Amaç:
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerini ve problem
çözme becerilerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem:
Çalışmanın evrenini 2017- 2018 eğitim öğretim yılında bir üniversitede lisans
eğitimi gören hemşirelik öğrencileri oluşturmuştur. Herhangi bir örnekleme
yöntemine başvurulmayıp çalışmaya katılmayı kabul eden bütün öğrenciler çalışma
kapsamına alınmıştır. Çalışmaya katılmayı kabul eden öğrencilere tanımlayıcı
özellikleri içeren form, Empatik Eğilim Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır.
Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, ortalama, Kruskall Wallis Varyans
Analizi, Mann Whitney-U testleri ve Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular:
Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin yaş
ortalaması 20.91 ± 2.25’dır. Hemşirelik öğrencilerinin Empatik Eğilim puan
ortalaması 68.68±8.78, Problem Çözme Envanteri puan ortalamaları 96.12±20.27 olarak saptanmıştır. Hemşirelik
öğrencilerinin problem çözme kişisel kontrol alt boyut puanı 20.85±3.43,
problem çözme yeteneğine güven alt boyut puanı 31.08±9.81, yaklaşma/kaçınma alt
boyut puanı 47.76±10.83 olarak saptanmıştır. Sonuç:
Hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilimleri ortanın üzerinde, problem çözme
becerileri orta düzeyde olarak belirlendi. Bu bağlamda hemşire öğrencilerin
problem çözme ve empatik eğilimlerini geliştirici eğitim programlarının
hemşirelik eğitimi sırasında kullanılması, problem çözme becerilerinin ve
empati düzeylerinin artmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Object: The study was performed to
determine the empathic tendency level and problem solving skill depression
level of nursing students. Methods:
The study population consisted of undergraduate nursing students of a
university during the 2017-2018 academic year. Any specific sampling method was
not determined and only the voluntary students was enrolled in the study. The
data of research were gathered by using an information document including
descriptive feature of the students and Empathic Tendency Scale and
Problem Solving Inventory. Data were analysed by using SPSS 23.0 package
program. In the analysis of data percentage, mean, Mann-Whitney U test,
Kruscall Wallis variance analysis and Spearman correlation were used. Results: The average age of the
students in the Department of Nursing is 20.91 ± 2.25’dır. Nursing
students’ Empathic Tendency average score was determined 68.68±8.78. Students’
problem-solving inventory mean score was 96.12±20.27, personal control subscale
mean score was 20.85±3.43, reliance subscale mean score was 31.08±9.81, convergence/avoidance
subscale mean score was 47.76±10.83. Conclusion:
Nursing students’ empathic tendency level and problem solving skill level was
found as moderate. It was concluded that the use of training programs to
develop problem solving and empathy tendencies during nursing education will
improve problem solving skills and empathy tendencies among nursing students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | June 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |