Research Article
BibTex RIS Cite

İLK VE ACİL YARDIM TEKNİKERLİĞİNDE EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2018, Volume: 3 Issue: 2, 121 - 129, 31.10.2018

Abstract

Amaç: Ülkemizde ilk ve acil yardım teknikerliği mesleğine olan ilginin artması ile birlikte hem devlet hem de vakıf üniversitelerinde ilk ve acil yardım teknikeri (paramedik) eğitimi veren programların sayısının ve kontenjanlarının gün geçtikçe arttığı gözlenmektedir. Ülkemizde eğitim veren çeşitli üniversitelerin İlk ve acil yardım programlarının öğretim elemanı, müfredat ve eğitim materyallerinin irdelendiği bu çalışmada paramedik eğitimi durumunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. 
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma 1 Eylül- 12 Ekim 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Veriler 90 İlk ve Acil yardım Teknikerliği programının bölüm başkanı veya yüksekokul müdürü ile yüz yüze, telefon görüşmesi ve e-mail yoluyla doldurulan anket formlarından elde edilmiştir. Edilen verilerin istatiksel analizi bilgisayar ortamında SPSS 23.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır.
Bulgular: Araştırma bulguları incelendiğinde, paramedik okullarından %34,6’sında (n=9) öğretim elemanı sayısının 2’den az olduğu, uygulanmakta olan müfredat bakımından üniversiteler arasında bir standardizasyonun olmadığı bulunmuştur. Okullar kullanılan materyaller ve eğitim ortamı yönünden incelendiğinde %34,6’sında (n=9) sınıf düzeninin “U” olmadığı, temel materyallerden olan tam boy İYD maketin sadece %65,4’ünde, ana sedyenin %57,7’sinde yeterli sayıda olduğu ve birçok programda çeşitli eğitim ekipmanlarının olmadığı tespit edilmiştir.
Sonuç: Elde edilen veriler göz önüne alındığında var olan altyapı eksikliği, müfredat farklılıkları, öğretim elemanı yetersizliği ve öğrenci sayısının artması, paramedik okullarında verilen eğitimin kalitesini olumsuz yönde etkileyeceği söylenebilir.

References

  • Çelikli, S. (2016). Kuruluşundan Bugüne Paramedik Eğitiminde Standartizasyon Çabaları ve kırılma Noktaları. Hastane Öncesi Dergisi. 1:(2), 39-54.
  • Ekşi, A. (2015). Kitlesel Olaylarda Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi. 2. Basım. Kitapana. İzmir.
  • Sofuoğlu, T. Erol, O. 2009Ambulans Ekipleri Standartizasyonu. Neşa Ofset. İzmir.
  • Turhan, K. Yarış, F. Özen, İ. (2004). Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Soru Bankası Projesi ve Dinamik Web Modülü. Tıp Eğitimi Dünyası. 34-40.
  • Yıldırım, D., Sarı E, Gündüz, S. Yolcu, S. Paramedik Eğitiminin Dünü ve Bugünü. Smyrna Tıp Dergisi. 51-53.
Year 2018, Volume: 3 Issue: 2, 121 - 129, 31.10.2018

Abstract

References

  • Çelikli, S. (2016). Kuruluşundan Bugüne Paramedik Eğitiminde Standartizasyon Çabaları ve kırılma Noktaları. Hastane Öncesi Dergisi. 1:(2), 39-54.
  • Ekşi, A. (2015). Kitlesel Olaylarda Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi. 2. Basım. Kitapana. İzmir.
  • Sofuoğlu, T. Erol, O. 2009Ambulans Ekipleri Standartizasyonu. Neşa Ofset. İzmir.
  • Turhan, K. Yarış, F. Özen, İ. (2004). Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Soru Bankası Projesi ve Dinamik Web Modülü. Tıp Eğitimi Dünyası. 34-40.
  • Yıldırım, D., Sarı E, Gündüz, S. Yolcu, S. Paramedik Eğitiminin Dünü ve Bugünü. Smyrna Tıp Dergisi. 51-53.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Turan Gündüz

Suha Kenan Arserim

M. Emin Limoncu This is me

Özgül Balcı This is me

Publication Date October 31, 2018
Submission Date August 17, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Gündüz, T., Arserim, S. K., Limoncu, M. E., Balcı, Ö. (2018). İLK VE ACİL YARDIM TEKNİKERLİĞİNDE EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Hastane Öncesi Dergisi, 3(2), 121-129.