Amaç; Bu araştırma, sağlık meslek eğitimi alan öğrencilere mesleki anlamda deneyim kazandıran yaz stajlarının, öğrenciler tarafından değerlendirmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler; Tanımlayıcı nitelikteki araştırmanın evrenini Hasan Kalyoncu Üniversitesi Meslek Yüksekokulu’nda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören sağlık bölümü (anestezi, diyaliz, ilk ve acil yardım) 2. sınıf öğrencilerinden, çalışmaya katılmayı kabul eden 168 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veriler Eylül 2019’da sosyo-demografik ve yaz stajı memnuniyetini değerlendiren 34 soruluk anket formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21 programı kullanılmıştır.
Bulgular; Öğrencilerin, yaş ortalamasının 20.81±2.3 olduğu, %38.7’sinin ilk ve acil yardım, %32.1’inin diyaliz geri kalanların anestezi bölümü öğrencisi olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yaz stajından memnuniyeti incelendiğinde; %87.5’i genel anlamda memnun kaldığını, %29.8’i yaz stajı boyunca meslek ile alakasız işler yapmak zorunda kaldığını, %91.7’si kendisine karşı mesleği geliştirme konusunda ilgi gösterildiğini belirtmişlerdir. Bölümlere göre yaz stajının öğrencilere kazandırdıklarına bakıldığında sadece staj süresince yeterli sayıda uygulamalara katılma konusunda bölümler arasındaki farkın anlamlı olduğu; diyaliz bölümündeki öğrencilerin (%74.1), anestezi öğrencilerinden (%63.3), anestezi öğrencilerinin de paramedik öğrencilerinden (%47.7) daha fazla uygulamaya katıldıkları belirlenmiştir (p=0.031).
Sonuç; Öğrencilerin genel anlamda yaz stajından memnun oldukları, yaz stajının mesleki gelişimlerinde önemli rol oynadığı, bölümler arasında staj memnuniyeti açısından çok ciddi farklar olmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2019 |
Submission Date | September 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |