Gamification is one of the innovative approaches and methods that foster the learning process to be more efficient and student-centered in reaching the course’s learning outcomes. This study aims to determine the impact of the gamified Information Literacy (IL) Program on the students' academic performance and to put forward their perception and motivation towards the gamification of the course. The gamified Information Literacy program was designed based on the current Information Literacy education and training programs, curricula, and games in the literature. The content of the Information Literacy program was prepared in seven different modules. Within this scope, ŞARLOT Kütüphanede İşbaşında (ŞARLOT in the Library) game was designed and animation videos were designed. In addition to the gamified IL program, a traditional IL program was also designed. The program was implemented for 13 weeks with second grade students in the Department of Management Information Systems at Ankara Yıldırım Beyazıt University in the fall semester of the 2020-2021 academic year. A total of 43 students, including 21 students in the experimental group and 22 students in the control group, participated in the study. While gamification-enriched hybrid methods were implemented in the experimental group, traditional training methods were implemented in the control group. In order to find out the impact of the program on performance, pre-tests and post-tests were performed on the students in the pre and post-training periods. The pre-test and post-test results indicated that the experimental group who participated in gamification-enriched hybrid education had a high level of success in the test.
Dersin öğrenme çıktılarına ulaşılmasında öğrenme etkinliğinin daha verimli ve öğrenci odaklı hale gelmesini sağlayan yenilikçi öğrenme metodolojilerinden biri oyunlaştırmadır. Bu çalışma kapsamında oyunlaştırılmış Bilgi Okuryazarlığı (BOY) Dersinin öğrencilerin başarım durumu üzerindeki etkisini belirlemek ve derslerin oyunlaştırılmasına yönelik algı ve motivasyonu ortaya koymak amaçlanmıştır. Literatürdeki mevcut BOY eğitim ve öğretim programları, müfredatlar ve oyunlara dayanarak oyunlaştırılmış BOY programı tasarlanmıştır. BOY programının içeriği yedi farklı modül olarak hazırlanmıştır. Bu kapsamda, ŞARLOT Kütüphanede İşbaşında BOY oyunu ve animasyon videoları hazırlanmıştır. Oyunlaştırılmış BOY programının yanı sıra, geleneksel BOY programı da tasarlanmıştır. Uygulama, 2020-2021 akademik yılının güz döneminde Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünde ikinci sınıf öğrencileri ile 13 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Deney grubu kapsamında 21 öğrenci, kontrol grubu kapsamında da 22 öğrenci olmak üzere toplamda 43 öğrenci çalışmaya katılım sağlamıştır. Deney grubuna oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş hibrit eğitim yöntemleri uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel eğitim yöntemleri uygulanmıştır. Eğitimin başarım üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla eğitim öncesinde ve eğitim sonrasında öğrencilere ön test ve son test uygulanmıştır. Ön test ve son test sonuçları oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş hibrit eğitim alan deney grubunun yüksek düzeyde başarım sergilediğini göstermektedir. Bu durumun oyunlaştırılma ile zenginleştirilmiş hibrit program kapsamında oyun ve animasyon videoları ile pekiştirmenin sağlanmasıyla ilgili olduğu düşünülmektedir. Bulgular geleneksel eğitim yöntemlerinin oyunlaştırılmış yöntemlerle zenginleştirilmesinin derslerin etkinliğini artıracağını ortaya koymaktadır.
Oyunlaştırma oyunlaştırmayla zenginleştirilmiş bilgi okuryazarlığı hibrit eğitimi bilgi okuryazarlığı öğrenci başarısı
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Library Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 10, 2025 |
Publication Date | October 11, 2025 |
Submission Date | December 22, 2024 |
Acceptance Date | June 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 42 Issue: 2 |