In the present study, the purpose was to determine the happiness perceptions of the students who returned to school after the Covid-19 pandemic prohibitions from the beginning of the semester to the end of the semester, to examine their adaptations in the process, and to examine whether the emotion regulation skills of the students affected the hedonic adaptation situation. The study was conducted in the mixed model, Convergent Parallel Design, in the case study design in the qualitative dimension, and descriptive research design in the quantitative dimension. The study group, which was determined with the Snowball Sampling Method, consisted of 24 students. The Emotion Regulation Skills Scale and Interview Form were used as the data collection tools. The results of the study show that emotion regulation skills have a positive effect on the hedonic adaptations of students and positively affect their perceived happiness levels.
Covid-19 perception of happiness emotion regulation skills hedonic adaptation mixed method
Bu araştırmada Covid-19 pandemi yasakları sonrası tekrar okula dönen öğrencilerin dönem başından dönem sonuna doğru değişen mutluluk algılarını belirlemek, süreç içerisindeki adaptasyonlarına bakmak ve hedonik adaptasyon durumuna öğrencilerin duygu düzenleme becerilerinin bir etkisi olup olmadığını incelemek amaçlanmıştır. Çalışma karma modelde, yakınsayan paralel desende, nitel boyutta durum çalışması ve nicel boyutta tanımlayıcı araştırma olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu kartopu örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve çalışmaya toplam 24 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği ve Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçları duygu düzenleme becerilerinin öğrencilerin hedonik adaptasyonları üzerinde olumlu yönde etkili olduğunu ve algıladıkları mutluluk seviyelerini de pozitif etkilediğini göstermektedir.
Covid-19 Mutluluk algısı Duygu düzenleme becerileri Hedonik adaptasyon Karma yöntem
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 21 |