Bu
çalışma yönetim literatüründe göz ardı edilmiş ve üzerine yeterince bilimsel
çalışmanın bulunmadığı yönetici kibrinin satış elemanları üzerindeki etkilerini
konu almaktadır. Kibrin insan yaşamının her alanında karşılaşılan ve olumsuz
sonuçlara sebep olan bir olgu olduğu bilinmesine rağmen işletmeler bakımından sonuçlarının
araştırılmaması dikkat çekmektedir. Bu kapsamda çalışma, satış elemanlarının
yönetici kibrine yönelik algılarının tükenmişlik ve işten ayrılma niyetleri
üzerindeki etkisini ve yönetici kibrinin işten ayrılma niyeti üzerindeki
etkisinde tükenmişliğin olası aracı rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ayrıca
bu şekilde işletmelere yönetici kibrinin sonuçları ile ilgili değerli bilgiler
sağlanması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda perakende ayakkabı satış sektöründe
faaliyet gösteren bir işletmenin satış elemanlarından yüz yüze anket yöntemi
ile birincil veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel paket
programı ile analizlere tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre, satış
elemanlarının algıladığı yönetici kibri, tükenmişlik düzeyini ve işten ayrılma
niyetini pozitif yönlü etkilemektedir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bir
diğer bulgu da yönetici kibrinin işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisinde
tükenmişliğin aracı rol üstlendiği, yani yönetici kibrinin tükenmişlik
dolayısıyla işten ayrılma niyetini daha fazla etkilediği yönündedir.
This study handle the subject of the effects of manager arrogance on
salesperson, which is an ignored issue in the management literature and which
has not been conducted scientific research about it. Although it is known that
arrogance is a phenomenon that encountered in every field of human life and has
negative results, it is noteworth that the results are not investigated in
terms of businesses. In this context, the study aims to reveal the effect of
the salesperson perceptions about manager arrogance on burnout and turnover
intention and possible mediator role of burnout on the effect of manager
arrogance on turnover intention. It is also aimed to provide valuable
information about the results of the manager arrogance to the enterprises in
this way. In this direction, primary data were gathered through face to face
survey method from salespersons of a company which operating in retail shoe
sales sector. The obtained data were analyzed by statistical package program.
According to research findings, the perceived manager arrogance of
salespersons, positively affects the burnout level and intention to leave at
wark. Another finding that emerges as a result of the research is that, burnout
has a mediating role in the effect of manager arrogance on the intention to
leave the work, that is the manager arrogance has more influence on the
intentilon to leave the work due to burnout.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |