Hazardous materials and great disasters caused by them raise some security questions for our country akin to many others. Despite these materials contain great security concerns, they are widely used in daily life, especially in industry, and the incidents arising from them are increasing day by day. Hazardous materials incidents such as natural disasters are complex events that require many different response teams to work together. For this reason, it is necessary to work very carefully to be able to intervene in hazardous materials in an effective and timely manner, to maintain good accident scene management, and to identify potential risks that may arise. Emergency call centers, which are the first step of crime scene management and have great responsibilities in the detection and identification of hazardous materials, have a very important function in hazardous materials incidents. The aim of this study is to contribute to the elimination of deficiencies by emphasizing the role of Emergency Call Centers in the crime scene and risk management in incidents caused by hazardous materials that we may encounter at any time in today’s world, and what needs to be done to increase the efficiency of Emergency Call Centre personals.
Hazardous Materials Classification of Hazardous Materials Risk Management Role and Responsibilities of Emergency Call Center.
Tehlikeli maddeler ve bunlardan kaynaklı büyük afetler dünyanın pek çok ülkesinde olduğu gibi ülkemiz için de bir takım güvenlik sorularını akıllara getirmektedir. Zira bu maddeler barındırdıkları büyük tehlikelere rağmen, sanayi başta olmak üzere gündelik hayatta yaygın bir şekilde kullanılmakta ve bunlardan kaynaklı olaylar da her geçen gün artmaktadır. Tehlikeli madde olayları nitelikleri gereği doğal afetler gibi birçok farklı müdahale ekibinin birlikte çalışmasını zorunlu kılan karmaşık olaylardır. Bu nedenle tehlikeli madde olaylarına etkin ve zamanında müdahale edilebilmesi, olay yeri yönetimin iyi bir şekilde sürdürülmesi ve ortaya çıkabilecek potansiyel risklerin belirlenebilmesi için son derece dikkatle çalışılması gerekmektedir. Olay yeri yönetiminin ilk basamağını oluşturan ve tehlikeli maddelerin tespit edilmesi ile tanımlanmasında üzerine büyük sorumluluklar düşen acil çağrı merkezlerinin tehlikeli madde olaylarında çok önemli bir işlevi bulunmaktadır. Bu çalışmada, günümüz dünyasında her an karşılaşabileceğimiz tehlikeli maddelerden kaynaklı olaylarda olay yeri ve risk yönetiminde Acil Çağrı Merkezlerinin rolü ve Acil Çağrı Merkezleri çalışanlarının etkinliklerinin artırılması için yapılması gerekenler üzerinde durularak eksikliklerin giderilmesine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
Tehlikeli Maddeler Tehlikeli Maddelerin Sınıflandırılması Risk Yönetimi Acil Çağrı Merkezlerinin Rol ve Sorumlulukları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Acil Tıp |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |