Araştırmanın amacı, Amasya
Üniversitesi bünyesinde Eğitim Fakültesinde öğren gören, Sınıf Öğretmenliği
Programı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı, Türkçe Öğretmenliği Programı,
Matematik Öğretmenliği Programı ve Okul Öncesi Öğretmenliği Programı son sınıf
öğretmen adaylarının tükenmişlik düzeylerininin cinsiyet, öğrenim gördükleri
bölüm, geldikleri bölgeler ve aile gelir düzeyleri gibi değişkenlerle
aralarında anlamlı bir farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmanın
örneklemini 206 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ise Schaufeli
ve ark. (2002) tarafından oluşturulan ve Türkçeye çevrilerek düzenlemelerini de
Çapri, Gündüz ve Gökçakan (2011)’ın yaptığı Maslach Tükenmişlik
Envanteri-Öğrenci Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel istatistik
yöntemleri, t testi ve One Way ANOVA yapılarak analiz edilmiştir. Uygulanan
tükenmişlik envanterinin 3 alt boyutu vardır ve bu boyutlar; tükenme,
duyarsızlaşma ve yetkinliktir. Cinsiyet değişkeni ile geldikleri bölgeler
değişkeni bu 3 alt boyut ile incelendiğinde istatistiki olarak anlamlı bir fark
vermezken öğrenim görülen bölüm, 3 alt boyut için farkın istatistiki olarak
anlamlı olduğu sonucunu vermektedir.Aile gelir düzeyi değişkeni ise duyarsızlaşma
boyutunda istatistiki olarak anlamlı bir farklılık olduğunu gösterse de tükenme ve yetkinlik alt boyutlarında
istatistiki olarak anlamlı bir farklılık yoktur.
Tükenmişlik tükenme duyarsızlaşma yetkinlik son sınıf üniversite öğrencileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |