Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN YAZ STAJINDAN MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ANESTEZİ, DİYALİZ VE PARAMEDİK PROGRAMI ÖRNEKLERİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 55 - 65, 26.12.2019

Öz

Amaç; Bu araştırma, sağlık meslek eğitimi alan öğrencilere mesleki anlamda deneyim kazandıran yaz stajlarının, öğrenciler tarafından değerlendirmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler; Tanımlayıcı nitelikteki araştırmanın evrenini Hasan Kalyoncu Üniversitesi Meslek Yüksekokulu’nda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören sağlık bölümü (anestezi, diyaliz, ilk ve acil yardım) 2. sınıf öğrencilerinden, çalışmaya katılmayı kabul eden 168 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veriler Eylül 2019’da sosyo-demografik ve yaz stajı memnuniyetini değerlendiren 34 soruluk anket formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21 programı kullanılmıştır.
Bulgular; Öğrencilerin, yaş ortalamasının 20.81±2.3 olduğu, %38.7’sinin ilk ve acil yardım, %32.1’inin diyaliz geri kalanların anestezi bölümü öğrencisi olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yaz stajından memnuniyeti incelendiğinde; %87.5’i genel anlamda memnun kaldığını, %29.8’i yaz stajı boyunca meslek ile alakasız işler yapmak zorunda kaldığını, %91.7’si kendisine karşı mesleği geliştirme konusunda ilgi gösterildiğini belirtmişlerdir. Bölümlere göre yaz stajının öğrencilere kazandırdıklarına bakıldığında sadece staj süresince yeterli sayıda uygulamalara katılma konusunda bölümler arasındaki farkın anlamlı olduğu; diyaliz bölümündeki öğrencilerin (%74.1), anestezi öğrencilerinden (%63.3), anestezi öğrencilerinin de paramedik öğrencilerinden (%47.7) daha fazla uygulamaya katıldıkları belirlenmiştir (p=0.031).
Sonuç; Öğrencilerin genel anlamda yaz stajından memnun oldukları, yaz stajının mesleki gelişimlerinde önemli rol oynadığı, bölümler arasında staj memnuniyeti açısından çok ciddi farklar olmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Demirağ, H. Ve Hintistan, S. (2019). İlk Ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(1), 46-55.
  • Göllüce, A., Avan, H. ve Karsu, F. (2017). Öğrenci Gözüyle Paramedik Mesleği. Hastane Öncesi Dergisi, 2(1), 1-9.
  • Karacan SKE. (2004). Meslek Yüksekokullarında (MYO) Yapılan Staj Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma: Kalite ve Verimlilik İçin İş Yerleri – MYO İşbirliğinin Gereği,. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (8), 168-184.
  • Söyük SGİ. (2017). Sağlık Yönetimi Stajyer Öğrencilerinin Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi: Bir Alan Araştırması, HSP Dergisi,4(2), 111-118. DOI:10.17681/hsp-dergisi.277817. Tektaş NYA. (2016). Ön Lisans Öğrencilerinin Staj Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Marmara Üniversitesi Örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 5 Özel Sayı Makale No: 36 ISSN: 2146‐9199.
  • Tuygar, ŞF. (2016). Paramedik Programı Öğrencilerinin Yaz Stajı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 92-100.
  • Yenal, S. ve Çelikli, S. (2013). İlk ve Acil Yardım programı son sınıf öğrencilerinin klinik uygulamalarda ve ambulans istasyonlarında karşılaştıkları güçlükler. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 1(2), 7-15.
  • Yenal, S. ve Gültekin, T. (2019). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarda Karşılaştıkları Güçlükler. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 7(1), 58-66.
  • Yüksel A. (2018). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulamalı Derslere İlişkin Görüşleri. Journal of Health Services and Education, 2(2): 72-77 ISSN: 2636-8285, DOI: 10.26567/JOHSE.2018250153.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Leyla Delibaş 0000-0002-9529-5459

Göksel Dürmüş Bu kişi benim 0000-0001-8378-2703

Aynur Ekren 0000-0001-7502-0266

İbrahim Bilir

Semra Çelikli 0000-0002-4763-1059

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 12 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Delibaş, L., Dürmüş, G., Ekren, A., Bilir, İ., vd. (2019). ÖĞRENCİLERİN YAZ STAJINDAN MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ANESTEZİ, DİYALİZ VE PARAMEDİK PROGRAMI ÖRNEKLERİ. Hastane Öncesi Dergisi, 4(2), 55-65.