Tanıtımını yaptığımız kitap kadın ve cinsiyet eksenli tartışmaları
Batı ve İslam dünyasının iki kavramı üzerinden değerlendirmektedir; emanet kavramı
ve mülk kavramı. Bu karşılaştırmada bir tarafta insanın kendi bedeni de dahil
tüm evreni ona verilmiş bir emanet olarak gören İslam, diğer tarafta ise
kainatı ve insan bedenini insanın kendi mülkü olarak gören Batı vardır. Yazar
konuyu işlerken Batı’nın sekülerleşme sürecine paralel bir seyirde kadın
hareketlerini ele almıştır. Feminist hareketin hikayesini tartışarak İslam ve
Batı’nın kadın konusundaki mukayesesini yapmıştır.Son bölümlerde ise Orta Doğu ve Türkiye
ölçeğinde kadın meselelerini ele almıştır. İslam ve kadın konusu; kadın
hakları, başörtüsü gibi çarpıcı başlıklarla işlenmiştir.
Terzioğlu, H. (2018). EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 789-792. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.415189
AMA
Terzioğlu H. EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset. hititsosbil. Haziran 2018;11(1):789-792. doi:10.17218/hititsosbil.415189
Chicago
Terzioğlu, Hülya. “EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, sy. 1 (Haziran 2018): 789-92. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.415189.
EndNote
Terzioğlu H (01 Haziran 2018) EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 1 789–792.
IEEE
H. Terzioğlu, “EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset”, hititsosbil, c. 11, sy. 1, ss. 789–792, 2018, doi: 10.17218/hititsosbil.415189.
ISNAD
Terzioğlu, Hülya. “EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11/1 (Haziran 2018), 789-792. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.415189.
JAMA
Terzioğlu H. EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset. hititsosbil. 2018;11:789–792.
MLA
Terzioğlu, Hülya. “EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 1, 2018, ss. 789-92, doi:10.17218/hititsosbil.415189.
Vancouver
Terzioğlu H. EMANETTEN MÜLKE-Kadın-Beden-Siyaset. hititsosbil. 2018;11(1):789-92.