Sosyal medya platformları, kullanıcılara tüm kategorilerde düşüncelerini ve duygularını paylaşacakları bir mecra oluşturmuş ve günlük rutinin bir parçası haline gelmiştir. Yaygın sosyal medya kullanımı ile devasa boyutlarda veriler oluşmaya başlamıştır. Veri hacmindeki bu hızlı artışla, bu verilerin yönetilme ve içerisinden anlamlı bilgi çıkarılması ihtiyacı doğmuş ve akıllı hesaplama yöntemlerinin bu verileri analiz etmesi son derece kritik bir hale gelmiştir. Duygu analizi, anlamlı bilgi elde etmek için verilere uygulanan süreçler bütünüdür. Bu makalede, kullanıcıların durum güncellemelerini “tweet” şeklinde yayınladığı, çok sayıda kullanıcı tarafından kullanılan popüler sosyal medya sitesi olan Twitter verileri üzerinde duygu analizi yapılmıştır. Bu analizi gerçekleştirmek için Naïve Bayes ve Support Vector Machine gibi makine öğrenme yöntemleri kullanılarak tweetleri pozitif ve negatif sınıflara ayırmak için akıllı bir model oluşturulmuş ve karşılaştırmalı sonuçlar verilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 27, 2020 |
Submission Date | July 24, 2020 |
Acceptance Date | August 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |