tılmaktadır. Bunlar sırası ile “rast, rehavi, pençgâh, pesendide, suzidilârâ, ma- hur, zavil, nikriz, segah, müstear, sazkâr, hüzzam, suznâk, zirgüleli suznâk, hi- cazkâr, kürdili hicazkâr, buselik, nihâvend, neveser, şeddi araban, acem, acem kürdi, ferah fezâ, uşşak, beyati, beyati araban, karciğar, nevâ, tâhir, tahir bûselik, hüseyni, hüseyni aşiran, dilkeş haveran, muhayyer, muhayyer kürdi, kürdi, muhayyer sünbüle, gerdaniye, gülizar, ısfahan, nişabürek, yegâh, nü- hüft, hicaz, sultâni yegâh, şehnaz, hisar, suzidil, eski sipihr, yeni sipihr, evç, fe- rahnâk, evcara, çargâh, saba, bestenigâr, şevkefzâ, şevk-u tarab”dır. Makamla- rın tamamı hakkında ayrı ayrı nazariyat bilgileri verilmiş ve porte üzerinde gösterilmiştir. Bütün makamlarda taksim olması ve bunların notalarının kitap içerisinde verilmesi makamları öğrenmek isteyenlere büyük kolaylık sağlaya- caktır. Ayrıca her makamın genişlemeleri anlatılmıştır. Makamlar anlatılırken her birinden bir veya iki eserin taksime ilaveten verilmesi ve CD’lerde icra edilmesi makamın öğrenimini kolaylaştırmaktadır. Bunun yanı sıra yukarıda isimlerini zikrettiğimiz makamlardan da anlaşılacağı gibi hicaz, hüzzam, hü- seyni gibi çok bilinenlerin yanı sıra fazla meşhur olmayan pesendide, sipihr gi- bi makamlar genel olarak müzikle ilgilenenlere faydalı olacaktır. Ayrıca bu az kullanılan makamlara yer verilmesi kitaba başka bir ayrıcalık katmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 18 |