BibTex RIS Cite

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NE ÖĞRENİM GÖRMEK İÇİN GELEN YABANCI ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR

Year 2017, Volume: 5 Issue: 9, 71 - 85, 03.08.2017
https://doi.org/10.20304/humanitas.318507

Abstract

Yabancı öğrenciler Türkçeyi öğrenmek istediklerinde çeşitli sorunlarla ve zorluklarla karşılaşırlar. Bunlar Türkçenin yapısal farklılığından kaynaklandığı gibi dolaylı olarak çevresel koşullardan da kaynaklanabilir. Yabancı dil öğrenmede belki de en büyük sıkıntı öğrenilen dili  pratikte uygulama imkanı bulamamaktır. En iyi öğrenme dilin konuşulduğu yere giderek teoride öğrenilenlerin pratiğe dökülmesiyle mümkündür. Bu daha etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlar. Son yıllarda ülkemize artan ilgiyle Türkçe öğrenmek isteyen kişi sayısı da artmıştır. Çeşitli vesilelerle dünyanın farklı yerlerinden Türkiye’ye öğrenci gelmeye başlamıştır. Dolayısıyla gelen öğrencilerin oryantasyon sürecinde Türkçe’yi dil olarak öğretme gereği ortaya çıkmıştır. Bu eksikliği kapatmak adına hem kurslar hem de üniversiteler bünyesinde değişik adlarla kurulan Türkçe öğretim merkezleri çalışmalar yürütmektedir.

Hiç Türkçe bilmeyen bir öğrencinin karşılaştığı ilk sorun kendi anadiliyle Türkçenin farklı sözdizimsel, yapısal ve ses özelliklerine sahip olmasından, farklı dil ailesine mensup olmaktan doğan sorunlardır. Türkçe yapıları meydana getirirken kendi anadillerinden çoğu kez transfer yapamadıklarından çeşitli hatalar ortaya çıkar. Sürecin başında yaşanan Türkçenin yapısı, kelime ve anlam bilgisi gibi sıkıntılara ek olarak dil öğrenme sürecini belki de sekteye uğratacak bazı problemler meydana gelebilir. Bu problemler öğretim elemanından, ders araç ve gereçlerinden, eğitim ortamından, dil öğretimini gerçekleştiren kurumdan hatta öğrencinin kendisinden ve çevresinden kaynaklı olabilir. Hazırlanan bu çalışmada Atatürk Üniversitesi’ne öğrenim görmeye gelen yabancı öğrencilere bir anket uygulanmış ve yaşadıkları sıkıntılara öğrencinin gözünden bakılarak gerekli tespitler yapılmaya çalışılmış, bu sorunların giderilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Year 2017, Volume: 5 Issue: 9, 71 - 85, 03.08.2017
https://doi.org/10.20304/humanitas.318507

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Tüm Sayı
Authors

Mutlu Melis Özgeriş

Publication Date August 3, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 9

Cite

APA Özgeriş, M. M. (2017). ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NE ÖĞRENİM GÖRMEK İÇİN GELEN YABANCI ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 71-85. https://doi.org/10.20304/humanitas.318507