Objective of this study is to introduce an Artificial Intelligence based software system, which was designed and developed in order to improve teaching quality in computer programming courses given at universities. In this sense, the related software has been used for C Programming – 1 courses given at Computer Programming programs, during the 2011-2012 Fall Term. In order to show effectiveness of the developed software system, a general evaluation study has been performed. In this sense, an experimental evaluation study has been applied on a total of 120 students forming experiment and control groups and student feedbacks for the experienced process and the used software system have also been considered via a typical survey material. Obtained results show that the system ensures a successful approach on teaching computer programming generally and C programming specifically.
Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde okutulmakta olan bilgisayar programlamaya dayalı derslere ilişkin öğretim kalitesini pozitif yönde artırmak amacıyla tasarlanmış ve geliştirilmiş olan yapay zekâ tabanlı bir yazılım sistemini tanıtmaktır. Bu bağlamda ilgili yazılım sistemi, 2011-2012 Güz Yarıyılı sırasında, Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans programlarında verilmekte olan C Programlama – 1 derslerinde kullanılmış ve sistemin etkinliğini ve verimliliğini ortaya koymak adına, genel bir değerlendirme çalışması yapılmıştır. Bu bağlamda, deney ve kontrol gruplarını oluşturan toplam 120 öğrenci üzerinde bir deneysel değerlendirme çalışması uygulanmış ve tipik bir anket materyali aracılığıyla da öğrencilerin tecrübe edinilen sürece ve kullanılan yazılım sistemine karşı dönütleri dikkate alınmıştır. Elde edilen sonuçlar; geliştirilen bu yazılımın, genel anlamda bilgisayar programlamanın öğretiminde, spesifik anlamda ise özellikle C programlama dilinin öğretimi bağlamında, başarılı bir yaklaşım ortaya koyduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 28 Issue: 28-2 |