışması: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Topografik Anatomi Uygulama Derslerinin ve Sınavının Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. 2018(1):106-10.