Ağızdan ağıza pazarlama kavramı
bireylerin kullandıkları ürün ya da hizmetler hakkındaki düşüncelerini çevresindeki
bireyler ve sevdikleri ile paylaşması şeklinde ifade edilmektedir. Ağızdan
ağıza pazarlama, tüketicilerin tutumlarını ve dolayısıyla hizmetin kullanımını
etkileyen bir faktördür. Bu çalışma ile sağlık profesyoneli olan hekimlerin
sağlık hizmeti tercihlerinde ağızdan ağıza pazarlamayı kullanım durumları
incelenmiştir. Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma, bir
üniversitenin sağlık uygulama ve araştırma hastanesinde gerçekleştirilmiştir.
Örneklem seçilmeyip evrenin tamamına (N=140) ulaşılması hedeflenmiş ve
%72,8’ine (n=102) ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi
kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programından
yararlanılarak frekans analizi, bağımsız gruplarda t testi, tek yönlü varyans
analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak sağlık profesyoneli olan
hekimlerin büyük bir kısmı sağlık hizmeti tercihlerinde ağızdan ağıza
pazarlamayı kullanmaktadır. Araştırmada ele alınan yaş, cinsiyet, medeni durum ve statüye göre ağızdan ağıza
pazarlama davranışında anlamlı farklılık yoktur. Hekimlerin bile sağlık hizmeti
tercihlerinde ağızdan ağıza pazarlamayı kullandığı düşünüldüğünde, tüketici
tutum ve davranışlarında ağızdan ağıza pazarlamanın çok etkili bir yöntem
olduğu değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |