BibTex RIS Cite

SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma

Year 2016, Volume: 9 Issue: 2, 585 - 610, 19.12.2016
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280806

Abstract

Günümüz tüketicileri sadece ürün ve hizmet kalitesiyle yetinmemekte bunun yanı sıra tüketici tercihlerinde kurumsal imaj ve marka imajını da göz önünde bulundurmaktadırlar. Bu nedenle işletmelerin tüketici zihninde yer edinmek ve kalıcı olmak için çeşitli pazarlama stratejileri geliştirmeleri gerekmektedir. Bu stratejilerden birisi de sosyal sorumluluk projeleridir. Araştırmanın amacı sosyal medya kullanıcılarının marka farkındalık düzeylerine göre sosyal sorumluluk projeleri farkındalık düzeyleri arasındaki farklılıkları belirlemektir. Bu amaçla çalışmada demografik değişkenlerin yarattığı algı farklılıkları değerlendirilmiştir. Araştırmanın temel varsayımı marka farkındalık düzeyi ve sosyal sorumluluk farkındalık düzeyinin demografik faktörlere ve haberdar olunan iletişim mecralarına göre farklılık gösterdiğidir.

Araştırmanın amacı ve temel varsayımı çerçevesinde geliştirilen hipotezler Bağımsız Örneklem T Testi,One-way ANOVA Parametrik Testi ve Post-Hoc Testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Anket yöntemi ile elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.

References

  • Antalyalı, Ö. L. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ş.Kalaycı (Ed.), Ankara: Asil Yayın Dağıtım
  • BOLLEN, Kenneth A. (1989), Structural Equations With Latent Variables, John Wiley & Sons Inc., New York, USA.
  • Elitok, B. 2003, Hadi Markalaşalım. 1. Baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdil, T.S, Uzun, Y, Marka Olmak, 2. Baskı. İstanbul:Beta Yayıncılık.
  • Franzen, Giep. (1999). Brands & Advertising. Kaynak: http://www.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=XkZRTiwa1J0C&oi=fnd&pg=PA8&dq=giep+franzen+brands+advertising&ots=7_bqXf0G-U&sig=aIcxXUhXASNybj_oaiAVEUIp68s&redir_esc=y#v=onepage&q=giep%20franzen%20brands%20advertising&f=false
  • Hair, J.F., Anderson,R.E., Tatham, R.L., Black, W.C., (1998), Multivariate Data Analysis, Englewood Cliffs, NJ: PrenticeHall.
  • http://www.etietieti.com/bizden_etkinlikler.aspx
  • İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri 2015, http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2015/ Erişim Tarihi: 10.02.2016
  • İslamoğlu, A.H. Fırat, D. 2011, Stratejik Marka Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • L’Etang, Jacquie ve Pieczka, Magda, 2002, Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Ankara, Vadi Yayınları.
  • Nakip, M. 2003, Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (Spss Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Ölçer, F. 2001. “Günümüzde Sosyal Sorumluluğun Değişen Boyutları ve İşletmeler Üzerine Etkileri”. Standart Dergisi, Yıl: 40, Sayı: 473, TSE Yayınları, Mayıs 2001.
  • Şener, M. 1996, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk, İstanbul Teknik Üniversitesi, FBE, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tosun, B. N. 2010, İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 1. Basım.
  • Uztuğ, F. 2003, Markan Kadar Konuş, 2. Baskı. İstanbul: Mediacat Kitapları
  • Yıldırım, Y. 2010,Popüler Televizyon Dizilerinin Ve Dizi Karakterlerinin Marka Farkındalığı Yaratmadaki Rolü, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
Year 2016, Volume: 9 Issue: 2, 585 - 610, 19.12.2016
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280806

Abstract

References

  • Antalyalı, Ö. L. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ş.Kalaycı (Ed.), Ankara: Asil Yayın Dağıtım
  • BOLLEN, Kenneth A. (1989), Structural Equations With Latent Variables, John Wiley & Sons Inc., New York, USA.
  • Elitok, B. 2003, Hadi Markalaşalım. 1. Baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdil, T.S, Uzun, Y, Marka Olmak, 2. Baskı. İstanbul:Beta Yayıncılık.
  • Franzen, Giep. (1999). Brands & Advertising. Kaynak: http://www.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=XkZRTiwa1J0C&oi=fnd&pg=PA8&dq=giep+franzen+brands+advertising&ots=7_bqXf0G-U&sig=aIcxXUhXASNybj_oaiAVEUIp68s&redir_esc=y#v=onepage&q=giep%20franzen%20brands%20advertising&f=false
  • Hair, J.F., Anderson,R.E., Tatham, R.L., Black, W.C., (1998), Multivariate Data Analysis, Englewood Cliffs, NJ: PrenticeHall.
  • http://www.etietieti.com/bizden_etkinlikler.aspx
  • İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri 2015, http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2015/ Erişim Tarihi: 10.02.2016
  • İslamoğlu, A.H. Fırat, D. 2011, Stratejik Marka Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • L’Etang, Jacquie ve Pieczka, Magda, 2002, Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Ankara, Vadi Yayınları.
  • Nakip, M. 2003, Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (Spss Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Ölçer, F. 2001. “Günümüzde Sosyal Sorumluluğun Değişen Boyutları ve İşletmeler Üzerine Etkileri”. Standart Dergisi, Yıl: 40, Sayı: 473, TSE Yayınları, Mayıs 2001.
  • Şener, M. 1996, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk, İstanbul Teknik Üniversitesi, FBE, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tosun, B. N. 2010, İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 1. Basım.
  • Uztuğ, F. 2003, Markan Kadar Konuş, 2. Baskı. İstanbul: Mediacat Kitapları
  • Yıldırım, Y. 2010,Popüler Televizyon Dizilerinin Ve Dizi Karakterlerinin Marka Farkındalığı Yaratmadaki Rolü, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Kübra Müge Çakaröz

Sabiha Kılıç

Publication Date December 19, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Çakaröz, K. M., & Kılıç, S. (2016). SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 585-610. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280806
AMA Çakaröz KM, Kılıç S. SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma. hititsosbil. December 2016;9(2):585-610. doi:10.17218/hititsosbil.280806
Chicago Çakaröz, Kübra Müge, and Sabiha Kılıç. “SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, no. 2 (December 2016): 585-610. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280806.
EndNote Çakaröz KM, Kılıç S (December 1, 2016) SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 2 585–610.
IEEE K. M. Çakaröz and S. Kılıç, “SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma”, hititsosbil, vol. 9, no. 2, pp. 585–610, 2016, doi: 10.17218/hititsosbil.280806.
ISNAD Çakaröz, Kübra Müge - Kılıç, Sabiha. “SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/2 (December 2016), 585-610. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280806.
JAMA Çakaröz KM, Kılıç S. SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma. hititsosbil. 2016;9:585–610.
MLA Çakaröz, Kübra Müge and Sabiha Kılıç. “SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 9, no. 2, 2016, pp. 585-10, doi:10.17218/hititsosbil.280806.
Vancouver Çakaröz KM, Kılıç S. SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ MARKA FARKINDALIK DÜZEYLERİNE GÖRE SOSYAL SORUMLULUK PROJE FARKINDALIKLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ: Eti Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Bir Araştırma. hititsosbil. 2016;9(2):585-610.