Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri

Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 343 - 360, 31.12.2023
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1196373

Abstract

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) öğretmenlik kariyer planlamaları çerçevesinde, öğretmenlikte en az 10 yıl hizmeti bulunan
öğretmenlere “Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri” sunmuştur. Öğretmenlerin “uzman” olabilmeleri için seminerde yer alan
eğitim videolarının tamamını izlemeleri önşart olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda araştırmanın amacı uzaktan uzman öğretmenlik eğitim
programı seminerini içerik açısından incelemektir. Bunun için araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş ve bu bağlamda doküman
incelemesinden yararlanılmıştır. Öğretmen Bilişim Ağı’ndaki (ÖBA) eğitim videoları analiz edilecek dokümanları oluşturmuştur. Veriler,
“Eğitim İçeriği Kontrol Listesi” aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde doküman analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda
akademisyenlerin seçilme ölçütlerine ilişkin herhangi bir bilgi olmadığı, büyük çoğunluğunun öğretmenlik deneyimlerinin olmadığı, en
fazla Ankara’daki üniversitelerden tercih edildikleri, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı’nda görev yaptıkları, SSCI dizininde
yayınlarının olduğu ve yarısının sundukları eğitim bağlamında kaydadeğer dizinlerde taranan hiçbir yayınının olmadığı belirlenmiştir.
Ayrıca eğitim içeriğinin seçilme ölçütlerine ilişkin bir bilgi olmadığı, genel olarak okul derecesi ile hedef kitleye göre farklılaştırılmadığı
ve daha çok mesleki bilgi kategorisinde olduğu saptanmıştır. Bunlara ek olarak kazanımların 3 modüldeki bazı videolarda ifade edildiği,
bu kazanımların daha çok kavramsal bilgiyi çözümlemek ve yaratmak basamaklarında olduğu, içeriğin çoğunlukla modüler bir yaklaşımla
desenlendiği, öğrenme-öğretme sürecinde daha çok slaytların kullanıldığı ve sunumlarda ölçme-değerlendirme tekniklerine yer verilmediği
saptanmıştır. Bu bağlamda seminerlerin program ögelerini tam olarak yansıtmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., (Eds.) Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J., & Wittrock, M. C. (2021). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama (Çev: D. A. Özçelik). Ankara: PegemA.
  • Arslan, B., & Üstün, A. (2022). İlkokullarda uygulanan mesleki çalışma (seminer) programlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi. International Academic Social Resources Journal, 7(34), 203-216.
  • Baloğlu, N. (2007). İlk ve ortaöğretim okulu yönetici yardımcılarının alması gereken hizmetiçi eğitim konuları hakkında okul yöneticilerinin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 167-178.
  • Berkvens, J., Van Den Akker, J., & Brugman, M. (2014). Edited by addressing the quality challenge: Reflections on the Post-2015 UNESCO Education Agenda. England: Netherlands National Commission for UNESCO.
  • Bhandari, P. (October 10, 2022). What is qualitative research? Methods & examples. Scribbr. Retrieved October 12, 2022, from https://www.scribbr.com/methodology/qualitative-research/
  • Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives, handbook: The cognitive domain. New York: David McKay.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Cemaloğlu N., Kukul V., Üstündağ M. T., Güneş E., & Bingöl Arslangilay A. S. (2018). Eğiticilerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi: Bilecik ili örneği. Turkish Studies, 13(11), 399-420.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: Sage.

An Unconventional Approach in Teacher Education: Distance Teacher Training Program Seminar

Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 343 - 360, 31.12.2023
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1196373

Abstract

The Ministry of National Education (MoNE), within the framework of teacher career planning, offered a “Master Teacher Training
Program Seminar” to teachers who have served at least 10 years in teaching. It has been determined as a prerequisite for teachers to watch
all the training videos in the seminar in order to become “master”. In this context, the aim of the research is to examine the distance master
teacher training program seminar in terms of its content. For this purpose, qualitative research method was adopted in the research. In this
context, document analysis was used. The training videos in the Teacher Information Network (TIN) were used as the documents to be
analyzed. Data were collected through the “Training Content Checklist”. Document analysis was performed on the collected data. As a
result of the research, it was concluded that there is no information about the selection criteria of the academicians, the majority of them
do not have teaching experience, they are mostly preferred from universities in Ankara, they work in the Department of Guidance and
Psychological Counseling, they have publications in the SSCI index and half of them do not have any publications in quality indexes related to the education they offer. In addition, it was found that there is no information about the selection criteria of the educational content,
it is not differentiated according to the school level and the target audience in general, and it is mostly in the category of professional
knowledge. In addition to these, it was concluded that the learning outcomes are expressed in some videos in 3 modules, these outcomes
are mostly in the level of analyzing and creating conceptual knowledge, the content is mostly designed with a modular approach, slides are
used mostly in the learning-teaching process, and assessment-evaluation techniques are not included in the presentations. In this context,
it was concluded that the seminars do not fully reflect the elements of a curriculum

References

  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., (Eds.) Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J., & Wittrock, M. C. (2021). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama (Çev: D. A. Özçelik). Ankara: PegemA.
  • Arslan, B., & Üstün, A. (2022). İlkokullarda uygulanan mesleki çalışma (seminer) programlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi. International Academic Social Resources Journal, 7(34), 203-216.
  • Baloğlu, N. (2007). İlk ve ortaöğretim okulu yönetici yardımcılarının alması gereken hizmetiçi eğitim konuları hakkında okul yöneticilerinin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 167-178.
  • Berkvens, J., Van Den Akker, J., & Brugman, M. (2014). Edited by addressing the quality challenge: Reflections on the Post-2015 UNESCO Education Agenda. England: Netherlands National Commission for UNESCO.
  • Bhandari, P. (October 10, 2022). What is qualitative research? Methods & examples. Scribbr. Retrieved October 12, 2022, from https://www.scribbr.com/methodology/qualitative-research/
  • Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives, handbook: The cognitive domain. New York: David McKay.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Cemaloğlu N., Kukul V., Üstündağ M. T., Güneş E., & Bingöl Arslangilay A. S. (2018). Eğiticilerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi: Bilecik ili örneği. Turkish Studies, 13(11), 399-420.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: Sage.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Sezgin Elbay 0000-0002-0601-8063

Publication Date December 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Elbay, S. (2023). Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 13(3), 343-360. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1196373
AMA Elbay S. Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri. J Higher Edu Sci. December 2023;13(3):343-360. doi:10.5961/higheredusci.1196373
Chicago Elbay, Sezgin. “Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 13, no. 3 (December 2023): 343-60. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1196373.
EndNote Elbay S (December 1, 2023) Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 13 3 343–360.
IEEE S. Elbay, “Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri”, J Higher Edu Sci, vol. 13, no. 3, pp. 343–360, 2023, doi: 10.5961/higheredusci.1196373.
ISNAD Elbay, Sezgin. “Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 13/3 (December 2023), 343-360. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1196373.
JAMA Elbay S. Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri. J Higher Edu Sci. 2023;13:343–360.
MLA Elbay, Sezgin. “Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 13, no. 3, 2023, pp. 343-60, doi:10.5961/higheredusci.1196373.
Vancouver Elbay S. Öğretmen Eğitiminde Sıradışı Bir Yaklaşım: Uzaktan Uzman Öğretmenlik Eğitim Programı Semineri. J Higher Edu Sci. 2023;13(3):343-60.