Birçok ülke; fen e itim programlar yla, etkili bir fen ö retme ve ö renme sürecinin düzenlenmesini verencilerin bilim okur-yazar olarak yeti tirilmesini hedefler. Bu hedefin gerçekle tirilmesinde en önemli rolü fen ö retmenleriüstlenmektedir. Bu do rultuda, bu çal man n amac ; ilkö retim fen ve teknoloji dersi ö retmenlerinin “Bilimin Do as ”hakk ndaki görü lerinin geli tirilmesinde, hizmetiçi e itim programhizmetiçi e itim program na 24’ü bayan 20’si erkek toplam 44 Fen ve Teknoloji dersi ö retmeni kat lmbilimin do as hakk nda görü lerini belirlemesinde, Aikenhead, Ryan ve Fleming (1989) taraf ndan geli tirilen “Fen, Teknoloji,Toplum Üzerine Görü ler” (Views On Science, Technology and Society; VOSTS) anketinin 14 sorusu ön-test ve son-test olarakkullan lmbilginin ssonras nda olumlu yönde geli ti i tespit edilmi tir. Bu sonuçlar; etkili düzenlenen hizmetiçi e itim programlaroldu unu ortaya koymaktad r
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 40 Issue: 40 |