Anderson, D.A. & Hamilton, M. (2005). Gender role stereotyping of parents in children’s picture books: The invisible father. Sex Roles, Vol. 52(3/4), 145-151.
Arslan, H. ve Asan H. T. (2006). Ders kitaplarında cinsiyetçilik ve öğretmenlerin cinsiyetçilik algılarının saptanması. Amargi Dergisi, 1 (2), 1-10.
Crisp, T. & Hiller, B. (2011). Is this a boy or a girl rethinking sex role representation in caldecott medal-winning picture books 1938-2011. Children’s Literature İn Education, 42, 196-212.
Dökmen, Z. (1995) . İlkokul Ders Kitaplarının cinsiyet Rolleri açısından incelenmesi. Psikiyatri Psikoloji Psikoformokoloji Dergisi, 3, (2), 22-28.
Esen, Y. ve Bağlı, M. T. (2002). İlköğretim ders kitaplarındaki kadın ve erkek resimlerine ilişkin bir inceleme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 144-154.
Esen, Y. (2007) Sexism in school textbooks prepared under education reform in Turkey. Journal for Critical Education Policy Studies, 5 (2).
Gök, F. (2005). Eğitimde cinsiyetcilik. Eğitim Sen 1. Kadın Kurultayı. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
Helvacıoğlu, G. F. ( 1996). Ders kitaplarında cinsiyetçilik 1928-1995. İstanbul: Analiz Basım Yayınları.
Korenhaus, C. & Demarest, J. (1993). Gender role streotyping in children’s literature: An update. Sex Roles, 28, (3), 219-232.
Kutner, N. G. & Brogan, D. (1976). Sources of discrimination in Educational system: A Conceptual Model. Psychology Of Women Quarterly, 1, 50-59.
Külahçı, Ş. G. (1987) İlkokul Türkçe kitaplarında cinsiyet ayrımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
Gürkaynak İ.,Otaran N.,Sayın A.,Güven F. ve Atakul S. (2003). Eğitimin toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi. Türkiye 2003. UNİCEF.
Saktanber, A., (1988). Muslim identity in children's Picture books. In: R. Tapker, (Ed.), Islam in Turkey: Religion in a secular state. London, pp.171-188.
Sever, S. (2008) Gelişim sürecinin temel bir araci: çocuk edebiyati yapitlari. Mavi Ada Sanal Dergi, 3.
Tan, M. (2000). Eğitimde kadın erkek eşitliği ve Türkiye gerçeği. Ankara: TÜSİAD Yayınları.
Yorgancı, F. (2008). İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
Wetzman, L.J., Eifler,D., Hokado, E. & Ross, C. (1972). Sex-role socialization in picture books for preschool children. American Journal of Sociology, 77, (6), 1125-1150.
Anderson, D.A. & Hamilton, M. (2005). Gender role stereotyping of parents in children’s picture books: The invisible father. Sex Roles, Vol. 52(3/4), 145-151.
Arslan, H. ve Asan H. T. (2006). Ders kitaplarında cinsiyetçilik ve öğretmenlerin cinsiyetçilik algılarının saptanması. Amargi Dergisi, 1 (2), 1-10.
Crisp, T. & Hiller, B. (2011). Is this a boy or a girl rethinking sex role representation in caldecott medal-winning picture books 1938-2011. Children’s Literature İn Education, 42, 196-212.
Dökmen, Z. (1995) . İlkokul Ders Kitaplarının cinsiyet Rolleri açısından incelenmesi. Psikiyatri Psikoloji Psikoformokoloji Dergisi, 3, (2), 22-28.
Esen, Y. ve Bağlı, M. T. (2002). İlköğretim ders kitaplarındaki kadın ve erkek resimlerine ilişkin bir inceleme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 144-154.
Esen, Y. (2007) Sexism in school textbooks prepared under education reform in Turkey. Journal for Critical Education Policy Studies, 5 (2).
Gök, F. (2005). Eğitimde cinsiyetcilik. Eğitim Sen 1. Kadın Kurultayı. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
Helvacıoğlu, G. F. ( 1996). Ders kitaplarında cinsiyetçilik 1928-1995. İstanbul: Analiz Basım Yayınları.
Korenhaus, C. & Demarest, J. (1993). Gender role streotyping in children’s literature: An update. Sex Roles, 28, (3), 219-232.
Kutner, N. G. & Brogan, D. (1976). Sources of discrimination in Educational system: A Conceptual Model. Psychology Of Women Quarterly, 1, 50-59.
Külahçı, Ş. G. (1987) İlkokul Türkçe kitaplarında cinsiyet ayrımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
Gürkaynak İ.,Otaran N.,Sayın A.,Güven F. ve Atakul S. (2003). Eğitimin toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi. Türkiye 2003. UNİCEF.
Saktanber, A., (1988). Muslim identity in children's Picture books. In: R. Tapker, (Ed.), Islam in Turkey: Religion in a secular state. London, pp.171-188.
Sever, S. (2008) Gelişim sürecinin temel bir araci: çocuk edebiyati yapitlari. Mavi Ada Sanal Dergi, 3.
Tan, M. (2000). Eğitimde kadın erkek eşitliği ve Türkiye gerçeği. Ankara: TÜSİAD Yayınları.
Yorgancı, F. (2008). İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
Wetzman, L.J., Eifler,D., Hokado, E. & Ross, C. (1972). Sex-role socialization in picture books for preschool children. American Journal of Sociology, 77, (6), 1125-1150.
Aykaç, N. (2012). EVALUATION OF LIFE SCIENCES AND SOCIAL SCIENCES COURSE BOOKS IN TERM OF SOCIETAL SEXUALITY. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43).