Öz
Zaman, insanlık tarihinin en büyük sorunlarından biridir. Ömürleri kısa olan insanlar daha fazla zamana ihtiyaç duymakta ve dolayısıyla ölümsüz olmayı arzulamaktadırlar. Bu nedenle, insanlar zamanı daha verimli kullanmak için yeni teknolojiler geliştirmekte ve makinelerin insanlar gibi düşünüp düşünemeyeceğini tartışmaktadırlar. Teknolojik gelişmelerin güçlü örneklerinden biri olan yapay zekâ, analitik çözümleme ve bilişsel yetenekler ile hayatımızın her alanına yerleşmektedir. Bu durum, sanat alanında da kendini göstermektedir. Son yıllarda, yapay zekâ, grafik tasarım sanatının yeni çalışma alanlarından biri olmuş ve logo, web tasarım gibi grafik sanatının her alanında kullanılarak tüketicilere yönelik hizmetler sunmaktadır. Yapay zekâ ile yapılan bu çalışmalar, grafik tasarım ürünlerine yönelik üretkenlik, özgünlük ve işlevselliği tasarım kriterleri açısından değerlendirerek bazı sorgulamaları ve sorunları ortaya çıkarmıştır. Bunun yanı sıra, sanatçılar ve müşteriler tarafından yapay zekâ ile ortaya konulan grafik tasarım çalışmaları tasarımcı kimliğini de sorgular hale getirmiştir. Bu çalışmada, yapay zekânın grafik tasarım ve tasarımcı üzerindeki etkisi incelenerek teknolojik açıdan kavramlar arasındaki bağlantı ele alınmıştır.