Çalışmada, pandemi sürecinde uzaktan tamamlanan mesleki bir dersin uygulama telafisine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı nitelikteki çalışma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde ikinci sınıf düzeyinde
öğrenim görecek 133 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri, iki haftada gerçekleştirilen uygulama telafisi sonrasında Tanımlayıcı
Özellikler Formu ve Uygulama Telafisine İlişkin Görüş Formu kullanılarak çevrimiçi ortamda toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı
istatistikler, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 kabul edilmiştir. Öğrencilerin
genel olarak uygulama telafisinden memnun oldukları belirlenmiş olup, %39,1’i beceri uygulamalarını birebir yapabilmek için telafiye
katıldığını belirtmiştir. Uygulama telafisi sonrasında öğrenciler büyük oranda kendilerini daha yeterli hissettiklerini, özgüvenlerinin
arttığını ve programın daha iyi öğrenmede etkili olduğunu ifade etmişlerdir. Uygulama telafisi öncesi ve sonrası beceri uygulama yeterliliğine
yönelik öğrencilerin subjektif değerlendirmeleri arasında farklılığın olduğu (p<0,05) saptanmıştır. Öğrenciler uygulama telafisine ilişkin
kendilerine daha fazla uygulama yapma olanağı sunulmasını önermişlerdir. Çalışmada mesleki derse yönelik gerçekleştirilen uygulama
telafisine ilişkin olumlu sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bu bulgular doğrultusunda pandemi döneminde uzaktan tamamlanan mesleki derslere
yönelik alternatif uygulama olanaklarının planlanması önerilmektedir
-
-
-
In the study, it was aimed to determine the views of nursing students about the compensatory training of a vocational course completed
online during the pandemic process. The descriptive study was conducted with 133 students who will study in the second-year of the
nursing department of a state university. The data were collected online using the Descriptive Characteristics Form and the Opinion Form
on the Practice Compensation after the compensatory training completed within two weeks. Descriptive statistics, Wilcoxon Signed Rank
Test and Kruskal Wallis Test were used for data analysis. It was determined that the students were generally satisfied with the compensatory training, and 39.1% of them stated that they participated in the compensatory training in order to practice skills one-on-one. After the
compensatory training, the students stated that they felt more competent, their self-confidence increased, and the compensatory training
was effective for learning. It was determined that there was a difference (p<0.05) between the students’ subjective evaluations of skill
proficiency before and after compensatory training. Students suggested that more opportunities to practice should be offered for them.
In the study, positive results have emerged regarding the compensatory training for the vocational course. It is recommended to plan
alternative practice opportunities for vocational courses completed remotely during the pandemic period.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | August 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 2 |