Employees in the health sector face many risks while performing their profession due to the long working hours, stressful and difficult working environments that come with their profession. Employees, who must be in full physical and psychological health, frequently encounter the phenomenon of mobbing during their work. The phenomenon of mobbing, which is defined in its most basic form as psychological violence applied regularly and systematically against an employee, has been increasing steadily over the years in all work areas and is also common among healthcare sector employees. Among mobbing applications made in the public sector in Turkey, applications made from the health sector rank second. The aim of the study is to explain mobbing cases experienced in pre-hospital emergency healthcare services within the framework of the literature. In the field of pre-hospital emergency health services, which involve many risks and whose main goal is to save lives, employee motivation is very important to maintain the service effectively. It is considered important to evaluate the situation in the field of pre-hospital emergency health services regarding mobbing, where there is an elegant discussion on employee motivation in the literature.
Health Services Mobbing Pre-Hospital Emergency Health Services Employee Motivation
Sağlık sektörü çalışanları mesleklerini icra ederken mesleklerinin getirdikleri uzun çalışma süreleri, stresli iş ortamları zor çalışma ortamları nedeniyle birçok risk ile karşılaşmaktadır. Fiziksel ve psikolojik açıdan tam bir sağlık halinde bulunması gereken çalışanlar, çalıştıkları süre boyunca mobbing olgusuyla sıkça karşılaşmaktadır. En temel haliyle bir çalışana yönelik düzenli ve sistematik olarak uygulanan psikolojik şiddet olarak tanımlanan mobbing olgusu tüm çalışma alanlarında yıllar geçtikçe düzenli olarak artış göstermektedir ve sağlık sektörü çalışanları arasında da sık görülmektedir. Türkiye’de kamu sektöründe yapılan mobbing başvurularında sağlık sektöründen yapılan başvurular ikinci sırada yer almaktadır. Çalışmada hastane öncesinde acil sağlık hizmetleri arasında yaşanan mobbing olgularının literatür çerçevesinde açıklanması amaçlanmaktadır. Kendi içerisinde birçok riski barındıran ve temel hedefi yaşam kurtarmak olan hastane öncesi acil sağlık hizmetleri alanında, hizmetin etkin bir şekilde sürdürülmesi için çalışan motivasyonu oldukça önemlidir. Literatürde çalışan motivasyonu üzerine şıkça tartışma yürütülen mobbing ile ilgili hastane öncesi acil sağlık hizmetleri alanındaki durumun değerlendirilmesi önemli görülmektedir.
Sağlık Hizmetleri Mobbing Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetleri Çalışan Motivasyonu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 3 |