BibTex RIS Cite

AKTİF ÖĞRENME UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN KENDİ KENDİNE ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKİSİ

Year 2012, Volume: 43 Issue: 43, 37 - 49, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenmeye dayalı uygulamaların ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin kendi kendine öğrenme becerilerine etkisini incelemektir. Çalışmada deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2008-2009 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında, İzmir ili Buca ilçesinde bulunan bir resmi ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya deney grubunda 30 kontrol grubunda 34 olmak üzere toplam 64 öğrenci katılmıştır. Çalışma 10 hafta sürmüştür. Dersler, deney grubunda aktif öğrenme uygulamalarına dayalı etkinliklerle, kontrol grubunda 2005 MEB Fen ve Teknoloji öğretim programına dayalı olarak gerçekleşmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ‘Kendi Kendine Öğrenme Becerileri Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde kovaryans analizi kullanılmıştır. Araştırmada, araştırma gruplarının kendi kendine öğrenme becerileri ölçeğinden elde ettikleri öntest ve sontest puanları açısından deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.

References

  • o
Year 2012, Volume: 43 Issue: 43, 37 - 49, 01.06.2012

Abstract

References

  • o
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Meryem Nur Aydede This is me

Teoman Kesercioğlu This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 43 Issue: 43

Cite

APA Aydede, M. N., & Kesercioğlu, T. (2012). AKTİF ÖĞRENME UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN KENDİ KENDİNE ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKİSİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43), 37-49.