Simulation training that enables the use of innovative methods including Health Services in education and the development of new methods and conducting activities based on qualification, can help provide successful services in hospitals and other private institutions through the workforce of qualified, technological and well-equipped health personnel, the hospital. Health personnel on the field in working life face with the patient directly and it is the most important link in the health chain that provides accurate and effective service to the patient. In this context, simulation education proceeds with case solution, improves communication and decision making skills under changing conditions, it is cognitively comprehended thanks to the speed and correct approaches to work together, and theoretical information is analyzed in the debriefing section at the end of the scenario. It is thought that it will form the basis of a quality, professional healthcare system equipped with health education, as the trainer is a student-centered, interactive and active participant in the training process, where he/she is an observer and guide. The simulation training is now embedded in a number of healthcare vocational training and it appears that simulation-based assessments can be used effectively.
Sağlık hizmetlerini içeren yenilikçi yöntemlerin eğitimde kullanılması ve yeni yöntemlerin geliştirilmesi ile yeterliliğe dayalı faaliyetler yürütmeyi sağlayan simülasyon eğitimi; nitelikli, teknolojik ve donanımlı sağlık personellerinin iş gücü sayesinde hastanelerde ve diğer özel kuruluşlarda başarılı hizmetlerin sunulmasına yardımcı olabilmektedir. Çalışma hayatında sahaya çıkan sağlık personeli doğrudan hastayla karşılaşmaktadır ve hastaya karşı doğru ve etkili hizmeti sağlayan sağlık zincirindeki en önemli halkadır. Bu bağlamda simülasyon eğitimi olgu çözümü ile ilerlemekte, iletişimi ve değişen şartlarda karar verme becerilerini geliştirmekte, birlikte çalışmanın sağlayacağı hız ve doğru yaklaşımlar sayesinde bilişsel olarak kavranmaktadır ve teorik bilgiler senaryo sonundaki debrifing bölümünde çözümlenmektedir. Eğitmenin gözlemci ve rehber konumunda olduğu öğrenci merkezli, interaktif ve katılımcıyı eğitim sürecinde aktif tutacağından sağlık eğitiminde donanımlı, kaliteli, profesyonel bir sağlık sisteminin temelini oluşturacağı düşünülmektedir. Simülasyon eğitimi günümüzde bir dizi sağlık mesleği eğitimine yerleştirilmiştir ve simülasyon tabanlı değerlendirmelerin etkin bir şekilde kullanılabileceği görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |